Μπορεί να έχει ήδη ανακοινωθεί το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης στα καινούρια αυτοκίνητα από το 2030 σε κάποια κράτη μέλη και από το 2035 σε κάποια άλλα ωστόσο οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες εγκαταλείπουν το diesel ώστε να εξελίξουν και να επενδύσουν περισσότερα χρήματα στους βενζινοκινητήρες.
Μάλιστα οι περισσότεροι κατασκευαστές προτιμούν τα υβριδικά συστήματα να τα συνδυάζουν με βενζινοκινητήρες παρά με πετρελαιοκινητήρες εξαιτίας του χαμηλότερου κόστους παραγωγής αλλά και κέρδους.
Αποτέλεσμα των παραπάνω ενεργειών από τα εργοστάσια παραγωγής θα είναι η τεράστια άνοδος των μεταπωλητικών αξιών των πετρελαιοκίνητων μοντέλων καθώς σε λίγα χρόνια θα έχουν εκλείψει από τους τιμοκαταλόγους αλλά και από τις εκθέσεις καινούριων αυτοκινήτων.
Ήδη κάποιοι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που γνωρίζουν καλά την αγορά πραγματοποιούν μαζικές αγορές πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων τα οποία δεν βιάζονται να τα εκθέσουν προς πώληση καθώς εκτιμούν ότι όσο περισσότερο καθυστερούν να αναρτήσουν μια αγγελία πώλησης τόσο υψηλότερη θα είναι και η τιμή πώλησής τους καθώς ο διαθέσιμος αριθμός πετρελαιοκίνητων οχημάτων αναμένεται να μειωθεί σημαντικά τους επόμενους μήνες και έτη.
Ο πρώτος λόγος είναι η έλλειψη νέων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που προαναφέραμε ωστόσο ο δεύτερος και σημαντικότερος λόγος εστιάζεται στους καταναλωτές οι οποίοι ακόμη θεωρούν ότι το diesel αυτοκίνητο έχει το χαμηλότερο κόστος χρήσης σε σχέση με τα βενζινοκίνητα και υβριδικά μοντέλα. Με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν υπάρχει σύγκριση και σίγουρα τα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων αποτελούν την ιδανικότερη και οικονομικότερη λύση.
Από την άλλη μεριά όμως τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα διανύουν χωρίς προβλήματα πολλά περισσότερα χιλιόμετρα σε σχέση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα, έχουν διπλάσιες αυτονομίες κίνησης με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ σε σχέση με τα αντίστοιχα βενζίνης και βέβαια έχουν πολύ πιο αραιά τακτικά σέρβις.
Όλοι αυτοί είναι οι λόγοι σύμφωνα με τους οποίους τα μεταχειρισμένα πετρελαιοκίνητα μοντέλα θα διατηρήσουν πολύ υψηλές μεταπωλητικές αξίες τους επόμενους μήνες ή χρόνια καθώς πολύ απλά δεν θα υπάρχουν!
Μοναδικό μειονέκτημα που μπορεί να προκαλέσει την κατάρρευση των τιμών πώλησης στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα θα είναι οι μελλοντικές απαγορεύσεις κίνησης σε μεγαλουπόλεις αλλά προφανώς κάτι τέτοιο θα αφορά οχήματα diesel που πληρούν τις οδηγίες ρύπων Euro 5 ή και παλαιότερες. Οπότε σύμφωνα και με στελέχη της αγοράς τα μεταχειρισμένα πετρελαιοκίνητα μοντέλα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 θα είναι δυσεύρετα και για αυτό τον λόγο θα είναι και… πανάκριβα ως μεταχειρισμένα.