«Σάρκα και οστά» λαμβάνει η Ομάδα Εργασίας στο υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών για την αναμόρφωση των Τελών Κυκλοφορίας 2025 η οποία θα επεξεργαστεί εναλλακτικά σενάρια κοστολόγησης και θα υποβάλλει προτάσεις στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.
Τα μέλη μου συγκροτούν την Ομάδα Εργασίας περιλαμβάνουν την κ. Κυριακή Σιδηροπούλου, Σύμβουλο στο Γραφείο του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Θεοχάρη, ως Πρόεδρο την κ. Δανάη Πάντου, Νομική Σύμβουλο στο Γραφείο του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Θεοχάρη, ως τακτικό μέλος, με αναπληρωτή τον Χρήστο Μπουράνη, του κλάδου ΠΕ Πληροφορικής, Σύμβουλο στο Γραφείο του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Θεοχάρη, την κ. Αγγελική Χρονά, Σύμβουλο στο Γραφείο του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Θεοχάρη, ως τακτικό μέλος, τον κ. Χρήστο Μπινιάρη, υπάλληλο του κλάδου ΠΕ Εφοριακών, που υπηρετεί στο Γραφείο του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Πετραλιά, ως τακτικό μέλος την κ. Νεκταρία Ζορμπαλά, υπάλληλο της ΑΑΔΕ του κλάδου ΤΕ Εφοριακών, ως τακτικό μέλος, με αναπληρωτή τον Ευστράτιο Καραγιάννη του Χρήστου, υπάλληλο της ΑΑΔΕ του κλάδου ΠΕ Εφοριακών, την κ. Άννα Ιωαννίδου, υπάλληλο της ΑΑΔΕ του κλάδου ΠΕ Εφοριακών, ως τακτικό μέλος, με αναπληρωτή τον Αριστείδη Πατελάρο, υπάλληλο της ΑΑΔΕ του κλάδου ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού, την κ. Μοσχούλα Τουρλίδου, υπάλληλο της ΑΑΔΕ του κλάδου ΠΕ Πληροφορικής, ως τακτικό μέλος και τον κ. Μιχαήλ Τάτση, Μαθηματικό, Διευθυντή Πωλήσεων Πρακτόρων/Μεσιτών και Εταιρικού Δικαίου της Εθνικής Ασφαλιστικής, ως τακτικό μέλος.
Έργο της Ομάδας Εργασίας είναι η αναμόρφωση και επικαιροποίηση του πλαισίου των Τελών Κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, η διατύπωση απόψεων σχετικά με κανονιστικές και νομοθετικές ρυθμίσεις, η επεξεργασία και μελέτη των νέων τεχνολογικών οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντολογικών εξελίξεων καθώς και των όρων, προϋποθέσεων και κριτηρίων διαμόρφωσης του κόστους των Tελών Kυκλοφορίας. Η Ομάδα Εργασίας θα επεξεργαστεί εναλλακτικά σενάρια κοστολόγησης και θα υποβάλλει προτάσεις αναμόρφωσης των Τελών Κυκλοφορίας.
Η Ομάδα Εργασίας θα συνεδριάζει τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα και εκτάκτως όταν προκύπτουν επείγοντα θέματα, εντός του κανονικού ωραρίου εργασίας των δημοσίων υπαλλήλων ή και εκτός αυτού, σε κάθε δε περίπτωση εντός χρόνου που καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση, στο κτίριο όπου στεγάζεται το Γραφείο του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ή μέσω τηλεδιάσκεψης, η δε διάρκεια της ορίζεται έως την ολοκλήρωση του έργου της.
Ποιοι θα πληρώσουν υψηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας το 2025;
Όπως είχε αποκαλύψει το Carandmotor.gr στα Τέλη Κυκλοφορίας 2025 δεν θα αλλάξουν μόνο τα πρόστιμα σε περίπτωση εκπρόθεσμης εξόφλησης αλλά και τα ποσά στα Τέλη Κυκλοφορίας!
Στην Ελλάδα υπολογίζεται από από το 2010 έως και σήμερα κυκλοφορούν περίπου 500.000 αυτοκίνητα που οι ιδιοκτήτες του δεν πληρώνουν ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας εκ των οποίων μόλις τα 11.000 είναι αμιγώς ηλεκτρικά! Τα υπόλοιπα είναι υβριδικά, plug in υβριδικά αλλά και βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.
Να τονίσουμε ένα αυτοκίνητο για να υπάγεται στα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας έπρεπε να εκπέμπει από 0 έως 90 γρ. CO2/χλμ. αν η πρώτη άδεια κυκλοφορίας είχε εκδοθεί από 1 Ιανουαρίου 2010 έως και 31/12/2020 ενώ από την 1/1/2021 έως και σήμερα τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν έως 122 γρ. CO2/χλμ. εξαιρούνται από την καταβολή ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr η αναδιάρθρωση των Τελών Κυκλοφορίας 2025 ετοιμάζεται και στην Ελλάδα όπως συμβαίνει και στα άλλα κράτη-μέλη της Ευρώπη ενώ παράλληλα σχεδόν βέβαια θεωρείται και η αύξηση των ποσών στα παλαιότερα αυτοκίνητα στο πλαίσιο εκκίνησης εφαρμογής αντικινήτρων χρήσης των πολύ παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων.
Ωστόσο στην Ελλάδα οι αυξήσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr δεν θα είναι πολύ υψηλές στο πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής και θα κυμανθούν μεταξύ 20 έως 30 ευρώ ενώ στα περισσότερο ρυπογόνα οχήματα που κινούνται και με κινητήρες υψηλού κυβισμού οι αυξήσεις θα είναι υψηλότερες και δεν αποκλείεται να ανέλθουν και στα 100 ευρώ καθώς τα ευάλωτα νοικοκυριά σίγουρα δεν διαθέτουν οχήματα υψηλού κυβισμού.
Επίσης να υπενθυμίσουμε ότι στα Τέλη Κυκλοφορίας 2025 θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το σύστημα της καθυστερημένης εξόφλησής τους όπου οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα μπορούν να τα εξοφλούν έως τα τέλη Φεβρουαρίου της κάθε επόμενης χρονιάς καταβάλλοντας κάποιο «πέναλτι» που θα υπολογίζεται ανάλογα με τις ημέρες καθυστέρησης. Για παράδειγμα αν κάποιος εξοφλήσει τα Τέλη Κυκλοφορίας 2025 στο πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου 2025 το ποσό που θα πληρώσει θα είναι αυξημένο κατά 6,25%. Αν όμως κάποιος άλλος ιδιοκτήτης εξοφλήσει τα Τέλη Κυκλοφορίας στα τέλη Φεβρουαρίου 2025 τότε το ποσό της επιβάρυνσης θα ανέρχεται σε 50%. Πέραν του διμήνου η εξόφληση των Τελών Κυκλοφορίας του 2025 θα αφορά στο διπλάσιο από το αρχικό ποσό των Τελών Κυκλοφορίας.