Lexus F: Επιδόσεις και υψηλή τεχνολογία

Στην 88η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης που υποδέχεται τους επισκέπτες μέχρι την Κυριακή 18 Μάρτιου, η premium ιαπωνική φίρμα Lexus γιορτάζει τα 10 χρόνια παρουσίας των μοντέλων F στη διεθνή αγορά.

Για τον εορτασμό της επετείου, η μάρκα δημιούργησε μία νέα έκδοση RC F Special Edition, η οποία κάνει το ευρωπαϊκό ντεμπούτο της στο Σαλόνι της Γενεύης. Οι δυναμικές γραμμές και οι ανάγλυφες επιφάνειες αναδεικνύονται με ένα ματ φινίρισμα σε Nebula grey. Οι μεγάλες δαγκάνες των φρένων είναι ορατές μέσα από τις ακτίνες των τροχών, είναι βαμμένες μπλε και φέρουν το έμβλημα F. Η ίδια μπλε απόχρωση χρησιμοποιείται και για να αναδείξει το διακριτικό έμβλημα F στα εμπρός φτερά του αυτοκινήτου. Η Special Edition φέρει επίσης εμπρός αμορτισέρ υψηλών επιδόσεων.

Στο εσωτερικό, τα εμπρός σπορ καθίσματα έχουν ζωηρό μπλε φινίρισμα σε δέρμα ημιανιλίνης με λευκά ένθετα και το σύμβολο F χαραγμένο στα ενσωματωμένα προσκέφαλα. Τα καθίσματα είναι θερμαινόμενα/αεριζόμενα. Το ίδιο μπλε δέρμα υπάρχει και στη λαβή του επιλογέα, το τιμόνι και το κάλυμμα του πίνακα οργάνων, ενώ οι ζώνες ασφαλείας είναι ασορτί επίσης. Τα πλαίσια στα χειριστήρια των παραθύρων στα υποβραχιόνια των θυρών έχουν φινίρισμα από carbon σε μπλε, μαύρο και ασημί.

Τα πίσω καθίσματα έχουν επένδυση μαύρου δέρματος και μαύρα προσκέφαλα με ανάγλυφο το σύμβολο F. Κάθε μοντέλο φέρει μία διακριτική, μεταλλική πλακέτα, που επιβεβαιώνει ότι πρόκειται για Special Edition.

Το RC F Carbon Pack περιλαμβάνει ανθρακονημάτινα καπό, οροφή και ενεργή πίσω αεροτομή, μαζί με ένα Διαφορικό Torque Vectoring Differential για καλύτερη συμπεριφορά στις στροφές. Τα συστήματα ασφαλείας περιλαμβανουν Lexus Safety Sense +, Rear Cross Traffic Alert και Blind Spot Monitor.

Η ονομασία F λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στο IS F το 2008 και στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε στα μοντέλα υψηλών επιδόσεων RC F coupe και GS F sedan. Χρησιμοποιώντας το γράμμα F για να υποδηλώσει τα ισχυρότερα μοντέλα της, η Lexus αποτίει φόρο τιμής στο Fuji Speedway και το Higashi Fuji Technical Centre στους πρόποδες του όρους Mount Fuji στην Ιαπωνία, που αποτελεί το λίκνο της εξέλιξης των αυτοκινήτων.

Οι προθέσεις της Lexus για τη σειρά F ειναι η δημιουργία σπορ αυτοκινήτων. Ταυτόχρονα, έπρεπε να παραμένουν πιστά στις αξίες της μάρκας -προηγμένες τεχνολογίες, εξελιγμένη ασφάλεια, μηχανολογία αιχμής και πολιτισμένη λειτουργία και απόδοση.

Τα μοντέλα Lexus F έχουν δοκιμαστεί εκτενώς σε μερικές από τις πιο διάσημες και απαιτητικές πίστες όλου του κόσμου, όπως Fuji Speedway και Nürburgring, ώστε να επιτυγχάνουν υψηλές επιδόσεις.

Το IS F, το πρώτο μοντέλο Lexus F, λανσαρίστηκε το 2008 με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα V8 5.0 V8 που εξελίχθηκε ειδικά για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Η κινητήρια μονάδα απέδιδε 423 ίππους και μπορούσε να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,8 δεύτερα. Συνδυαζόταν με οκτατάχυτο κιβώτιο Sport Direct Shift, το οποίο την εποχή του, προσέφερε τις ταχύτερες αλλαγές σχέσεων παγκοσμίως – μόλις 0,1 δεύτερα.

Η ισχύς και η ταχύτητα ήταν η μία μόνο πλευρά του IS F. Χάρη σε μία ειδικά διαμορφωμένη έκδοση του Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) Lexus, οι οδηγοί μπορούσαν να διερευνούν τα όρια των επιδόσεων του οχήματος, με το VDIM να προσφέρει συντονισμένο έλεγχο των λειτουργιών πέδησης, πρόσφυσης και ευστάθειας. Το Select Sport mode στη μετάδοση και το VDIM προσέφεραν σπορ οδήγησης, παρεμβαίνοντας στο σημείο του μέγιστου drift. Για τους λάτρεις της περιπέτειας, το IS F επέτρεπε επίσης την πλήρη απενεργοποίηση του συστήματος προσφέροντας το είδος των επιδόσεων και τα φρεναρίσματα που απολαμβάνουν οι οδηγοί αγώνων και ράλι.

Το 2014, η Lexus πέρασε στο επόμενο κεφάλαιο του προγράμματος F με το IS F να αντικαθίσταται από το ισχυρότερο RC F, βασισμένο στο RC coupe. Εκτενείς μετατροπές στον V8 κινητήρα πέτυχαν μία πρώτη αύξηση ισχύος στους 477 ίππους (που προσαρμόστηκε στη συνέχεια στους 463 ίππους για να πληροί της προδιαγραφές εκπομπών ρύπων). Το κιβώτιο SPDS προσέφερε έξι επιλέξιμα προγράμματα οδήγησης, ανάμεσά τους ένα που συνδύαζε τεχνητή νοημοσύνη με αισθητήρα επιταχύνσεων (G-sensor AI-Shift control) για σπορ οδήγηση υψηλών επιδόσεων.

Το RC F διέθετε επίσης Torque Vectoring Differential – πρωτιά για αυτοκίνητο με κινητήρα μπροστά/ κίνηση πίσω – που επέτρεπε άμεση προσαρμογή της κατανομής ροπής αριστερά / δεξιά, για πιο ομαλό, ταχύτερο και πιο ακριβές στρίψιμο, χωρίς υποστροφή.

Η συνταγή υψηλών επιδόσεων που φτιάχτηκε για το RC F εφαρμόστηκε στο GS sedan το 2015, και δημιουργήθηκε το GS F. Χρησιμοποιώντας τον ίδιο κινητήρα, η συμπεριφορά του είχε εξελιχθεί σε δοκιμές στην πολύ απαιτητική πίστα του Nürburgring Nordschleife.

Πηγή Πληροφοριών: ΑΠΕ