Το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων, ένας θεσμός που θεσπίστηκε από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου στα τέλη της δεκαετίας του ’80 περιλαμβάνει 9 αγώνες φέτος, με το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις να επιστρέφει στο καλεντάρι του πρωταθλήματος, έπειτα από έξι χρόνια απουσίας και να έχει εξέχουσα θέση σε αυτό, όντας ο πιο σκληρός αγώνας του πρωταθλήματος.
Η αρχή έγινε τον Μάρτιο με το ασφάλτινο Rally Costa Brava που διεξήχθη στην Ισπανία και περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα από το 2010. Εκεί, οι Ιταλοί “Zippo”-Nicola Arena οδηγώντας ένα Audi Quattro επικράτησαν των Γάλλων Jean-François Bérenguer-Aline Bérenguer Marès (Ford Escort RS1800 MKII), αφήνοντας τους “Lucky”-Fabrizia Pons (Lancia Delta Integrale 16V) στην τρίτη θέση. Η Τσεχία φιλοξένησε τον δεύτερο αγώνα τον Απρίλιο, με τους Μαγυάρους, γνωστούς στο Ελληνικό κοινό από τη συμμετοχή τους σε Ευρωπαϊκά Ράλλυ Ακρόπολις, Tibor Erdi jnr–Istvan Kerek να επικρατούν με ένα Ford Sierra RS Cosworth 4x4 και να αφήνουν τους “Lucky”-Fabrizia Pons (Lancia Delta Integrale 16V) δεύτερους. Το βάθρο στο επίσης ασφάλτινο, Historic Vltava Rallye, συμπλήρωσαν οι Αυστριακοί Karl Wagner–Gerda Zauner (Porsche 911 SC).
Το Rally de Asturias Historico αποτέλεσε τον τρίτο γύρο του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, με τον “Zippo” να αποδεικνύει πως είναι άτρωτος εντός Ισπανικού εδάφους, επικρατώντας για άλλη μια φορά φέτος, αυτή τη φορά με τον Denis Piceno στο δεξί μπάκετ του Audi Quattro. Δύο λεπτά μακριά από την κορυφή βρέθηκαν οι δεύτεροι “Lucky”-Fabrizia Pons με Lancia Delta Integrale, ενώ τους βαθμούς της τρίτης θέσης του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος καρπώθηκαν οι Ιταλοί Paolo Pasutti–Giovanni Battista Campeis (Porsche 911 Carrera RS 3.0). Το πρώτο Σαββατοκύριακο του Ιουνίου, στην Ελβετία διοργανώθηκε το Rallye du Chablais, ο τέταρτος γύρος του θεσμού, εκεί όπου οι “Lucky”-Fabrizia Pons με την Lancia Delta Integrale επικράτησαν στον Ευρωπαϊκό αγώνα, τερματίζοντας εμπρός από τα Ελβετικά πληρώματα των Pascal Bachmann–Xavier Machet με BMW M3 E30 και Guy Trolliet–Sebastien Moulin (Porsche 911 SC).
Εντός έδρας επικράτηση για τους Tibor Erdi jun.-Istvan Kerek (Ford Sierra RS Cosworth 4x4) στον πέμπτο αγώνα που φιλοξενήθηκε στην Ουγγαρία τον Ιούνιο. Δεύτεροι στο ασφάλτινο Mecsek Rallye Historic τερμάτισαν οι “Lucky”-Fabrizia Pons (Lancia Delta Integrale 16V), εμπρός από τους Karl Wagner–Gerda Zauner (Porsche 911 SC). Η Αυστρία είχε την τιμητική της τον Ιούλιο, με το Rallye Weiz να αποτελεί τον έκτο αγώνα του θεσμού. Δεύτερη σερί νίκη στο πρωτάθλημα πέτυχαν οι Tibor Erdi jun.-Istvan Kerek (Ford Sierra RS Cosworth 4x4), αφήνοντας και πάλι πίσω τους Ιταλούς “Lucky”-Fabrizia Pons (Lancia Delta Integrale 16V). Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν οι Jurgen Geist–Josef Kral (Opel Manta 400).
Ένας πρώην αστέρας του WRC κέρδισε τον έβδομο γύρο, το Lahti Historic Rally. Ο Jari Matti Latvala, ο οδηγός που έχει πετύχει 18 νίκες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, επικράτησε με άνεση στη χώρα του, έχοντας το δεξί μπάκετ μιας Toyota Celica GT-4 την 34χρονη Enni Malkonen. Δεύτεροι ολοκλήρωσαν στον μοναδικό, πλην του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, χωμάτινο αγώνα του πρωταθλήματος, οι Tibor Erdi jun.-Istvan Kerek (Ford Sierra RS Cosworth 4x4), με τους Βρετανούς Ernie και Karen Graham (Ford Escort MKII) να καρπώνονται τους βαθμούς της τρίτης θέσης. Έπειτα από ένα διάλειμμα δύο μηνών, το πρωτάθλημα συνεχίστηκε στις αρχές Οκτωβρίου με το Sanremo Rally Storico στη γειτονική Ιταλία. Εκεί, ήταν η σειρά τoυ Βορειοϊρλανδού Marty McCormack να κερδίσει τον Ευρωπαϊκό αγώνα, με συνοδηγό στην BMW M3 E30 τον Barney Mitchell. Η δεύτερη θέση ήταν ικανή να χαρίσει στους “Lucky”-Fabrizia Pons (Lancia Delta Integrale 16V) τον τίτλο στην Κατηγορία 4 του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ιστορικών αυτοκινήτων. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι πρωτάρηδες στο θεσμό, Βέλγοι Pieter-Jan Maeyaert-Yves Dewulf με BMW M3 E30. Η χρονιά ολοκληρώνεται στη χώρα μας, με τη διεξαγωγή του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις.
Εκτός από την Κατηγορία 4 που περιλαμβάνει αυτοκίνητα μεταξύ του 1982 και του 1990, τον τίτλο της οποίας κατέκτησαν οι “Lucky”-Fabrizia Pons, τον τίτλο στην Κατηγορία 3 που απευθύνεται σε αυτοκίνητα μεταξύ του 1976 και του 1981, κατέκτησαν και μαθηματικά οι Αυστριακοί Karl Wagner–Gerda Zauner. Στην Κατηγορία 2, η οποία προορίζεται για αυτοκίνητα μεταξύ του 1970 και του 1975, πρωταθλητές αναδείχθηκαν οι Νορβηγοί Valter Christian Jensen–Erik Pedersen με Ford Escort RS1800 MKII και στην Κατηγορία 1, η οποία αναφέρεται σε αυτοκίνητα πριν το 1970, από νωρίς πανηγύρισαν φέτος οι Βρετανοί Ernie και Karen Graham με Ford Escort MKII.
Το «δικό μας», Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις διοργανώθηκε για πρώτη φορά τον Ιούλιο του 2002 και εντάχθηκε στο πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος το 2004. Παρέμεινε σε αυτό έως και το 2016, ενώ δύο χρονιές δεν πραγματοποιήθηκε (2010 και 2013). Φέτος, επιστρέφει εκεί που ανήκει, στον κορυφαίο θεσμό για Ιστορικά αυτοκίνητα της FIA και θα διεξαχθεί από τις 3 έως τις 5 Νοεμβρίου, έχοντας καταφέρει να προσελκύσει αρκετά πληρώματα από το εξωτερικό.
Στο πλευρό της διοργάνωσης βρίσκονται ο Δήμος Ελευσίνας, η Ελευσίνα, η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2023, η Superfast Ferries, η SP Tableware, η Seajets και η Cosmote TV.
Στην επίσημη ιστοσελίδα του αγώνα (historicacropolis.gr) και στον Ηλεκτρονικό Πίνακα Ανακοινώσεων (https://webapp.sportity.com/channel/2023historicSPO) είναι διαθέσιμες όλες οι πληροφορίες του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, ενώ στα κοινωνικά δίκτυα της διοργάνωσης μπορείτε να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία νέα του αγώνα.