Ποια χώρα «έκοψε» όλα τα κινεζικά ηλεκτρικά ΙΧ από τις επιδοτήσεις;

Η Γαλλία το είπε και το έκανε τελικά! Από την 1η Ιανουαρίου 2024 μειώθηκε ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που είναι επιλέξιμα ώστε οι αγοραστές τους να λάβουν την επιδότηση και μάλιστα εκτός από τα κινεζικά μοντέλα λείπουν και κάποια από ευρωπαϊκές μάρκες τα οποία όμως κατασκευάζονται στην Κίνα!

Ο υπουργός Οικονομίας της Γαλλίας κ. Bruno Le Maire επισήμανε ότι το νέο οικολογικό bonus αποτελεί μια μεταρρύθμιση της κοινής λογικής ξεκαθαρίζοντας ότι: «Μέχρι τώρα, το κράτος δεν έχει θέσει όρους για τις μεθόδους κατασκευής οχημάτων που αγοράζονται με επιδότηση. Ως εκ τούτου, εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ δημόσιου χρήματος πήγαν σε οχήματα με πολύ φτωχό αποτύπωμα άνθρακα. Από εδώ και πέρα ​​τελείωσε. Για να είναι επιλέξιμο για το μπόνους, ένα ηλεκτρικό όχημα πρέπει να έχει περιορισμένες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, κατά τα στάδια κατασκευής και μεταφοράς».

Κοιτάζοντας τη λίστα, βλέπουμε ότι πέντε μοντέλα Renault και 24 μοντέλα από τον όμιλο Stellantis παραμένουν επιλέξιμα. Από την άλλη πλευρά, όπως θα περίμενε κανείς, το Dacia Spring και και άλλα κινεζικά μοντέλα, που εισάγονται από την Κίνα, δεν περιλαμβάνονται εκεί. Όσο για την Tesla, επιλέξιμο είναι μόνο το Model Y και όχι το δημοφιλές Model 3.

Η πλήρης λίστα των αυτοκινήτων που πληρούν τις προϋποθέσεις για την επιδότηση αγοράς στη Γαλλία είναι:

Abarth 500

Audi Q4 45 E-TRON

BMW Σειρά 4

BMW Σειρά iX

Citroën E-C4

Citroën Ë-Berlingo

Citroën Jumpy Space Tourer

Cupra Born

DS DS 3

Fiat E-Doblo

Fiat 500

Fiat 600

Fiat e-Ulysse

Hyundai Kona Electric

Jeep Avenger

Mazda MX-30

Mercedes EQA Class

Mercedes EQB Class

Mercedes EQT

Mini Cooper Electric

Nissan Townstar

Nissan Leaf

Opel Combo-e Life

Opel Astra Electric

Opel Corsa Electric

Opel Mokka Electric

Opel Zafira-e Life

Peugeot e-Rifter

Peugeot e-308

Peugeot e-208

Peugeot e-2008

Peugeot Expert e-Traveller

Renault Zoe

Renault Twingo

Renault Megane E-Tech

Renault Scenic E-Tech

Renault Kangoo E-Tech Electric

Skoda Enyaq

Smart Fortwo

Tesla Model Y

Toyota Proace City Verso Electric

Volkswagen Up!

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.4

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.7

Volvo C40

Volvo XC40

Όριο και η τιμή αγοράς

Εάν η εμφάνιση ορισμένων μοντέλων υψηλών προδιαγραφών σε αυτήν τη λίστα μπορεί να προκαλεί έκπληξη, είναι σημαντικό να διευκρινιστεί ότι υπάρχει όριο τιμής το οποίο έχει οριστεί στις 47.000 ευρώ.

«Χάριν απλότητας και σαφήνειας, ιδίως για να αποφευχθούν δυσκολίες ερμηνείας αυτών των εννοιών του εξοπλισμού εγγενούς ή εξωγενούς στα οχήματα, θεωρείται ότι οποιαδήποτε επιλογή είναι εξωγενής του οχήματος και επομένως δεν πρέπει να περιλαμβάνεται στο κόστος απόκτησης για τον καθορισμό των ποσών της ενίσχυσης», διευκρίνισε πρόσφατα η Γαλλική κυβέρνηση.

Ομοίως, η Υπηρεσία Υπηρεσιών και Πληρωμών έχει επιβεβαιώσει ότι «αυτό το κόστος απόκτησης περιλαμβάνει τυχόν εμπορικές εκπτώσεις και το κόστος της μπαταρίας.»

Πώς κρίθηκαν τα οχήματα;

Οι νέοι όροι του οικολογικού μπόνους περιλαμβάνουν πλέον το οικολογικό σκορ του εκάστοτε ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το τελευταίο ορίζεται από την έκδοση μιας παραλλαγής ενός τύπου οχήματος. Επομένως, δεν θα μπορούν να επωφεληθούν από την επιδότηση όλες οι παραλλαγές ενός μοντέλου. Για τον υπολογισμό της, η οικολογική βαθμολογία αποτελείται, για τουλάχιστον το 70% της αξίας της, από το αποτύπωμα άνθρακα της εξεταζόμενης έκδοσης, από τα στάδια του κύκλου ζωής ενός οχήματος πριν από τη χρήση του στο δρόμο. Όπου ισχύει, αυτή η βαθμολογία μπορεί να λαμβάνει υπόψη, για το πολύ 30% της αξίας της, στοιχεία που σχετίζονται με την ενσωμάτωση ανακυκλωμένων και βιολογικών υλικών στο όχημα, καθώς και τη δυνατότητα επισκευής της μπαταρίας, προσδιορίζει το κείμενο. Η κυβέρνηση υπενθυμίζει ότι αυτό το μέτρο θα επιτρέψει τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα της Γαλλίας κατά 800.000 τόνους ισοδύναμου CO2 ετησίως κατά μέσο όρο. Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η περιβαλλοντική βαθμολογία βασίζεται σε συνολικά 80 βαθμούς. Για να δικαιούται το μπόνους, ένα μοντέλο πρέπει να φτάσει τουλάχιστον τους 60 πόντους.

Το ερώτημα για τα ποσά της επιδότησης παραμένει αναπάντητο

Τέλος, αναπάντητο παραμένει το ζήτημα των ποσών που διατίθενται στο οικολογικό μπόνους για το επόμενο έτος. Αναθεωρήθηκαν προς τα κάτω δύο φορές τα τελευταία χρόνια, επί του παρόντος είναι 5.000 ευρώ για τα φυσικά πρόσωπα, 7.000 ευρώ για τα πιο μετριοπαθή νοικοκυριά και 3.000 ευρώ για νομικά πρόσωπα, για αγορά νέου οχήματος η τιμή του οποίου δεν υπερβαίνει τα 47.000 ευρώ και του οποίου το βάρος δεν υπερβαίνει 2,4 τόνων. Αν και τα αποτελέσματα των κυβερνητικών διαιτήσεων δεν είναι ακόμη γνωστά, γνωρίζουμε, ωστόσο, ότι η μελλοντική κλίμακα θα είναι πιο φθίνουσα για σχεδόν όλες τις κατηγορίες εκτός από τα νοικοκυριά με πολύ χαμηλά εισοδήματα όπου το ποσό της επιδότησης μπορεί να αυξηθεί στις 8.000 ευρώ.