Ανάστατοι είναι οι εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σχετικά με την πορεία της αγοράς το 2024 εξαιτίας της οικονομικής αστάθειας αλλά και της απόφασης πολλών κρατών-μελών να τηρήσουν την Συνθήκη του Παρισιού με ότι και αν σημαίνει αυτό για τα παλαιότερα και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Βέβαια μέχρι το 2027 όποτε και θα επιβληθεί το Πανευρωπαϊκό χαράτσι (Φόρος Άνθρακα) οι εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αναμένεται να καταγράψουν μια έντονα ανοδική πορεία πορεία πωλήσεων η οποία θα τονώνεται περαιτέρω αν τα εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων εξακολουθούν να διατηρούν τις τιμές λιανικής σε τόσο υψηλά επίπεδα.
Ωστόσο στην Ελλάδα οι Έλληνες εισαγωγείς μεταχειρισμένων οχημάτων έχουν έναν επιπλέον λόγο να ανησυχούν καθώς στη χώρα μας επιβάλλεται στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν τις οδηγίες ρύπων Euro 4 και Euro 5 το λεγόμενο «Περιβαλλοντικό Τέλος» ύψους 3.000 ευρώ και 1.000 ευρώ αντίστοιχα.
Ο λόγος της έντονης ανησυχίας του εστιάζεται στο γεγονός ότι στον Προϋπολογισμό 2024 που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή των Ελλήνων προβλέπεται άνοδος 70% στα συγκεκριμένα έσοδα! Πιο συγκεκριμένα τα έσοδα από το Περιβαλλοντικό Τέλος για το 2024 προβλέπεται ότι θα ανέλθουν σε 17 εκατ. ευρώ ενώ για το 2023 τα αντίστοιχα έσοδα αναμένεται να κυμανθούν σε μόλις 10 εκατ. ευρώ.
Η συγκεκριμένη άνοδος από πολλούς εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εκλαμβάνεται ως μια πιθανή επέκταση του Περιβαλλοντικού Τέλους και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν την αρχική οδηγία Euro 6 ενώ για κάποιους άλλους «μεταφράζεται» σε αύξηση των ποσών που θα πρέπει να καταβάλλουν τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν τις οδηγίες ρύπων Euro 4 και Euro 5. Μάλιστα στελέχη της αγοράς φοβούνται ότι για τα Euro 4 η επιβάρυνση είναι πολύ πιθανό να αυξηθεί στις 4.000 ευρώ από τις 3.000 ευρώ και στα Euro 5 το Περιβαλλοντικό Τέλος να αυξηθεί σε 2.000 ευρώ από 1.000 ευρώ που είναι σήμερα! Μόνο με αυτό τον τρόπο δικαιολογείται η αύξηση κατά 70% στα έσοδα από το Περιβαλλοντικό Τέλος.
Όπως χαρακτηριστικά εξηγεί στο Carandmotor.gr o πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος: «Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που εισάγει πλέον η συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 για να αποφύγουν το χαράτσι του Περιβαλλοντικού Τέλους. Οπότε η τεράστια αύξηση σε ποσοστό 70% στα έσοδα που προέρχονται από το Περιβαλλοντικό Τέλος το 2024 σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να προέρχεται από την άνοδο των εισαγωγών καθώς στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 δεν επιβάλλεται Περιβαλλοντικό Τέλος. Η κυβέρνηση όπως φαίνεται και στον Προϋπολογισμό 2024 που ψηφίστηκε πρόσφατα στην Βουλή θέλει να εισπράξει ακόμη περισσότερα χρήματα από τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων επιβάλλοντας νέα χαράτσια ώστε τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα να διατίθενται σε πιο αυξημένες τιμές έναντι των αντίστοιχων εγχώριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Αυτό αποτελεί καταστρατήγηση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας καθώς αποτελεί μια άνιση μεταχείριση όμοιων προϊόντων που στην περίπτωσή μας αφορά τα εισαγόμενα έναντι των εγχώριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Να υπνθυμίσουμε πως τις προσεχείς ημέρες ή εβδομάδες αναμένεται η τελική αντίδραση της Κομισιόν ενάντια στη χώρα μας για το άδικο και παράνομο Περιβαλλοντικό Τέλος οπότε ίσως τελικά να μην καταφέρει η Ελλάδα να εισπράξει τα επιπλέον χρήματα αλλά να χρειαστεί να πληρώσει υπέρογκα πρόστιμα στην ΕΕ!»