«Φίλτρα» ο… θησαυρός για τα λεωφορεία

της Μαρίας Μόσχου

mariam@movenews.gr

Άδειες από βασικά ανταλλακτικά παραμένουν οι αποθήκες της ΟΣΥ ενώ πάνω από το 50% του στόλου βρίσκεται παροπλισμένα στα αμαξοστάσια.

Αν και οι εργαζόμενοι περίμεναν με ανυπομονησία τα περίφημα ανταλλακτικά από την πρόσφατη συμφωνία της διοίκησης με την εταιρεία από την οποία παρέλαβε λεωφορεία -που η οριστική τους παραλαβή εκκρεμούσε από το 2004- ωστόσο η πρώτη «παρτίδα» φαίνεται να μην ήταν ανάλογη των προσδοκιών.

Σημειώνεται ότι η κεντρική αποθήκη της ΟΣΥ από την προηγούμενη εβδομάδα περίμενε να  υποδεχθεί ανταλλακτικά ύψους 3,5  εκατ. ευρώ επί συνόλου 7,1 εκατ. ευρώ που προβλέπει η πρόσφατη συμφωνία για την οριστική παραλαβή των 283 λεωφορείων πετρελαίου και 121 λεωφορείων φυσικού αερίου που υπογράφηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ο.ΣΥ στις 27/12/2017.

Ωστόσο το πρώτο φορτίο έφτασε χθες με μία νταλίκα και η συντριπτική πλειοψηφία αυτών που περιείχε  ήταν φίλτρα!

Συγκεκριμένα η πρώτη αποστολή αποτελούνταν από:

–        1220 φίλτρα λαδιού

–        360 φίλτρα αέρος

–        150 προφίλτρα πετρελαίου

–        100 φίλτρα ξηραντήρα

–        60 στοιχεία φίλτρου

Όπως φαίνεται δεν περιείχε ανταλλακτικά από αυτά που οι τεχνικοί αναγκάζονται να απογυμνώνουν τα παλιά λεωφορεία που βρίσκονται ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια για να συνεχίσει να βρίσκεται σε κυκλοφορία ο στόλος των περίπου 90 0 λεωφορείων που εκτελεί το καθημερινά έργο.

Αξιοσημείωτο είναι ότι με τα ανταλλακτικά που έφτασαν δεν είναι δυνατό να κυκλοφορήσει ούτε ένα από τα παροπλισμένα λεωφορεία που χρήζουν αλλαγής από δαγκάνες, σασμάν, διαφορικά κ.α. ανταλλακτικά που άγνωστο παραμένει ακόμα αν και πότε θα φτάσουν στις αποθήκες της ΟΣΥ.  Μόνο στο αμαξοστάσιο της Ανθούσας 110 λεωφορεία είναι με βλάβη κινητήρα και 53 λεωφορεία με βλάβη στο σασμάν. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στο αμαξοστάσιο του Αγ. Ιωάννη του Ρέντη.

Ερωτήματα προκαλεί και ο τρόπος παραλαβής αυτών των ανταλλακτικών από την ΟΣΥ και αν έγινε νομότυπα.

Όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες που αποκαλύπτει σήμερα το movenews.gr η κεντρική αποθήκη στην οποία μεταφέρθηκαν δεν έχει ούτε ράφια ούτε κάλυψη με ντέξιον όπως οι άλλες αποθήκες για να προστατεύονται τα ανταλλακτικά.

Πάντως και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας έχει  παραδεχθεί  ότι υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις σε ανταλλακτικά και ότι «ανάσα» για την εταιρεία θα αποτελέσουν τα ανταλλακτικά που περίμενε.

Την ιδία στιγμή παραπάνω από το 50% του στόλου παραμένει παροπλισμένο στα αμαξοστάσια με αποτέλεσμα τα δρομολόγια να καθυστερούν λόγω έλλειψης λεωφορείων ενώ οι επιβάτες παραμένουν ακόμα και δύο ώρες στις στάσεις.

Όπως αποκαλύπτει το movenews.gr ακινητοποιημένα βρίσκονται στα αμαξοστάσια 1047 λεωφορεία (749 λεωφορεία λόγω βλάβης, και 298 λεωφορεία αποχαρακτηρισμένα δηλ. έχουν κατατεθεί οι πινακίδες λόγω εκτεταμένων βλαβών) ενώ τη συγκεκριμένη στιγμή σε κυκλοφορία  φαίνεται να είναι συνολικά 974 λεωφορεία (από τα οποία δεν βγαίνουν όλα στην κυκλοφορία)

Και το στοίχημα πλέον είναι αν και όποτε έρθουν νέα ανταλλακτικά, ως αποτέλεσμα της παραπάνω συμφωνίας, θα είναι αυτά που χρειάζονται για να επανακυκλοφορήσουν κάποια λεωφορεία;