Η Γαλλία το είπε και το έκανε τελικά! Από την 1η Ιανουαρίου 2024 μειώθηκε ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που είναι επιλέξιμα ώστε οι αγοραστές τους να λάβουν την επιδότηση και μάλιστα εκτός από τα κινεζικά μοντέλα λείπουν και κάποια από ευρωπαϊκές μάρκες τα οποία όμως κατασκευάζονται στην Κίνα!
Ο υπουργός Οικονομίας της Γαλλίας κ. Bruno Le Maire επισήμανε ότι το νέο οικολογικό bonus αποτελεί μια μεταρρύθμιση της κοινής λογικής ξεκαθαρίζοντας ότι: «Μέχρι τώρα, το κράτος δεν έχει θέσει όρους για τις μεθόδους κατασκευής οχημάτων που αγοράζονται με επιδότηση. Ως εκ τούτου, εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ δημόσιου χρήματος πήγαν σε οχήματα με πολύ φτωχό αποτύπωμα άνθρακα. Από εδώ και πέρα τελείωσε. Για να είναι επιλέξιμο για το μπόνους, ένα ηλεκτρικό όχημα πρέπει να έχει περιορισμένες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, κατά τα στάδια κατασκευής και μεταφοράς».
Κοιτάζοντας τη λίστα, βλέπουμε ότι πέντε μοντέλα Renault και 24 μοντέλα από τον όμιλο Stellantis παραμένουν επιλέξιμα. Από την άλλη πλευρά, όπως θα περίμενε κανείς, το Dacia Spring και και άλλα κινεζικά μοντέλα, που εισάγονται από την Κίνα, δεν περιλαμβάνονται εκεί. Όσο για την Tesla, επιλέξιμο είναι μόνο το Model Y και όχι το δημοφιλές Model 3.
Η πλήρης λίστα των αυτοκινήτων που πληρούν τις προϋποθέσεις για την επιδότηση αγοράς στη Γαλλία είναι:
Abarth 500
Audi Q4 45 E-TRON
BMW Σειρά 4
BMW Σειρά iX
Citroën E-C4
Citroën Ë-Berlingo
Citroën Jumpy Space Tourer
Cupra Born
DS DS 3
Fiat E-Doblo
Fiat 500
Fiat 600
Fiat e-Ulysse
Hyundai Kona Electric
Jeep Avenger
Mazda MX-30
Mercedes EQA Class
Mercedes EQB Class
Mercedes EQT
Mini Cooper Electric
Nissan Townstar
Nissan Leaf
Opel Combo-e Life
Opel Astra Electric
Opel Corsa Electric
Opel Mokka Electric
Opel Zafira-e Life
Peugeot e-Rifter
Peugeot e-308
Peugeot e-208
Peugeot e-2008
Peugeot Expert e-Traveller
Renault Zoe
Renault Twingo
Renault Megane E-Tech
Renault Scenic E-Tech
Renault Kangoo E-Tech Electric
Skoda Enyaq
Smart Fortwo
Tesla Model Y
Toyota Proace City Verso Electric
Volkswagen Up!
Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.5
Volkswagen ID.7
Volvo C40
Volvo XC40
Όριο και η τιμή αγοράς
Εάν η εμφάνιση ορισμένων μοντέλων υψηλών προδιαγραφών σε αυτήν τη λίστα μπορεί να προκαλεί έκπληξη, είναι σημαντικό να διευκρινιστεί ότι υπάρχει όριο τιμής το οποίο έχει οριστεί στις 47.000 ευρώ.
«Χάριν απλότητας και σαφήνειας, ιδίως για να αποφευχθούν δυσκολίες ερμηνείας αυτών των εννοιών του εξοπλισμού εγγενούς ή εξωγενούς στα οχήματα, θεωρείται ότι οποιαδήποτε επιλογή είναι εξωγενής του οχήματος και επομένως δεν πρέπει να περιλαμβάνεται στο κόστος απόκτησης για τον καθορισμό των ποσών της ενίσχυσης», διευκρίνισε πρόσφατα η Γαλλική κυβέρνηση.
Ομοίως, η Υπηρεσία Υπηρεσιών και Πληρωμών έχει επιβεβαιώσει ότι «αυτό το κόστος απόκτησης περιλαμβάνει τυχόν εμπορικές εκπτώσεις και το κόστος της μπαταρίας.»
Πώς κρίθηκαν τα οχήματα;
Οι νέοι όροι του οικολογικού μπόνους περιλαμβάνουν πλέον το οικολογικό σκορ του εκάστοτε ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το τελευταίο ορίζεται από την έκδοση μιας παραλλαγής ενός τύπου οχήματος. Επομένως, δεν θα μπορούν να επωφεληθούν από την επιδότηση όλες οι παραλλαγές ενός μοντέλου. Για τον υπολογισμό της, η οικολογική βαθμολογία αποτελείται, για τουλάχιστον το 70% της αξίας της, από το αποτύπωμα άνθρακα της εξεταζόμενης έκδοσης, από τα στάδια του κύκλου ζωής ενός οχήματος πριν από τη χρήση του στο δρόμο. Όπου ισχύει, αυτή η βαθμολογία μπορεί να λαμβάνει υπόψη, για το πολύ 30% της αξίας της, στοιχεία που σχετίζονται με την ενσωμάτωση ανακυκλωμένων και βιολογικών υλικών στο όχημα, καθώς και τη δυνατότητα επισκευής της μπαταρίας, προσδιορίζει το κείμενο. Η κυβέρνηση υπενθυμίζει ότι αυτό το μέτρο θα επιτρέψει τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα της Γαλλίας κατά 800.000 τόνους ισοδύναμου CO2 ετησίως κατά μέσο όρο. Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η περιβαλλοντική βαθμολογία βασίζεται σε συνολικά 80 βαθμούς. Για να δικαιούται το μπόνους, ένα μοντέλο πρέπει να φτάσει τουλάχιστον τους 60 πόντους.
Το ερώτημα για τα ποσά της επιδότησης παραμένει αναπάντητο
Τέλος, αναπάντητο παραμένει το ζήτημα των ποσών που διατίθενται στο οικολογικό μπόνους για το επόμενο έτος. Αναθεωρήθηκαν προς τα κάτω δύο φορές τα τελευταία χρόνια, επί του παρόντος είναι 5.000 ευρώ για τα φυσικά πρόσωπα, 7.000 ευρώ για τα πιο μετριοπαθή νοικοκυριά και 3.000 ευρώ για νομικά πρόσωπα, για αγορά νέου οχήματος η τιμή του οποίου δεν υπερβαίνει τα 47.000 ευρώ και του οποίου το βάρος δεν υπερβαίνει 2,4 τόνων. Αν και τα αποτελέσματα των κυβερνητικών διαιτήσεων δεν είναι ακόμη γνωστά, γνωρίζουμε, ωστόσο, ότι η μελλοντική κλίμακα θα είναι πιο φθίνουσα για σχεδόν όλες τις κατηγορίες εκτός από τα νοικοκυριά με πολύ χαμηλά εισοδήματα όπου το ποσό της επιδότησης μπορεί να αυξηθεί στις 8.000 ευρώ.