Αύξηση κερδών, περισσότερες μάρκες, μοντέλα για όλα τα βαλάντια και παρουσία σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων περιλαμβάνουν τα σχέδια σχεδόν όλων των εισαγωγικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.
Ο λόγος εστιάζεται κυρίως στην μελλοντική απαγόρευση πώλησης καινούριων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης οπότε και όλες οι εταιρείες αναζητούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα είναι περισσότερο προσιτά σε χαμηλά και μεσαία οικονομικά στρώματα καθώς οι έχοντες μπορούν να αποκτήσουν όποιο όχημα επιθυμούν.
Οι ξένοι εισαγωγικοί όμιλοι που δραστηριοποιούνται στην χώρα μας έχουν στραφεί στην Κίνα όπου αναζητούν νέες μάρκες και πιο προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα. Ήδη στη χώρα μας έχουν κάνει την εμφάνισή τους αρκετές κινεζικές μάρκες ωστόσο η πιο γνωστή από όλες είναι η MG την οποία έχει εισάγει στην Ελλάδα ο όμιλος Συγγελίδη.
Η MG δεν διαθέτει στη γκάμα των μοντέλων της μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και βενζινοκίνητα και υβριδικά.
Ακόμη μία γνωστή μάρκα που βρίσκεται στην Ελλάδα είναι η BYD αλλά μέχρι σήμερα ο όμιλος Πέτρος Πετρόπουλος εισάγει και διαθέτει στην εγχώρια αγορά μόνο τα ηλεκτρικά λεωφορεία και van από την συγκεκριμένη μάρκα χωρίς να έχει αποκτήσει τα επιβατικά μοντέλα της. Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr αρκετοί όμιλοι έχουν καταθέσει το «ενδιαφέρον» τους για την αντιπροσώπευση των επιβατικών μοντέλων αλλά το εργοστάσιο ακόμη δεν έχει κάνει γνωστή την απόφασή του…
Στην Κίνα όμως έχουν στραφεί ακόμη και άλλοι γνωστοί Ελληνικοί Εισαγωγικοί όμιλοι οι οποίοι είτε βρίσκονται κοντά στην επίτευξη συμφωνίας με κάποια κινεζική μάρκα είτε ακόμη αναζητούν κάποιο Κινέζο εταίρο που διαθέτει κυρίως ηλεκτρικά μοντέλα σε πιο χαμηλές τιμές από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά, ιαπωνικά και αμερικανικά μοντέλα.
Ωστόσο η έλλειψη εγκρίσεων Τύπου αλλά και τα crash-tests όσο και οι παράλογες απαιτήσεις πολλών κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών «καθυστερούν» την απόβασή τους στη Γηραιά Ήπειρο.
Πάντως σύντομα οι Έλληνες καταναλωτές θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ και νέων κινεζικών μαρκών και ο ανταγωνισμός είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει και μείωση τιμών σε όλες τις εταιρείες.
Παράλληλα οι ξέφρενες απαιτήσεις κάποιων κινεζικών εργοστασίων (αυτόνομες εκθέσεις αυτοκινήτων, συνεργείων, φανοποιείων) έχουν αρχίσει να «φοβίζουν» τις Ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες καθώς τίποτα δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένο στο κομμάτι των πωλήσεων και τα ποσά των επενδύσεων που απαιτούν οι Κινέζοι είναι πλέον πολύ υψηλά τόσο για τις εισαγωγικές εταιρείες όσο και για τα εξουσιοδοτημένα δίκτυά τους.
Επίσης υπάρχει πάντα ο κίνδυνος τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα να «τιμωρηθούν» από την ΕΕ αποκλείοντάς τα από τις όποιες επιδοτήσεις υπάρχουν οπότε αν συμβεί κάτι τέτοιο αυτομάτως θα μικρύνει επικίνδυνα η «ψαλίδα» στις τιμές μεταξύ κινεζικών και άλλων ανταγωνιστικών ηλεκτρικών μοντέλων.
Όσον αφορά στις λιγοστές θυγατρικές εταιρείες των εργοστασίων που λειτουργούν στην Ελλάδα είναι δεδομένο ότι αποτελούν «Μήλον της Έριδος» για τους ισχυρούς παίκτες της εγχώριας αγοράς οι οποίοι παρακολουθούν στενά τις κινήσεις των θυγατρικών και περιμένουν πότε να κάνουν την κίνησή τους.
Άλλωστε σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η μεγάλη αύξηση της κερδοφορίας που καταγράφουν οι θυγατρικές των εργοστασίων στην Ελλάδα μόνο τυχαία δεν θεωρείται και τα εργοστάσια σύντομα θα αποφασίσουν αν θα διατηρήσουν τις θυγατρικές τους ή θα αποφασίσουν να τις πωλήσουν σε κάποιον άλλο επιχειρηματικό όμιλο έναντι κάποιου σοβαρού ποσού.
Το ποσό εξαγοράς μιας θυγατρικής εταιρείας στην Ελλάδα υπολογίζεται σύμφωνα με στελέχη της αγοράς από την κερδοφορία της τελευταίας 3ετίας! Και όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν στο Carandmotor.gr: «Όσο υψηλότερη είναι η κερδοφορία μιας μάρκας στην τελευταία 3ετία τόσο υψηλότερο θα είναι και το τίμημα της εξαγοράς. Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογιστούν και τα όποια ακίνητα έχει στην κατοχή της κάποια θυγατρική αλλά και άλλα πάγια περιουσιακά στοιχεία. Τα εργοστάσια παραγωγής πάντως επιδιώκουν να συνεργάζονται με εισαγωγικές εταιρείες αλλά στην περίπτωση πολύ υψηλής κερδοφορίας και μη κατάθεσης προτάσεων με αντίστοιχα υψηλό τίμημα τότε διατηρούν την θυγατρική εταιρεία τους σε λειτουργία. Επειδή όμως η ηλεκτροκίνηση αλλάζει ριζικά το επιχειρηματικό τοπίο όχι μόνο στην Ελληνικά αλλά στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου πολλά εργοστάσια έχουν ήδη ετοιμάσει τις δικές τους online πλατφόρμες χρήσης αυτοκινήτων τις οποίες και θα λειτουργήσουν βέβαια με τις κατά τόπους εισαγωγικές εταιρείες και το εξουσιοδοτημένο δίκτυό τους.»