Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@carpress.gr
Εκβιαστές της… δεκάρας έχουν καταντήσει κάποιοι άνθρωποι που θέλουν να λέγονται και εκπρόσωποι του Ειδικού Τύπου οι οποίοι δεν διστάζουν να απαιτούν από κάποιες εισαγωγικές να τους δώσουν σε μετρητά τα έξοδα που θα δαπανήσουν για εκείνους σε κάποια παρουσίαση (από 150 έως 700 ευρώ) με αντάλλαγμα την παρουσίαση του μοντέλου της εταιρείας τους όχι σε ένα μονόστηλο ή δίστηλο (για εφημερίδες) ή δισέλιδο ή τετρασέλιδο για περιοδικό.
Η παραπάνω κατάντια των «δημοσιογράφων» του Ειδικού Τύπου σχολιάζεται με άκρως ειρωνικά σχόλια από τα υψηλόβαθμα στελέχη των εισαγωγικών εταιρειών οι οποίοι δίνουν εντολή στους υφισταμένους τους να δίνουν λίγα ψίχουλα για να είναι απόλυτα ελεγχόμενη η… ενημέρωση.
Σε άλλες περιπτώσεις οι εισαγωγικές γλιτώνουν από περιττά έξοδα με την παροχή κάποιων αυτοκινήτων Test-Drive και μάλιστα με μισογεμάτα τα ρεζερβουάρ τους.
Όσον αφορά σε υψηλόβαθμα στελέχη περιοδικών που κυκλοφορούν αυτόνομα ή μέσω εφημερίδων εκεί τα deals είναι πολύ υψηλότερα και σύμφωνα με πληροφορίες του movenews.gr μεγάλα ποσά επιστρέφονται κάτω από το τραπέζι σε κάποια υψηλόβαθμα στελέχη εισαγωγικών εταιρειών.
Αμείλικτος…
Οσο βαθαίνει η οικονομική κρίση στην Ελλάδα τόσα περισσότερα «άπλυτα» της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου θα βλέπουν το φως της δημοσιότητας έστω και ετεροχρονισμένα. Ειδικότερα έχει βουήξει όλη η αγορά πως πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος εισαγωγικής εταιρείας η οποία βέβαια δεν ανήκει σε κάποιον Ελληνα επιχειρηματία απαιτούσε μίζες που κυμαίνονταν από 500.000 ευρώ έως και 2 εκατ. ευρώ για να τους διατηρήσει στο επίσημο δίκτυο της εισαγωγικής και βέβαια τους υπόσχονταν πολλά κέρδη τα οποία θα προέρχονταν τόσο από «πλασματικά» bonus που θα κατέβαλε το εργοστάσιο εν αγνοία του αλλά και από άλλες δραστηριότητες που μόνο νόμιμες δεν ήταν.
Ωστόσο οι περισσότεροι από τους επίσημους ντίλερ της συγκεκριμένης εισαγωγικής δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να καταβάλουν τόσα πολλά χρήματα σε μετρητά στον «Πρόεδρο» για να τους διατηρήσει στο επίσημο δίκτυο με αποτέλεσμα να βγουν εκτός παιχνιδιού.
Οι υπόλοιποι αφού κατέβαλαν τα σεβαστά ποσά μετά από λίγο καιρό άρχισαν να εισπράττουν τα Bonus από την εισαγωγική εταιρεία τα οποία φυσικά πλήρωνε το εργοστάσιο ενώ λίγους μήνες αργότερα ξεκίνησε και ένα αθώο παιχνίδι το οποίο εξελίχθηκε σε λαθρεμπορία!
Ειδικότερα αρχικά ο «Πρόεδρος» έβρισκε stock «πινακιδωμένα» καινούρια αυτοκίνητα τα οποία προμηθεύονταν από άλλες χώρες σε εξευτελιστικές τιμές αυξάνοντας στο μέγιστο τα κέρδη των εξουσιοδοτημένων εμπόρων. Ομως φαίνεται πως το «αθώο» παιχνιδάκι με τα πινακιδωμένα Stock αυτοκίνητα τους «άνοιξε» περαιτέρω την «όρεξη» για τεράστια κέρδη και έστησαν μια απίστευτη κομπίνα που δεν τη χωρά ο ανθρώπινος νους.
Πάντως το αξιολύπητο της υπόθεσης είναι πως οι Ελληνες επιχειρηματίες που δεν ενέδωσαν στις απαιτήσεις του προέδρου αντί να πληροφορήσουν το εργοστάσιο ακολούθησαν το δρόμο της «σιωπής» από φόβο μην καταστραφούν. Οταν μετά από καιρό αντιλήφθηκαν πως καταστράφηκαν αποφάσισαν να μιλήσουν έστω και λίγο αργά. Ωστόσο η ελληνική ρήση «Κάλλιο αργά παρά ποτέ» μόνο τυχαία δεν είναι!
Σύμφωνα με πληροφορίες του movenews.gr στις αρχές Δεκεμβρίου αναμένεται να «σκάσει» μια βόμβα μεγατόνων στην Ελληνική αγορά αυτοκινήτου που είναι πιθανό να οδηγήσει σε πολλές συλλήψεις τόσο υψηλόβαθμων στελεχών όσο και ανώτατων υπαλλήλων Τελωνείων, του Υπουργείου Μεταφορών αλλά και Διευθύνσεων Μεταφορών.
Παράλληλα ξένα Μέσα Ενημέρωσης που έχουν δει μέρος των στοιχείων περιμένουν το Πόρισμα για να δημοσιεύσουν την είδηση που θα φέρει σε δύσκολη θέση πολλούς.
Υπομονή μέχρι τότε…