Ελεύθερες και πάλι να κυκλοφορούν οι αντίκες! Τι άλλαξε;

    Σε επιχειρησιακή λειτουργία τέθηκε η μηχανογραφική εφαρμογή για την καταχώρηση των ιστορικών οχημάτων στο Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μετά από την υπογραφή της σχετική εγκυκλίου από την υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χριστίνα Αλεξοπούλου.

    Όπως είχε δημοσιεύει το Carandmotor.gr η σχετικά έγκριση της δαπάνης για την προσαρμογή του λογισμικού είχε εγκριθεί εδώ και πολλές ημέρες οπότε η εταιρεία που είχε αναλάβει το έργο έσπευσε να το ολοκληρώσει ώστε να μπορούν οι ιδιοκτήτες ιστορικών οχημάτων να κυκλοφορήσουν και πάλι τα κλασσικά τους μοντέλα και να εκδώσουν νέες Άδειες Κυκλοφορίας αλλά και να παραλάβοτυν τις νέες πινακίδες κυκλοφορίας τους.

    Μάλιστα σύμφωνα με το νόμο 43850/2021 αλλά και της Υπουργικής Απόφασης 341900/02-10-2022 (Β΄5729/2022) έχει καθοριστεί και η διαδικασία και τα δικαιολογητικά που πρέπει να υποβληθούν από τους ενδιαφερόμενους πολίτες στις Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών της Χώρας, προκειμένου να τους χορηγηθούν τα στοιχεία κυκλοφορίας οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος.

    Η Υπηρεσία Υποστήριξης Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων ολοκλήρωσε στο Σύστημα Αδειών Κυκλοφορίας τέσσερις νέες διαδικασίες που περιλαμβάνουν την Έκδοση Νέας Άδειας Ιστορικού Οχήματος, την Απογραφή και Χορήγηση Νέων Πινακίδων σε Ιστορικό Όχημα, την Οριστική Διαγραφή Ιστορικού Οχήματος και την Έκδοση Αντιγράφου Άδειας Κυκλοφορίας Ιστορικού Οχήματος.

    Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η κα. Αλεξοπούλου: «Τα περισσότερα ιστορικά οχήματα δεν κυκλοφόρησαν την εποχή τους στους Ελληνικούς δρόμους. Γι’ αυτό η παρουσία τους στη ζωή μας είναι πάρα πολύ σημαντική και διδακτική, ειδικά για τους νέους. Γνωρίζοντας την ιστορία μας και θαυμάζοντας τις δημιουργίες του ανθρώπινου νου με τα μέσα της τότε εποχής, γεννιέται η επιθυμία για νέες εξερευνήσεις, ανακαλύψεις και κατασκευές».

    Ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας και ΚΤΕΟ

    Όρια στη χρήση των οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος έχει θέσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καθώς έχουν οριστεί τόσο οι προϋποθέσεις απόκτησης των ειδικών πινακίδων κυκλοφορίας ενώ παράλληλα έχουν θεσπιστεί ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας όπως επίσης και ετήσιος Τεχνικός Έλεγχος των οχημάτων από τα ΚΤΕΟ.

    Στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να εξαλειφθούν οι περιπτώσεις καταχρηστικής και έκνομης κυκλοφορίας οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος.

    Για την δημόσια κυκλοφορία των οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος χορηγείται ειδική άδεια κυκλοφορίας ενώ επίσης προβλέπεται τα συγκεκριμένα οχήματα να περνούν από ΚΤΕΟ κάθε χρόνο!

    Επίσης για την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος θα καταβάλλονται, ετησίως, τέλη κυκλοφορίας οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος υπέρ του Δημοσίου ως εξής:

    α) Για την κυκλοφορία επιβατηγού αυτοκινήτου ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό έως και 999 κ. εκ. καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 50 ευρώ,

    β) για την κυκλοφορία επιβατηγού αυτοκινήτου ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό από 1000 κ.εκ. έως και 1999 κ. εκ. καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 100 ευρώ,

    γ) για την κυκλοφορία επιβατηγού αυτοκινήτου ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό άνω των 2000 κ. εκ. καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 200 ευρώ,

    δ) για την κυκλοφορία μοτοσυκλέτας ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό έως 250 κ.εκ. καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 25 ευρώ.

    ε) για την κυκλοφορία μοτοσυκλέτας ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό άνω των 250 κ.εκ. καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 50 ευρώ.

    Οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος άνω των 45 ετών καθώς και λεωφορεία ιστορικού ενδιαφέροντος απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας.

    Η κυκλοφορία των ιστορικών οχημάτων επιτρέπεται σε όλα εκτός από εκείνα που δεν είχαν κατασκευαστεί για την μεταφορά επιβατών για τα οποία η κυκλοφορία επιτρέπεται μόνο στις ακόλουθες περιπτώσεις:

    α) Για τους σκοπούς συμμετοχής σε νομίμως αδειοδοτημένες, σύμφωνα με το άρθρο 49 του Κ.Ο.Κ., διοργανώσεις που διενεργούνται εντός της ελληνικής Επικράτειας από τους Φορείς διοργανώσεων οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος, και εφόσον ο οδηγός και το όχημα φέρουν αθροιστικά:

    αα. νόμιμη άδεια οδήγησης και αποδεικτικό ασφάλισης του οχήματος,

    αβ. ενάριθμο διακριτικό γνώρισμα που χορηγείται από οποιονδήποτε φορέα οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος της επιλογής του,

    αγ. βεβαίωση του διοργανωτή στην οποία αναγράφεται η απόφαση αδειοδότησης και βεβαιώνονται η ημερομηνία διεξαγωγής και η διάρκεια της διοργάνωσής τους, καθώς και η συμμετοχή του συγκεκριμένου οχήματος σ΄ αυτήν.

    Η κυκλοφορία του οχήματος, σύμφωνα με τα ανωτέρω, επιτρέπεται για την μετάβαση στην διοργάνωση κατά τις προηγούμενες 2 ημέρες πριν από την έναρξη και κατά την επόμενη 1 ημέρα μετά από τη λήξη της διοργάνωσης.

    β) Για τους σκοπούς της επισκευής τους, εφόσον ο οδηγός και το όχημα φέρουν αθροιστικά:

    βα. νόμιμη άδεια οδήγησης και αποδεικτικό ασφάλισης του οχήματος,

    ββ. το ενάριθμο διακριτικό γνώρισμα που χορηγείται από οποιονδήποτε φορέα   οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος της επιλογής του,

    βγ. κάθε πρόσφορο αποδεικτικό μέσο, όπως τιμολόγιο, απόδειξη παροχής υπηρεσιών ή άλλο συναφές νόμιμο παραστατικό, από το οποίο προκύπτει η ημέρα εισόδου και εξόδου του οχήματος από το συνεργείο.

    Πρόστιμα και κυρώσεις

    Για παραβάσεις του ΚΟΚ επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις, ενώ για παραβάσεις του παρόντος νόμου επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 500 – 5.000 ευρώ στους Φορείς και στους ιδιοκτήτες των οχημάτων και αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας για 6 μήνες.