Τον Ιούνιο, οι μελλοντικές προσδοκίες των Γερμανών κατασκευαστών αυτοκινήτων μειώθηκαν για πέμπτη συνεχή φορά. Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ifo, ο δείκτης ήταν -56,9 μονάδες. Οι προσδοκίες αυτές είναι χειρότερες και από τις αντίστοιχες της οικονομικής κρίσης του 2008. «Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι πολύ αβέβαιοι, όπως στην αρχή του πολέμου στην Ουκρανία ή όταν ο κίνδυνος εκτόξευσης των τιμών του φυσικού αερίου για τη βιομηχανία αυξήθηκε σημαντικά το φθινόπωρο», λέει ο Oliver Falck, επικεφαλής των νέων τεχνολογιών του IFO.
Παρόλα αυτά, οι κατασκευαστές σχεδιάζουν να αυξήσουν τις τιμές τους, ειδικά για premium και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό είναι λογικό για τα premium μοντέλα, αλλά όχι για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο πόλεμος τιμών εκεί είναι ιδιαίτερα σκληρός αφού η Tesla μείωσε σημαντικά τις τιμές της και οι Κινέζοι κατασκευαστές πιέζουν αυτήν τη στιγμή στην ευρωπαϊκή αγορά με φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το επιτυχημένο MG4 είναι μόνο ένα παράδειγμα!
Για να δικαιολογήσει τις τρέχουσες προσδοκίες, το IFO επισημαίνει το υψηλό επίπεδο πληθωρισμού και την ασθενή οικονομική ανάπτυξη στην Ευρώπη. Και τα δύο μειώνουν τη ζήτηση. Υπάρχει επίσης ανταγωνισμός από την Tesla και από Κινέζους κατασκευαστές όπως η MG, η BYD, η Geely και η Nio.
Ταυτόχρονα, οι προσδοκίες των προμηθευτών έχουν επίσης πέσει. Ήταν στο -32,1, τον Μάιο ήταν ακόμα -20,3. «Υπάρχει έλλειψη ζήτησης από το εξωτερικό μεταξύ των προμηθευτών», λέει ο Falck.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ήταν πρόσφατα πιο αισιόδοξη λόγω της βελτιωμένης προσφοράς ανταλλακτικών και των καθυστερήσεων υψηλών παραγγελιών. Για τη Γερμανία, αναμένεται αύξηση 4% στα 2,8 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα φέτος, όπως προέβλεψε η Ένωση της Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA).