Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται να δώσει οδηγίες σε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γηραιάς Ηπείρου να κατασκευάσουν φθηνά ηλεκτρικά οχήματα για να αντιμετωπίσουν την αναμενόμενη κυριαρχία στην αγορά από την Κίνα.
Οι ειδικοί έχουν προειδοποιήσει την αυτοκινητοβιομηχανία ότι η Κίνα αποτελεί τη μεγαλύτερη απειλή για την καθιερωμένη δυτική αγορά χάρη στο φθηνό κόστος παραγωγής και την πρόσβαση σε βασικά εξαρτήματα που απαιτούνται για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων.
Κινεζικές μάρκες όπως η BYD και η NIO σημειώνουν ήδη σημαντική πρόοδο στη διατάραξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την Ευρώπη και στις ΗΠΑ.
Τα κινεζικά ηλεκτρικά μοντέλα έχουν τραβήξει την προσοχή των καταναλωτών και των ηγετών του κλάδου με βασικό προτέρημα τις φθηνότερες τιμές από τους ανταγωνιστές τους.
Ο Thierry Breton, Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αναμένεται να πει στους εκπροσώπους της αυτοκινητοβιομηχανίας ότι η Ευρώπη πρέπει να κάνει μεγάλα βήματα για να προστατεύσει τα δικά της συμφέροντα.
Μάλιστα φαίνεται ότι ήδη έχει προειδοποιήσει τους βασικούς εγχώριους παίκτες στον κλάδο ότι: «Η Ευρώπη βρίσκεται σε μια κομβική στιγμή… στις πράσινες φιλοδοξίες μας», σύμφωνα δημοσιεύματα του διεθνή Τύπου.
Ο Γάλλος είπε ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα για να διασφαλιστεί ότι η ΕΕ είναι σε θέση να προσφέρει ηλεκτρικά οχήματα ως βιώσιμη επιλογή σε όλους τους οδηγούς σε όλη την Ήπειρο.
Ο Breton αναμένεται να εκδώσει μια προειδοποίηση προς τους κατασκευαστές για τεράστιες απώλειες θέσεων εργασίας, λέγοντας: «Θα αφήσουμε την αγορά στους Κινέζους και άλλους κατασκευαστές. Θα γίνουμε καθαροί εισαγωγείς οχημάτων και θα χάσουμε θέσεις εργασίας, εδώ στην Ευρώπη;».
Η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε να απαγορεύσει την πώληση νέων αυτοκινήτων βενζίνης και diesel από το 2035, σε μια προσπάθεια να μειώσει τις εκπομπές ρύπων σε ολόκληρο το μπλοκ και να επιτύχει τους στόχους κλιματικής ουδετερότητας που έχουν τεθεί για το 2050.
Ο Breton αναμένεται να προτείνει ότι η φιλοδοξία της ΕΕ να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 90% έως το 2040 θα έχει «περιορισμένες πιθανότητες επιτυχίας».
Ο 69χρονος θα παροτρύνει επίσης τις χώρες να αυξήσουν δραματικά τις υποδομές φόρτισης και να διασφαλίσουν ότι τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας μπορούν να αντιμετωπίσουν τα αυξανόμενα επίπεδα ιδιοκτησίας τα επόμενα χρόνια.
Τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε έρευνα για επιδοτούμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα και εάν τα ηλεκτρικά μοντέλα που προέρχονται από την παγκόσμια υπερδύναμη επωφελούνται από την «παράνομη επιδότηση» και εάν αυτό έχει οικονομικό αντίκτυπο στους ευρωπαίους κατασκευαστές.
Η έρευνα αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 13 μήνες, πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούσαν να επιβληθούν τυχόν νομικοί δασμοί κατά των επιδοτήσεων εντός αυτού του χρονικού πλαισίου.
Η Ursula von der Leyen, Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δήλωσε: «Ο τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων έχει τεράστιες δυνατότητες για τη μελλοντική ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης και την πράσινη βιομηχανική ηγεσία. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων της ΕΕ και οι σχετικοί κλάδοι ήδη επενδύουν και καινοτομούν για να αναπτύξουν πλήρως αυτό το δυναμικό.»