Μόλις τρεις ημέρες «άντεξε» η ηλεκτρονική πλατφόρμα του προγράμματος επιδότησης ηλεκτρικών οχημάτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» να δέχεται νέες αιτήσεις καθώς τα διαθέσιμα ποσά κυριολεκτικά εξαϋλώθηκαν!
Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr το σύστημα ξεκίνησε να δέχεται και πάλι αιτήσεις για επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων στις 16 Ιανουαρίου 2024 όποτε και υπήρξαν και πάλι διαθέσιμοι πόροι ύψους άνω των 6,3 εκατ. ευρώ αλλά τα διαθέσιμα ποσά για τις εταιρείες καλύφθηκαν από νέες αιτήσεις που κατατέθηκαν για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων σε μόλις ένα 24ωρο!
Αντίθετα οι αιτήσεις των ιδιωτών καταναλωτών κατάφεραν να εξαντλήσουν τους διαθέσιμους πόρους σε επιπλέον 48 ώρες, δηλαδή το σύστημα «άντεξε» για 72 ώρες!
Έκτοτε η πλατφόρμα του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» δεν μπορεί να δεχθεί και πάλι νέες αιτήσεις καθώς δεν υπάρχουν διαθέσιμα προς δέσμευση ποσά οπότε οι υποψήφιοι αγοραστές θα πρέπει να κάνουν υπομονή ώστε να απορριφθούν εκ νέου και άλλες αιτήσεις ώστε να βρεθούν και πάλι χρήματα για το πρόγραμμα.
Να υπενθυμίσουμε πως έχει ήδη οριστεί προθεσμία 45 ημερών για όσους έχουν κάνει αίτηση επιδότησης ώστε ο δικαιούχος να υποβάλει το δελτίο παραγγελίας οχήματος, με καταβολή προκαταβολής ή συμφωνητικού χρονομίσθωσης με προκαταβολή.
Μάλιστα στην τελευταία εκκαθάριση σε σύνολο 5.832 αιτήσεων μόλις οι 2.792 ολοκλήρωσαν τη διαδικασία και κατέθεσαν τα απαραίτητα έγγραφα για την επιδότηση ενώ οι υπόλοιποι 3.040 δεν είχαν προσκομίσει κανένα από τα απαραίτητα δικαιολογητικά και αποδεσμεύθηκαν 6.392.916,37 ευρώ για νέες αιτήσεις.
Την ίδια στιγμή το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσπαθεί να μεταφέρει και άλλα ποσά στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» τα οποία προέρχονται από άλλες κατηγορίες οχημάτων που δεν αξιοποιούνται (ηλεκτρικά ποδήλατα, scooters) ενώ επίσης σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr η πολιτική ηγεσία του ΥΠΥΜΕ προσπαθεί να μεταφέρει κάποια εκατομμύρια ευρώ επίσης ποσά από το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 1».
Στελέχη της αγοράς πάντως έχουν εκφράσει ανοικτά τις φοβίες τους πως αν το πρόγραμμα επιδότησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων λειτουργεί «σε δόσεις» τότε ο κόσμος είναι πολύ εύκολο να στραφεί και πάλι στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης ως πιο άμεση λύση καθώς το σύστημα δεν δέχεται νέες αιτήσεις λόγω έλλειψης χρημάτων. Επίσης κανένας καταναλωτής δεν πρόκειται να εισέρχεται καθημερινά στην πλατφόρμα για να διαπιστώσει μήπως έχουν απορριφθεί αιτήσεις και σταθεί τυχερός να καταθέσει εκείνη τη στιγμή μια νέα αίτηση.
Μοναδική λύση αποτελεί η εύρεση σημαντικού ποσού από τον Προϋπολογισμό ώστε το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» να μπορεί να αντεπεξέλθει στις ανάγκες των εταιρειών και των καταναλωτών και να μην λειτουργεί μόνο για λίγες ώρες ή ημέρες και μετά πάλι να περνά στην αδράνεια…