H εφεδρικός οδηγός ασφαλείας πίσω από το τιμόνι ενός αυτοοδηγούμενου οχήματος δοκιμής Uber Technologies που χτύπησε και σκότωσε μια γυναίκα στο Tempe της Αριζόνα, το 2018, ομολόγησε την ενοχή του και καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης με αναστολή, ανέφεραν οι εισαγγελείς.
Η Rafaela Vasquez, η οποία κατηγορήθηκε για ανθρωποκτονία από αμέλεια το 2020, ομολόγησε την ενοχή της για κίνδυνο, ώστε να μειωθεί η ποινή και καταδικάστηκε σε τρία χρόνια υπό επιτήρηση, σύμφωνα με το γραφείο του εισαγγελέα της κομητείας Maricopa. Η Uber και ένας δικηγόρος της Vasquez δεν απάντησαν αμέσως στα αιτήματα για σχολιασμό.
Να υπενθυμίσουμε πως η Elaine Herzberg πέθανε αφού χτυπήθηκε από το αυτοκίνητο της Uber ενώ κινούνταν με ποδήλατο σε έναν δρόμο τη νύχτα. Ο πρώτος καταγεγραμμένος θάνατος που αφορούσε αυτοοδηγούμενο όχημα προκάλεσε σημαντικές ανησυχίες για την ασφάλεια σχετικά με την εκκολαπτόμενη βιομηχανία αυτόνομων οχημάτων.
«Η κατηγορούμενη σε αυτή την υπόθεση ήταν υπεύθυνη για τη λειτουργία ενός οχήματος με σύστημα αυτόνομης οδήγησης στους δρόμους της πόλης μας που κατέληξε με τη δολοφονία μιας γυναίκας», δήλωσε η εισαγγελέας της κομητείας Maricopa Rachel Mitchell σε δήλωση. «Πιστεύουμε ότι ο δικαστής διέταξε την κατάλληλη ποινή βάσει των ελαφρυντικών και των επιβαρυντικών παραγόντων».
Η Αστυνομία ανέφερε ότι η Vasquez κοίταζε επανειλημμένα προς τα κάτω αντί να κρατά τα μάτια της στο δρόμο ενώ οι εισαγγελείς τον Μάρτιο του 2019 δήλωσαν ότι η Uber δεν ευθύνεται ποινικά για τη συντριβή.
Η αστυνομία είχε δηλώσει προηγουμένως ότι το δυστύχημα θα είχε «εντελώς αποφευχθεί» και ότι η Vasquez παρακολουθούσε το τηλεοπτικό πρόγραμμα «The Voice» τη στιγμή της συντριβής.
Το 2019, το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) κατηγόρησε την αδράνεια της Vasquez και της Uber για ανεπαρκή προσοχή στην ασφάλεια και τις αποφάσεις στην ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων της εταιρείας.
Το NTSB είπε ότι η πιθανή αιτία ήταν η αποτυχία της Vasquez να παρακολουθήσει το περιβάλλον οδήγησης «επειδή αποσπούσε οπτικά την προσοχή της καθ’ όλη τη διάρκεια της μετακίνησης από το προσωπικό της κινητό τηλέφωνο». Υποτίθεται ότι θα ενεργούσε σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Η Uber έλαβε μια σειρά από αποφάσεις ανάπτυξης που συνέβαλαν στην αιτία του δυστυχήματος, ανέφερε το NTSB. Το λογισμικό του τροποποιημένου αυτοκινήτου δεν προσδιόριζε σωστά την Herzberg ως πεζό και δεν αντιμετώπισε τον «εφησυχασμό των χειριστών όσον αφορά την αυτοματοποίηση».
Το 2020, η Uber ανακοίνωσε την πώληση της μονάδας αυτόνομης οδήγησης στην startup αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων Aurora για 4 δισεκατομμύρια δολάρια.