Δοκιμάζουμε την Mercedes-Benz GLC 300 de 4Matic με 333 ίππους!

Είναι SUV, είναι λιμουζίνα, καταναλώνει ελάχιστες ποσότητες καυσίμου, διαθέτει τετρακίνηση, αερανάρτηση και τετραδιεύθυνση (προαιρετικά) και ότι άλλο μπορεί να θέλει ένας οδηγός! Ο λόγος για τη νέα Mercedes-Benz GLC 300 de 4Matic με 333 ίππους και κορυφαία ποιότητα κατασκευής.

Μάλιστα το γερμανικό εργοστάσιο έχει καταφέρει να πρωταγωνιστήσει στην συγκεκριμένη κατηγορία όπου οι αγοραστές επιζητούν πολυτέλεια αλλά και προηγμένη τεχνολογία. H Mercedes-Benz δεν στάθηκε εκεί αλλά προχώρησε παρακάτω εφοδιάζοντας το γνωστό πετρελαιοκίνητο μοντέλο της με plug-in υβριδικό σύστημα μειώνοντας στο ελάχιστο το κόστος χρήσης.

Το αποτέλεσμα είναι η GLC 300 de να συνδυάζει την πολυτέλεια με την απόλυτη οικονομία που προσφέρει το diesel plug-in υβριδικό σύστημα που την κινεί και μάλιστα με κορυφαία ηλεκτρική αυτονομία ενώ όταν ο οδηγός το επιθυμεί οι επιδόσεις να ξεπερνούν κάθε προσδοκία.

Στα παραπάνω προσθέστε και την αερανάρτηση αλλά και την τετραδιεύθυνση (προαιρετικό εξοπλισμό) και τότε σίγουρα θα απαλύνουν τις 83.199 ευρώ που πρέπει να καταβάλει κανείς για να την αποκτήσει.

Επιβλητική σχεδίαση

Σχεδιαστικά η Mercedes-Benz 300 de 4Matic διαθέτει μια επιβλητικότητα όπως αρμόζει σε αυτή την κατηγορία των αυτοκινήτων που δραστηριοποιείται η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και βέβαια ρίχνει το γάντι στα υπόλοιπα ανταγωνιστικά μοντέλα άλλων εταιρειών.

Στο εμπρόσθιο μέρος η κομψότητα ενισχύεται από την όμορφη γρίλια που φιλοξενεί το μεγάλο λογότυπο της μάρκας και δένει αρμονικά με το μεγάλο προφυλαχτήρα, τα φωτιστικά σώματα και τις εισαγωγές αέρα ενώ στο πίσω μέρος οι καμπύλες με τα διακριτικά φωτιστικά σώματα ολοκληρώνουν την γοητευτική και επιβλητική εμφάνιση του κορυφαίου μοντέλου.

Άνεση και πολυτέλεια

Η καμπίνα επιβατών είναι πραγματικά εντυπωσιακή αλλά και υπερπολυτελής με όλα τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να είναι ιδιαίτερα προσεγμένα. Η τεχνολογία κάνει έντονη την παρουσία της και τον οδηγό να βρίσκεται μπροστά σε έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών ενώ στο κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετηθεί η κάθετη με υψηλή ευκρίνεια οθόνη 11,9 ιντσών για τον έλεγχο του infotainment. Η χρήση τους αποδείχθηκε ιδιαίτερα εύκολη αλλά ο οδηγός χρειάζεται ένα χρόνο εξοικείωσης με τόσο τεχνολογία…

Η καμπίνα επιβατών μπορεί να φιλοξενήσει άνετα 5 ενήλικες επιβάτες ωστόσο ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 470 λίτρα καθώς από κάτω έχει τοποθετηθεί η μεγάλη μπαταρία του plug-in hybrid συστήματος και έχει μια ελαφρά κλίση στο τελείωμά του προς τα έξω που ουσιαστικά κάνει λίγο δύσκολη την τοποθέτηση πραγμάτων εκεί. Η πόρτα του χώρου αποσκευών ανοίγει και κλείνει φυσικά ηλεκτρικά.

Ο οδηγός και ο συνοδηγός θα απολαύσουν επίσης τις ηλεκτρικές ρυθμίσεις των καθισμάτων τους με τα ανατομικά μαξιλαράκια που φουσκώνουν και ξεφουσκώνουν.

Στο στάνταρντ εξοπλισμό περιλαμβάνονται φυσικά όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες αλλά και συστήματα ασφάλειας και άνεσης.

333 ίπποι

Η Mercedes-Benz GLC 300 de 4Matic κινείται από έναν δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα ο οποίος αποδίδει 197 ίππους και ένα ηλεκτρικό μοτέρ με 136 ίππους με αποτέλεσμα η συνδυαστική ισχύς να ανέρχεται σε 333 ίππους με 750 Nm ροπής!

Η GLC 300 de είναι ένας από τους καλύτερους εκφραστές την τεχνολογίας των Plug-in συστημάτων γιατί έχει μπαταρία και πετρελαιοκινητήρα με αποτέλεσμα το κόστος χρήσης να είναι εξαιρετικά χαμηλό για ένα αυτοκίνητο που ανήκει στην συγκεκριμένη κατηγορία. Άλλωστε ακόμη και όταν λειτουργεί μόνο ο πετρελαιοκινητήρας το κόστος είναι πραγματικά εξωφρενικά χαμηλό: Η ηλεκτρική αυτονομία του γερμανικού μοντέλου ξεπερνά τα 115 χλμ. ενώ η συνδυαστική αυτονομία ξεπερνά τα 1.050 χλμ.!

Βέβαια ακόμη και όταν έχει αδειάσει η μπαταρία και το αυτοκίνητο κινείται με χαμηλές ταχύτητες ο οδηγός θα διαπιστώσει ότι ο πετρελαιοκινητήρας δεν λειτουργεί αλλά το σύστημα διατηρεί την ταχύτητα με την ελάχιστη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας μειώνοντας περαιτέρω το κόστος χρήσης.

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο σήμερα είναι η ονομαστική χωρητικότητα της μπαταρίας 31,2 kWh, δηλαδή σχεδόν όσο ένα μικρό ηλεκτρικό μοντέλο πόλης και σε ταχυφορτιστή χρειάζεται μόλις 20 λεπτά για να φορτίσει πλήρως. Εκτός από τη φόρτιση σε πρίζα, υπάρχει και η τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας, η οποία ρυθμίζεται ως προς την έντασή της από τα paddles του τιμονιού ενώ υπάρχει και η επιλογή «Βattery Hold», στην οποία ο πετρελαιοκινητήρας κινεί αποκλειστικά την GLC διατηρώντας την μπαταρία στο ποσοστό που ήταν.

Όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου η μέση τιμή κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε σε μόλις 4 λίτρα για κάθε 100 χλμ.!

SUV λιμουζίνα!

Στο δρόμο η Mercedes-Benz GLC 300 de 4Matic αποτελεί ένα αυτοκίνητο που θα ήθελε να έχει κάθε οδηγός στο γκαράζ του. Η ποιότητα κύλισης, η ασφάλεια, η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και γενικότερα τοο χαμηλό κόστος χρήσης, η πολυτέλεια αλλά και η κίνηση παντός εδάφους την κάνει τόσο μοναδική!

Στο εθνικό οδικό δίκτυο αν ο οδηγός κινείται στα όρια του ΚΟΚ θα αντιληφθεί ότι η μέση κατανάλωση μπορεί να πέσει ακόμη και κάτω από τα 4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Όταν βέβαια ο οδηγός χρειαστεί ιπποδύναμη τότε τα 200 χλμ. στο ψηφιακό κοντέρ έρχονται εν ριπή οφθαμού!

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το γερμανικό μοντέλο απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ η τετρακίνηση διορθώνει τα λάθη του οδηγού. Ακόμα και αν κινηθείς σβέλτα με επιλεγμένο το Sport πρόγραμμα, η GLC θα σε ανταμείψει με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και θεαματική ουδετερότητα.

Μέσα στην πόλη η GLC 300 de θα κινηθεί απόλυτα ήσυχα με τους επιβάτες στην καμπίνα επιβατών να μην ενοχλούνται από τους εξωτερικούς θορύβους και να απολαμβάνουν την ποιότητα κύλισης. Ο οδηγός από την άλλη θα εκτιμήσει και το χαμηλό κόστος κίνησης που προσδίδει η ηλεκτρική ενέργεια.

Εκτός δρόμου το γερμανικό μοντέλο απέδειξε ότι μπορεί να κινηθεί με απόλυτη άνεση σε χωμάτινα, αμμώδη ή χιονισμένους δρόμους με την τετρακίνηση να κάνουν εξαιρετική δουλειά διατηρώντας την ηρεμία στην καμπίνα επιβατών.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Ιπποδύναμη

Τετρακίνηση

Μεταπωλητική αξία

Ποιότητα

ΚΑΤΑ

Χώρος αποσκευών