Πολλά είναι τα νέα πρόσωπα στην πολιτική ηγεσία αρκετών Υπουργείων που θα ασχοληθούν με τον κλάδο αυτοκινήτου. Το Carandmotor.gr «σκιαγραφεί» όλους νέους Υπουργούς και Υφυπουργούς και αναλύει ποια ήταν η σχέση που είχαν μέχρι σήμερα με το αυτοκίνητο αλλά και ποια θα είναι η νέα σχέση τους με τον κλάδο αλλά και τους εκπροσώπους του.
Οι νέες πολιτικές ηγεσίες στα συναρμόδια Υπουργεία θα πρέπει να συναντηθούν με εκπροσώπους από τον κλάδο του αυτοκινήτου (εισαγωγείς και έμποροι), να ακούσουν τα προβλήματά τους και βέβαια να αναζητήσουν λύσεις τόσο για τους επαγγελματίες του κλάδου όσο και για τους πολίτες.
Τα θέματα που θα τους απασχολήσουν περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης, Περιβαλλοντικό Τέλος, Τεκμήρια, Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης, επιδότηση ηλεκτρικών ΙΧ, απόσυρση παλαιών ΙΧ, Αντικίνητρα, Ταξί, Εταιρικά ΙΧ, Ενοικιαζόμενα ΙΧ με ή χωρίς οδηγό, ΚΤΕΟ, Ανασφάλιστα ΙΧ, Εξετάσεις για την απόκτηση άδειας οδήγησης, Ανανέωση διπλωμάτων, νέες Ψηφιακές Υπηρεσίες, ΚΟΚ, Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων, κ.ά.
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Χρήστος Σταϊκούρας
Ο πρώην υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας είναι ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και αποτελεί τον άνθρωπο που θα αποφασίζει για τα θέματα που αφορούν τον κλάδο του αυτοκινήτου, τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τα ενοικιαζόμενα οχήματα με οδηγό ενώ μαζί με άλλους συναρμόδιους Υπουργούς θα αποφασίσουν από κοινού πολλά ακόμη θέματα που απασχολούν τον κλάδο του αυτοκινήτου και όχι μόνο.
Ο κ. Σταϊκούρας φαίνεται ότι θα διαχειριστεί την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με τους διαγωνισμούς να «τρέχουν» ήδη σε πολλές κατηγορίες, όπως επίσης και για την ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης τόσο της Αττικής Οδού όσο και άλλων αυτοκινητοδρόμων.
Να υπενθυμίσουμε ότι ο κ. Σταϊκούρας ως υπουργός Οικονομικών συμμετείχε σε πολλές συσκέψεις που αφορούσαν τον κλάδο του αυτοκινήτου όπως το Τέλος Ταξινόμησης, το Περιβαλλοντικό Τέλος, τα Τέλη Κυκλοφορίας, τα τεκμήρια διαβίωσης έως και για τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης. Αλλά όλα τα θέματα είχαν να κάνουν καθαρά με οικονομικά ή φορολογικά ζητήματα.
Τώρα καλείται να δώσει λύσεις σε άλλα καίρια ζητήματα του κλάδου αυτοκινήτων μεταξύ των οποίων το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ) το οποίο λειτουργεί κανονικά για τα επιβατικά αυτοκίνητα ενώ για τα φορτηγά η λειτουργία του έχει αναβληθεί για τα τέλος Σεπτεμβρίου.
Επίσης ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών θα διαχειριστεί την επέκταση της Αττικής Οδού, τον ΒΟΑΚ, τους νέους αυτοκινητόδρομους που υλοποιούνται σε όλη την Ελλάδα ενώ επίσης θα έχει υπό την ευθύνη του και τα μέσα σταθερής τροχιάς όπως επίσης και τον σιδηρόδρομο.
Εκτός όλων των παραπάνω ο κ. Σταϊκούρας θα πρέπει επίσης να λύσει και το θέμα των διπλωμάτων, των ΚΤΕΟ και την διαφθορά και την διαπλοκή που επικρατεί στους συγκεκριμένους κλάδους ενώ θα πρέπει να συναντηθεί και να ακούσει τα προβλήματα και να δώσει λύση στα προβλήματα των εισαγωγέων αλλά και των εμπόρων αυτοκινήτων που τις περισσότερες φορές είναι συγκρουόμενα.
Ο κ. Σταϊκούρας είναι Διπλωματούχος Μηχανολόγος Μηχανικός Παραγωγής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στη Διοίκηση Επιχειρήσεων MBA από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (Imperial College) και Διδάκτορας στην Τραπεζική και Χρηματοοικονομική (PhD in Banking and Finance) του Πανεπιστημίου City του Λονδίνου (City University). Είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Χρηματοοικονομικής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Χριστίνα Αλεξοπούλου
Νέα υφυπουργός στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανέλαβε η βουλευτής Αχαΐας, Χριστίνα Αλεξοπούλου. Η κ. Αλεξοπούλου έχει σπουδάσει στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών στο πανεπιστήμιο Πατρών και συμμετείχε ως επαγγελματίας πολιτικός μηχανικός αλλά και επιχειρηματίας στον χώρο της υλοποίησης δημόσιων έργων. Στα έργα αυτά περιλαμβάνονται από οικοδομικές άδειες, κατασκευές κατοικιών και επαγγελματικών χώρων, έλεγχοι στατικής επάρκειας κτηρίων, τεχνικές μελέτες και αναστηλώσεις ιστορικών μνημείων, έως μεγάλοι άξονες επικοινωνιών και μεταφορών, όπως η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, η Ολυμπία οδός και το τοπικό δίκτυο του ΟΤΕ, καθώς και έργα που σχετίζονται με υποδομές εθνικής ασφαλείας.
Νίκος Ταχιάος
Ο δεύτερος υφυπουργός στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι ο κ. Νίκος Ταχιάος. Ο νέος υφυπουργός ήταν ο πρόεδρος της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» και ουσιαστικά θα διαδεχθεί έναν άλλο Θεσσαλονικιό που μέχρι πρότινος ήταν Υφυπουργός Υποδομών που δεν είναι άλλος από τον Γιώργο Καραγιάννη. Ο κ. Ταχιάος έχει σπουδάσει στο Τμήμα Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών.
Υπουργείο Οικονομικών
O νέος υπουργός Οικονομικών κ. Κωστής Χατζηδάκης είναι γνωστός στον κλάδο του αυτοκινήτου από την τελευταία θητεία του στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και όχι μόνο. Ως υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας επέβαλλε το Περιβαλλοντικό Τέλος αλλά και ενεργοποίησε το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά. Παράλληλα ο κ. Χατζηδάκης συμμετείχε σε όλες τις αποφάσεις για την πράσινη κινητικότητα και αποτέλεσε το μοναδικό Υπουργό που θέσπισε αντικίνητρα στην εισαγωγή παλαιότερων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Τώρα ως υπουργός Οικονομικών ο κ. Χατζηδάκης θα ασχοληθεί με τα τεκμήρια διαβίωσης, το Τέλος Ταξινόμησης, τα Τέλη Κυκλοφορίας ενώ είναι πολύ πιθανό να αποτελέσει και τον πρώτο υπουργό Οικονομικών που θα θεσπίσει αντικίνητρα στη χρήση παλαιών αυτοκινήτων με την αναπροσαρμογή των Τελών Κυκλοφορίας ή των συντελεστών υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης στα καινούρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Νίκος Παπαθανάσης και πρώην Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων είναι μηχανολόγος μηχανικός, σπούδασε στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο και έλαβε μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και την Αεροναυπηγική. Ο κ. Παπαθανάσης διετέλεσε μέλος του δ.σ. της ΕΑΒ, διευθύνων σύμβουλος του ΗΣΑΠ και της ΣΤΑΣΥ αλλά και πρόεδρος του Κέντρου Ελληνικών και Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών Δημοσίου Ενδιαφέροντος (ΚΕΔΕΟ).
Στο υπουργείο Οικονομικών ωστόσο τοποθετήθηκε ακόμη ένας γνωστός γνώριμος για την αγορά που δεν είναι άλλος από τον υφυπουργό Οικονομικών κ. Χάρη Θεοχάρη! Ο νέος υφυπουργός είχε ασχοληθεί με τον κλάδο ως γενικός γραμματέας Εσόδων και τώρα επιστρέφει και πάλι και μάλλον θα ασχοληθεί εντατικά και με τον χώρο του αυτοκινήτου.
Τέλος ένας επιπλέον νέος υφυπουργός τοποθετήθηκε στο υπουργείο Οικονομικών ο κ. Θάνος Πετραλιάς ο οποίος βρισκόταν στο εν λόγω υπουργείο εκτελώντας χρέη γενικού γραμματέα δημοσιονομικής πολιτικής. Πρόκειται ουσιαστικά για υπηρεσία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους που συμβάλει τα μέγιστα στις διαδικασίες εκτέλεσης κι εποπτείας των μεγεθών του κρατικού προϋπολογισμού.
Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Θεόδωρος Σκυλακάκης
Σε ένα κομβικό για τον κλάδο του αυτοκινήτου Υπουργείο που δεν είναι άλλο από τον υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τοποθετήθηκε ο μέχρι πρότινος αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Θεόδωρος Σκυλακάκης. Ο νέος υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας θα πρέπει να διαχειριστεί την κρίση με την Κομισιόν όσον αφορά στο Περιβαλλοντικό Τέλος αλλά και να συνεχίσει την μετάβαση προς την πράσινη ενέργεια αλλά και την κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές CO2. Μέχρι πρότινος ο κ. Σκυλακάκης ασχολούνταν με τον κλάδο του αυτοκινήτου με φορολογικά και οικονομικά δεδομένα ενώ τώρα θα πρέπει να αλλάξει ριζικά την ατζέντα του.
Ωστόσο δίπλα του θα έχει μια υφυπουργό που προέρχεται από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας που δεν είναι άλλη από την Αλεξάνδρα Σδούκου η οποία θα λέγαμε ότι αποτέλεσε τον άνθρωπο-κλειδί στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά και επιπλέον στήριξε στο μέγιστο βαθμό ως γενική γραμματέας την ηλεκτροκίνηση. Τώρα η κ. Σδούκου ως υφυπουργός καλείται να αναλάβει μεγαλύτερες ευθύνες και να βελτιώσει περαιτέρω το έργο της. Στα πρώτα θέματα που θα καλεστεί να αντιμετωπίσει η κ. Σδούκου ως υφυπουργός θα είναι το Περιβαλλοντικό Τέλος, τα προγράμματα Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 αλλά και εκείνο της επιδότησης των Ταξί όπως επίσης και ο νέος Δακτύλιος.
Τέλος στην θέση του παραμένει ο εταίρος υφυπουργός Περιβάλλοντος κ. Νίκος Ταγαράς ο οποίος έχει συμμετάσχει σε πολλά ζητήματα της πράσινης κινητικότητας και έχει προωθήσει πολλά έργα μικροκινητικότητας σε όλη την Ελλάδα.