Μετά από πολλούς μήνες αναμονής και μια πληθώρα κατασκοπευτικών εικόνων, οι Γάλλοι παρουσίασαν στη Γενεύη το νέο Renault 5 E-Tech electric. Ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που φιλοδοξεί να διαδραματίσει και πάλι έναν ιστορικό ρόλο για τη γαλλική φίρμα, όπως ακριβώς είχε κάνει και η πρώτη του γενιά που παρουσιάστηκε το 1972.
Ο κ. Luca de Meo, CEO της Renault τόνισε ότι: «Κάποια προϊόντα είναι μαγικά. Δεν χρειάζεται να αναλωνόμαστε σε ατέλειωτες συζητήσεις – όλοι συμφωνούν πάντα στο τι πρέπει να γίνει. Και απλώς το κάνουν. Δεν υπάρχει καμία αδράνεια. Όταν μια εταιρεία αναβιώνει ένα αυτοκίνητο που χάρισε τόσο σπουδαίες αναμνήσεις, το κάνει με τεράστια αγάπη. Αυτό είναι κάτι που είναι πάντα ελπιδοφόρο για το μέλλον, καθώς αναγνωρίζεται από τους πελάτες. Βλέπουν την αγάπη που υπάρχει στον σχεδιασμό του αυτοκινήτου.»
Το Renault Group φαίνεται ότι κατάφερε με απόλυτη επιτυχία να συνδυάσει τις ρετρό καταβολές με όλα τα σύγχρονα στοιχεία που πρέπει να έχει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο της εποχής.
Το εμπρόσθιο τμήμα περιλαμβάνει το νέο ανάγλυφο λογότυπο της φίρμας, με τα φωτιστικά σώματα να αποτελούν χαρακτηριστικό γνώρισμα της σχεδιαστικής φιλοσοφίας του αμαξώματος. Θετικά σχόλια αποσπά και η κίνηση των Γάλλων σχεδιαστών να τοποθετήσουν στη θέση των προβολέων ομίχλης ένα τετράγωνο περίγραμμα που αποτελείται από LED στοιχεία.
Το αμάξωμα επιδιώκει να προτάξει τους συγγενικούς του δεσμούς με το εμβληματικό R5 Turbo, μέσα από τους μυώδεις θόλους, τα φαρδιά μετατρόχια και τους στάνταρ 18άρηδες τροχών. Ταυτόχρονα, στο πίσω μέρος τα κάθετα φωτιστικά σώματα δείχνουν να ενώνονται με τη φάσα που διατρέχει το πορτ μπαγκάζ, η οποία φέρει τα λογότυπα του μοντέλου.
Hitech εσωτερικό
Στο επίκεντρο του τεχνολογικού ενδιαφέροντος βρίσκεται και το εσωτερικό του νέου Renault 5 E-Tech electric (τα μοναδικά ρετρό στοιχεία που θα συναντήσει κάποιος αφορούν στα μπάκετ καθίσματα και στην επένδυση του ταμπλό στην πλευρά του συνοδηγού που παραπέμπουν στο R5 Turbo). Πέραν των 128 συνδυασμών εξατομίκευσης του εσωτερικού, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών (προαιρετικά φτάνει τις 10 ίντσες) και την οθόνη του infotainment (στάνταρ 10 ίντσες) με λογισμικό της Google και πάνω από 50 διαθέσιμες εφαρμογές.
Από 95 έως 150 ίππους
Για την κίνηση του Renault 5 E-Tech electric φροντίζει ένας νέος compact ηλεκτροκινητήρας σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις ιπποδυνάμεων: 95 ίππους – 215 Nm ροπής, 123 ίππους 225 Nm ροπής και 150 ίππους με 245 Nm ροπής. Εν αναμονή των εγκρίσεων τύπου για τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, οι Γάλλοι υπόσχονται τελική ταχύτητα στα 150 χλμ./ώρα για όλες τις εκδόσεις και 0-100 χλμ./ώρα σε κάτω από 8 δευτερόλεπτα για την ισχυρότερη version.
Τονίζουμε, επίσης, πως το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο με δύο μπαταρίες, στις 40 και 52 kWh, με αυτονομία κίνησης πάνω από 300 χλμ. και πάνω από 400 χιλιόμετρα αντίστοιχα. Η έκδοση των 150 ίππων θα συνδυάζεται με το μεγάλο πακέτο μπαταριών και οι άλλες δύο με το μικρότερο.
Ο ενσωματωμένος φορτιστής όλων των εκδόσεων έχει ισχύ 11 kW και μπορούν να συνδεθούν σε ταχυφορτιστή 100 kW (150 PS έκδοση) ή 90 kW (εκδόσεις 95 και 123 ίππων). Τέλος, να αναφέρουμε πως το λανσάρισμα του νεόυ ηλεκτρικού Renault 5 στην αγορά αναμένεται μέσα στο 2024 και πιο συγκεκριμένα τον Σεπτέμβριο.
Διαστάσεις και βάρος
Μήκος: 3,92m
Πλάτος: 1,77m
Ύψος: 1,50m
Μεταξόνιο: 2,54m
Μπροστινός πρόβολος: 749 mm
Πίσω πρόβολος: 633 mm
Απόσταση από το έδαφος: 145 mm
Βάρος: από 1.450 κιλά (έκδοση 52 kWh) και 1.350 κιλά (έκδοση 40 kWh)
Χωρητικότητα χώρου αποσκευών: 326 λίτρα
Κινητήρες και μπαταρίες
Συγχρονισμένος ηλεκτρικός κινητήρας τυλιγμένου δρομέα
- 70 kW (95 bhp / 215 Nm)
- 90 kW (120 bhp / 225 Nm)
- 110 kW (150 bhp / 245 Nm)
Μπαταρία ιόντων λιθίου
- Comfort 52 kWh (αυτονομία έως 400 km WLTP)
- Urban 40 kWh (αυτονομία έως 300 km WLTP)
Φορτιστές
- 11 kW AC μονής κατεύθυνσης για τον κινητήρα 70 kW
- 11 kW AC αμφίδρομης κατεύθυνσης για τους κινητήρες 90 και 110 kW
- 80 kW DC για τον κινητήρα 90 kW
- 100 kW DC για τον κινητήρα 110 kW
Επιδόσεις (έκδοση με κινητήρα 110 kW και μπαταρία 52 kWh)
0 ως 100 km/h: < 8 δευτ.
80 ως 120 km/h: < 7 δευτ.
Μέγιστη ταχύτητα 150 km/h