Το φθηνό leasing ηλεκτρικού αυτοκινήτου στη Γαλλία φαίνεται ότι έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία! Η λεγόμενη «κοινωνική μίσθωση» κατέγραψε πάνω από 80.000 αιτήματα τη στιγμή που ο κρατικός προϋπολογισμός είναι ικανός να καλύψει έως 25.000 αιτήματα. Το πρόβλημα τώρα εντοπίζεται στο αν η κυβέρνηση αυξήσει τον διαθέσιμο προϋπολογισμό ώστε να μπορέσει να καλύψει τα επιπλέον δεκάδες χιλιάδες αιτήματα που έχουν ήδη κατατεθεί.
Η υπουργός Ενεργειακής Μετάβασης Agnès Pannier-Runacher επισήμανε ότι: «Ένα ιπτάμενο ξεκίνημα! Σήμερα, 80.000 άτομα εγγράφηκαν στην πλατφόρμα! Είχαμε υπολογίσει ότι θα διατεθούν 25.000 οχήματα αλλά μπορώ να σας πω ότι επικοινώνησα ξανά με τους κατασκευαστές ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των αυτοκινήτων».
Το Υπουργείο Ενεργειακής Μετάβασης διευκρίνισε ότι τα άτομα αυτά είχαν προεγγραφεί στην πλατφόρμα για να λαμβάνουν πληροφορίες, χωρίς να έχουν υπογράψει την εντολή σύμβασης.
Οι κατασκευαστές θα έχουν αναμφίβολα διαθέσιμα μοντέλα για να καλύψουν τη ζήτηση, αλλά μένει να δούμε αν η Γαλλική κυβέρνηση, η οποία χρηματοδοτεί κάθε ενοικίαση με 13.000 ευρώ, αν θα αυξήσει τον προϋπολογισμό που διατίθεται για την κοινωνική μίσθωση.
Προκειμένου τα πιο μετριοπαθή νοικοκυριά να έχουν πρόσβαση στην ηλεκτροκίνηση, το κράτος ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2023 ένα σύστημα ενοικίασης με δυνατότητα εξαγοράς για λιγότερο από 100 ευρώ για τους κατοίκους της πόλης και 150 ευρώ για οικογενειακά αυτοκίνητα (εξαιρουμένης της ασφάλισης και της συντήρησης).
Αυτό το σύστημα είναι αρχικά ανοιχτό σε ιδιοκτήτες οχημάτων που αποδεδειγμένα οδηγούν για πάνω από 8.000 χιλιόμετρα ετησίως ή ζουν περισσότερα από 15 χιλιόμετρα από τον τόπο εργασίας τους. Χωρίς αρχική συνεισφορά, η μίσθωση προγραμματίζεται για τρία χρόνια, με δυνατότητα ανανέωσης μία φορά.
Η κοινωνική μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων αφορά νοικοκυριά με εισόδημα μικρότερο από 15.400 ευρώ.
Οι κατασκευαστές έχουν ήδη λανσάρει εκπτωτικές προσφορές σε αυτοκίνητα με σειρές που τις περιορίζουν σε καθημερινές διαδρομές. Η Renault προσφέρει συγκεκριμένα το Twingo E-Tech από 40 ευρώ το μήνα, συμπεριλαμβανομένης της συντήρησης.
Όσον αφορά τον όμιλο Stellantis, η Citroen ανακοινώνει το μελλοντικό της e-C3 από 54 ευρώ, η Fiat νοικιάζει το μικρό της 500e από 79 ευρώ το μήνα και η Opel το μικρό της Mokka, στα 119 ευρώ.
«Ο όμιλος Stellantis μου επιβεβαίωσε ότι ήταν έτοιμος να παράσχει επιπλέον οχήματα εάν πράγματι οι Γάλλοι αύξαναν τον προϋπολογισμό», ανέφερε η Agnes Pannier-Runacher.
Η χρηματοδοτική μίσθωση είναι επίσης ανοιχτή σε μεταχειρισμένα οχήματα ηλικίας μικρότερης των 3,5 ετών και σε μετασκευή, η οποία αποτελείται από ηλεκτρικά θερμικά αυτοκίνητα που μετατρέπουν κυρίως star-up εταιρείες.
Στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή υπάρχει μόνο το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» το οποίο λειτουργεί και δέχεται αιτήσει όποτε ακυρώνονται αιτήσεις ενώ για το επόμενο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» αυτή τη στιγμή αναζητούνται οι πόροι ώστε να μπορέσουν τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να το σχεδιάσουν…