Διαγωνισμός ύψους 312 εκατ. ευρώ για leasing λεωφορείων!

    Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών γνωστοποίησε ότι προτίθεται να διενεργήσει «Ανοικτό Ηλεκτρονικό Διεθνή Διαγωνισμό», μέσω της πλατφόρμας του ΕΣΗΔΗΣ, για την ανάδειξη αναδόχου, με αντικείμενο «Παροχή Υπηρεσιών Επιβατικών Μεταφορών με Αστικά Λεωφορεία στην Ανατολική και Δυτική Αττική για 60 μήνες, με δικαίωμα παράτασης έως 30 μήνες».

    Η διαβούλευση θα παραμείνει αναρτημένη στη Διαδικτυακή Πύλη «Προμηθεύς» του ΟΠΣ ΕΣΗΔΗΣ (www.promitheus.gov.gr) μέσω του σχετικού υποσυστήματος «Προκαταρκτικές Διαβουλεύσεις», για 30 ημέρες μετά την ανάρτηση. Η σχετική ανακοίνωση επί της διαβούλευσης θα αναρτηθεί στον ιστότοπο του ΟΑΣΑ (www.oasa.gr) και στην «Διαύγεια».

    Με την πρόσκληση σε Δημόσια Διαβούλευση ο ΟΑΣΑ κατέθεσε συνημμένα την Διακήρυξη Ανοιχτού Διαγωνισμού με τα παραρτήματά της, με σκοπό τη δημόσια συζήτηση και τη λήψη ενδεχόμενων τεκμηριωμένων παρατηρήσεων – σχολίων – απόψεων επί των περιεχομένων αυτών.

    Οι απόψεις και εισηγήσεις των συμμετεχόντων που θα κατατεθούν στη δημόσια διαβούλευση, δεν δεσμεύουν την υιοθέτηση αυτών από τον ΟΑΣΑ, ο οποίος θα αποφασίσει για την οριστικοποίηση των όρων που θα διέπουν τον επικείμενο διαγωνισμό, με αντικειμενικά κριτήρια, εξασφαλίζοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.

    Σε κάθε περίπτωση, γνώμονας για την τυχόν αναθεώρηση των όρων που θα διέπουν τον προς εξέταση νέο διαγωνισμό, αποτελεί: α. Η επίτευξη επιθυμητού και υγιούς ανταγωνισμού, η ανταπόκριση της αγοράς, καθώς και η ευρύτερη συμμετοχή υποψηφίων οικονομικών φορέων στη νέα διαγωνιστική διαδικασία. β. Η διασφάλιση των ελάχιστων επιχειρησιακών απαιτήσεων του ΟΑΣΑ.

    Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν τεκμηριωμένες παρατηρήσεις και να επισημάνουν τα σημεία στους όρους – απαιτήσεις του ΟΑΣΑ, που ενδέχεται να θέσουν σε κίνδυνο το διαγωνισμό και να δημιουργήσουν ενστάσεις ή ερωτήματα κατά τη χρονική περίοδο της διαγωνιστικής διαδικασίας.

    Ο διαγωνισμός ύψους 312 εκατ. ευρώ

    Η εκτιμώμενη αξία του διαγωνσιμού ανέρχεται σε 312.086.730,32 ευρώ πλέον ΦΠΑ, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος μονομερούς παράτασης και το αντικείμενο του θα διαχωριστεί σε δύο τμήματα: Το πρώτο αφορά 25 λεωφορειακές γραμμές της Ανατολικής Αττικής και το δεύτερο 38 γραμμές στη Δυτική Αττική.

    Για το Α’ τμήμα (152 εκατ. ευρώ), τις τυπικές καθημερινές μέρες θα πραγματοποιούνται 1.188 δρομολόγια με 96 οχήματα (συμπεριλαμβανομένων 30 αρθρωτών και 5 mini).

    Για το Β’ τμήμα (159 εκατ. ευρώ), θα πραγματοποιούνται 1.757 δρομολόγια με 115 λεωφορεία (3 εξ αυτών mini).

    Η προβλεπόμενη αμοιβή ανά οχηματοχιλιόμετρο θα ανέλθει σε 2,13 ευρώ με το κριτήριο επιλογής του αναδόχου να είναι η προσφορά της χαμηλότερης τιμής.

    Ο ΟΑΣΑ θα καταβάλει στον ανάδοχο το 90% της προβλεπόμενης πληρωμής κάθε μήνα, ενώ στο τέλος κάθε τριμήνου θα γίνεται η εκκαθάριση του υπόλοιπου ποσού ανάλογα με τα απολογιστικά στοιχεία κόστους.

    Ο ανάδοχος -ή οι ανάδοχοι- θα πρέπει να χρησιμοποιούν λεωφορεία diesel κατηγορίας EURO VI νέα ή μεταχειρισμένα με ηλικία έως και 5 ετών κατά την έναρξη της σύμβασης, ενώ η ηλικία τους δεν πρέπει να ξεπεράσει τα 10 έτη σε κανένα χρονικό σημείο της σύμβασης. Τα λεωφορεία θα φέρουν εξοπλισμό ηλεκτρονικού εισιτηρίου και τηλεματικής (διευκρινίζεται πως θα πρέπει να είναι διασυνδεδεμένο με την εφαρμογή OASA Telematics και τις έξυπνες στάσεις) με δαπάνες του αναδόχου και θα είναι βαμμένα σύμφωνα με τις προδιαγραφές του ΟΑΣΑ. Μέχρι το τέλος του πρώτου έτους της σύμβασης θα πρέπει να βρίσκονται σε λειτουργία και δύο αμαξοστάσια, ένα στην Ανατολική και ένα στη Δυτική Αττική.

    Σημειώνεται ότι οι συμμετέχουσες εταιρείες, από την Ελλάδα ή το εξωτερικό θα πρέπει να έχουν μέσο κύκλο εργασιών ύψους 15 εκατ. ευρώ κατά τα τελευταία 3 έτη, να έχουν αναλάβει τουλάχιστον μία σύμβαση δημοσίων επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία ή ιδιωτικών μεταφορών με λεωφορεία με μέγεθος στόλου κατ’ ελάχιστον πενήντα λεωφορείων και να διαθέτουν όλες τις απαραίτητες πιστοποιήσεις.

    Όπως συνέβη και στην περίπτωση των συμβάσεων των ΚΤΕΛ, οι ανάδοχοι θα μπορούν να προχωρούν σε υπεργολαβίες, παραχωρώντας μέρος του μεταφορικού έργου σε τρίτους. Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της σύμβασης ο ΟΑΣΑ θα διατηρεί το δικαίωμα να μεταβάλλει το συγκοινωνιακό έργο για λόγους εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.