Την εκτίμηση πως το 60% των αυτοκινήτων θα είναι ηλεκτροκίνητα έως το 2040 εξέφρασε η Κομισιόν με αποτέλεσμα να πραγματοποιηθεί ένα τεράστιο βήμα προς τη βιώσιμη κινητικότητα, ενώ παράλληλα να πλησιάσουν τα κράτη μέλη πιο κοντά στο στόχο για μηδενικές εκπομπές ρύπων στον τομέα των μεταφορών.
Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος θα απαιτηθούν νέες πολιτικές πέραν των υφιστάμενων προτύπων CO2 για τα αυτοκίνητα. Άλλωστε είναι πρόσφατη η έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος που ανέφερε ότι οι απαιτούμενες μειώσεις εκπομπών CO2 μπορούν να επιτευχθούν επιταχύνοντας την ηλεκτροκίνηση, αντί να τροφοδοτείται ο στόλος με ακριβότερα e-fuels ή βιοκαύσιμα. Τα τελευταία θα δώσουν λύσεις στα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά το 2035 και κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις, καθώς θα επιβαρύνουν λιγότερο τον πλανήτη. Ωστόσο αναμένεται, σύμφωνα με ανακοίνωση της Επιτροπής, ότι θα έχουν προτεραιότητα στον τομέα της αεροπορίας και της ναυτιλίας.
Να υπάρξουν πρόσθετα μέτρα
Το σίγουρο είναι ότι θα πρέπει να υπάρξουν πρόσθετα μέτρα για να επιταχυνθεί η πώληση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αυτό αναζητά και η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, αφού κύριο μέλημά της είναι η μείωση των εκπομπών ρύπων. Τα μέτρα θα πρέπει να περιλαμβάνουν εκτός των άλλων και την δέσμευση των εταιρειών για αγορά ηλεκτρικών εταιρικών αυτοκινήτων, φορτηγών ή van έως το 2030, την απόσυρση αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης και την αναβάθμιση παλαιότερων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων.
Φυσικά η ηλεκτροκίνηση έχει ακόμη μακρύ δρόμο να διανύσει, καθώς οι εταιρείες στην Ευρώπη, αν και υπάρχουν τα κίνητρα, εξακολουθούν να έχουν μικρό ποσοστό ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Αναλύοντας κάποια στοιχεία από την περσινή χρονιά, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η συντριπτική πλειοψηφία (60%) των εταιρειών δεν ολοκλήρωσαν την μετάβασή τους στην ηλεκτροκίνηση.