Η εγχώρια αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τροφοδοτείται κυρίως από τις εταιρείες leasing και ενοικιάσεων οι οποίες πραγματοποιούν ηλεκτρονικές δημοπρασίες για εμπόρους αλλά και από τους ιδιώτες που αλλάζουν οχήματα.
Μέχρι πριν λίγο καιρό οι δημοπρασίες πραγματοποιούνταν με το σταγονόμετρο εξαιτίας της έλλειψης των αυτοκινήτων αλλά και την διατήρησης μεγάλου αριθμού αυτοκινήτων από τις εταιρείες ενοικιάσεων και χρονομίσθωσης.
Τώρα η κατάσταση φαίνεται ότι έχει βελτιωθεί και πλέον οι εταιρείες leasing και ενοικιάσεων πραγματοποιούν συνεχώς νέες δημοπρασίες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που αφορούν κυρίως οχήματα που έχουν ολοκληρώσει το έργο τους (4ετείς συμβάσεις) και πλέον διατίθενται προς πώληση μέσω των ηλεκτρονικών καναλιών δημοπρασιών.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr στις τελευταίες δημοπρασίες αυτοκινήτων έχει παρατηρηθεί ένα αξιοπερίεργο φαινόμενο από εταιρεία leasing και ενοικίασης οχημάτων σύμφωνα με οποίο δεν παραδίδει τα οχήματα σε εκείνους που πλειοδοτούν στην δημοπρασία!
Αυτό το γεγονός έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία στους εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων οι οποίοι μετά την δημοπρασία σπεύδουν να παραλάβουν τα αυτοκίνητά τους αλλά αντί για 10 οχήματα μπορεί τελικά να παραλάβουν δύο ή ακόμη και ένα…
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος κάνει λόγο για αθέμιτες πρακτικές οι οποίες πρέπει να εξαλειφθούν ώστε η αγορά να επανέλθει στην κανονικότητα. Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει στο Carandmotor.gr: «Οι δημοπρασίες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αποτελούν μια σταθερή πηγή άντλησης οχημάτων για τους εμπόρους και βέβαια μια σταθερή πηγή άντλησης ρευστού για τις εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικιάσεων. Αν κάποιες εταιρείες ξεκινούν να ακυρώνουν τις δημοπρασίες των αυτοκινήτων τους δημιουργεί αυτομάτως μια ασφυκτική κατάσταση για τους εμπόρους και βέβαια τινάζει στον αέρα μια διαδικασία που υπάρχει και λειτουργεί εδώ και δεκαετίες. Τα νέα δεδομένα θα οδηγήσουν σε ακραίες καταστάσεις και ίσως οι έμποροι να σταματήσουν να αγοράζουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από την συγκεκριμένη εταιρεία leasing μήπως και διορθωθεί η συγκεκριμένη κατάσταση. Σε διαφορετική περίπτωση οι έμποροι θα στραφούν στις δημοπρασίες εξωτερικού όπου οι εταιρείες είναι πολύ πιο αξιόπιστες και δεν ακυρώνουν καμία δημοπρασία οχήματος από τον πλειοδότη. Επίσης κάτι τέτοιο θα προκαλέσει την κατάρρευση των πωλήσεων εγχώριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στρεβλώνοντας και πάλι την ελληνική αγορά.»