Τα νοικοκυριά με μεσαία και χαμηλά εισοδήματα είναι πιθανό να δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να βρουν οικονομικά προσιτά αυτοκίνητα τα επόμενα χρόνια. Αυτό είναι το αποτέλεσμα μελέτης της Deutsche Bank Research που παρουσιάστηκε πρόσφατα.
Οι συγγραφείς αναφέρουν ως λόγους την ολοένα και πιο σπάνια προσφορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και τη συγκέντρωση των εγχώριων κατασκευαστών στην κατηγορία premium. Και τα δύο σχετίζονται με τις συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού και τα συναφή προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το υψηλό ενεργειακό κόστος και η γενική οικονομική αβεβαιότητα σήμαιναν ότι ο αριθμός των πωλήσεων είναι χαμηλότερος σε σχέση με πέρυσι.
Μάλιστα καταγράφηκε και ένα αρνητικό ρεκόρ το οποίο έχει να κάνει με το μέσο όρο της ηλικίας των αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν. Ειδικότερα στις αρχές του τρέχοντος έτους τα 48,8 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στη Γερμανία ήταν κατά μέσο όρο 10 ετών!
Την ίδια στιγμή, οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αυξήθηκαν πάνω από το μέσο όρο. Το νέο πρότυπο πωλήσεων Euro7 που έχει προγραμματιστεί για το 2025 θα κάνει τα νέα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης ακόμα πιο ακριβά και η τάση προς την ηλεκτροκίνηση θα περιορίσει περαιτέρω τη γκάμα των κινητήρων εσωτερικής καύσης.