Ιδιαίτερα προσεκτικοί θα πρέπει να είναι οι καταναλωτές με τις διάφορες «ευκαιρίες» που καταγράφονται στις ιστοσελίδες με αγγελίες πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς πολλές από αυτές αφορούν σε οχήματα που προέρχονται από «ολική καταστροφή»!
Το Carandmotor.gr έχει αναδείξει πολλές φορές αυτοκίνητα που έχουν καεί ή έχουν τρακάρει και οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν κρίνει ότι είναι ασύμφορη η επισκευή τους οπότε αποζημιώνουν τους πελάτες τους και κατόπιν πουλάνε μέσω δημοπρασίων τα κατεστραμμένα οχήματα κυρίως σε επαγγελματίες από τον κλάδο του αυτοκινήτου όπως έμποροι, μηχανικοί ή φανοποιοί.
Όπως μπορείτε να δείτε και φωτογραφίες που δημοσιεύει αποκλειστικά το Carandmotor.gr το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που εκποιείται αφορά σε ένα Toyota Yaris το οποίο εκ πρώτης όψεως φαίνεται ότι έχει μικροζημιές και επειδή έχει διανύσει μόλις 12.000 χλμ. μπορεί να αποτελέσει την επόμενη «ευκαιρία» για κάποιον ανυποψίαστο καταναλωτή.
Ωστόσο αυτό που δεν πρόκειται να μάθει ποτέ ο ανυποψίαστος καταναλωτής είναι ότι το συγκεκριμένο μεταχειρισμένο Toyota Yaris προέρχεται από «ολική καταστροφή» καθώς το αυτοκίνητο ήταν πλημμυρισμένο! Ναι σωστά διαβάσατε προφανώς ο προηγούμενος ιδιοκτήτης του οχήματος είχε παρασυρθεί από κάποιο χείμαρρο που προκλήθηκε από κακοκαιρία είτε λόγω λάθος χειρισμών το αυτοκίνητο κατέληξε σε κάποια θάλασσα!
Όπως και να έχει το θέμα το μεταχειρισμένο Toyota Yaris που δημοπρατήθηκε και αποκτήθηκε από κάποιον έμπορο μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα επισκευαστεί κακήν – κακώς, θα γυαλιστεί και στη συνέχεια θα αναρτηθεί στις ιστοσελίδες με αγγελίες αυτοκινήτων με τιμή λίγο χαμηλότερη από την μέση τιμή που πωλούνται άλλα αντίστοιχα μοντέλα.
Οι φωτογραφίες που δημοσιεύει αποκλειστικά το Carandmotor.gr δείχνουν ξεκάθαρα ότι το αυτοκίνητο έχει υποστεί μία μικρή ζημιά στο εμπρόσθιο μέρος και ειδικότερα στον προφυλακτήρα και στο φτερό ενώ σύμφωνα με πληροφορίες θα χρειαστεί επιπλέον ένα ψυγείο και ίσως ένα ψαλίδι.
Αν όπως παρατηρήσει κανείς καλά στις φωτογραφίες της καμπίνας επιβατών θα διαπιστώσει ότι το νερό είχε ξεπεράσει ακόμη και το ταμπλό του αυτοκινήτου! Δηλαδή όλα τα χειριστήρια και διακόπτες βρίσκονταν κάτω από το νερό!
Κάτι τέτοιο σύμφωνα με τεχνικούς απαιτεί πολύ δουλειά και ανταλλακτικά ώστε το αυτοκίνητο να λειτουργεί κανονικά και βέβαια είναι πολύ πιθανό με το πέρασμα του χρόνου κάποιες επαφές να οξειδωθούν οπότε τίποτα να μην λειτουργεί σωστά. Για να έχει κάποιος ήσυχο το κεφάλι του αν αποκτήσει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο θα πρέπει να αντικαταστήσει όλην την καλωδίωση, τους διακόπτες και τα χειριστήρια όπως επίσης και τα όργανα στην καμπίνα επιβατών ενώ κάτι αντίστοιχο πρέπει να γίνει και στο χώρο του κινητήρα. Το κόστος αντικατάστασης όλων των παραπάνω εξαρτημάτων δυστυχώς είναι υπέρογκο για αυτό και η ασφαλιστική το χαρακτήρισε ως όχημα για ολική καταστροφή.
Τώρα ο έμπορος μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που το απέκτησε στην δημοπρασία να είστε σίγουροι ότι απλά θα επισκευάσει μόνο ότι είναι απαραίτητο για να λειτουργήσει παροδικά και μετά από 1 ή 2 χρόνια που δεν θα φέρει και καμία ευθύνη το αυτοκίνητο «ευκαιρία» θα αρχίσει να δείχνει τον πραγματικό του εαυτό και ο ιδιοκτήτης του θα πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη για να το επισκευάζει ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Μοναδική λύση για να σταματήσουν να αγοράζουν οι ανυποψίαστοι καταναλωτές μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που προέρχονται από ολική καταστροφή αποτελεί το παράδειγμα άλλων κρατών όπως στις ΗΠΑ όπου στην Άδεια Κυκλοφορίας του οχήματος αναγράφει ξεκάθαρα ότι προέρχεται από Ολική Καταστροφή οπότε και οι καταναλωτές γνωρίζουν πολύ καλά τι έχουν αγοράσει και δεν θα έχουν πέσει θύματα απάτης.
Όσον αφορά στο θέμα της απάτης να είστε σίγουροι ότι η ελληνική νομοθεσία δεν θα επιτρέψει σε κανέναν να μάθει αν το όχημα προέρχεται από ολική καταστροφή εκτός αν έχετε κάποιο γνωστό ασφαλιστή ο οποίος μπορεί να ελέγξει στο σύστημα αν όντως είχε καταγραφεί η ζημιά και βέβαια να σας ενημερώσει άτυπα με αποτέλεσμα να σας προφυλάξει μόνο πριν την αγορά. Άλλωστε μετά την απομάκρυνση εκ του Ταμείου ουδέν λάθος αναγνωρίζεται…