Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@carpress.gr
Νέο χαράτσι 20 ευρώ αλλά και καθυστέρηση τουλάχιστον 15 ημερών στις μεταβιβάσεις αυτοκινήτων ετοιμάζει το υπουργείο Μεταφορών στους υποψήφιους αγοραστές.
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του movenews.gr από τη στιγμή που θα ψηφιστεί και θα τεθεί σε ισχύ το άρθρο 46 του νομοσχεδίου για να πραγματοποιηθεί οποιαδήποτε μεταβίβαση αυτοκινήτου θα πρέπει οι υποψήφιοι αγοραστές να καταβάλουν το παράβολο των 20 ευρώ για την «Βεβαίωση Τεχνικής Επικαιροποίησης» πέραν του κόστους μεταβίβασης που κυμαίνεται από 105 έως και 280 ευρώ ενώ παράλληλα οι εθνικοί διανομείς θα έχουν το χρονικό περιθώριο 15 ημερών ώστε να εκδώσουν την συγκεκριμένη βεβαίωση.
Με λίγα λόγια από τη στιγμή που θα τεθεί σε ισχύ το νομοσχέδιο καμία απολύτως μεταβίβαση αυτοκινήτων δεν θα μπορεί να πραγματοποιηθεί αν δεν υπάρχει η «Βεβαίωση Τεχνικής Επικαιροποίησης»!
Να υπενθυμίσουμε πως κάθε χρόνο πραγματοποιούνται πάνω από 350.000 μεταβιβάσεις αυτοκινήτων ενώ επιπλέον χιλιάδες μεταβιβάσεις πραγματοποιούνται για μικρά φορτηγά και δίκυκλα.
Δηλαδή το κράτος μόνο από τα νέα παράβολα για τα αυτοκίνητα θα εισπράξει πάνω από 7 εκατ. ευρώ!
Στελέχη από την αγορά αυτοκινήτου επισημαίνουν στο movenews.gr πως: «Από την στιγμή που θα ενεργοποιηθεί η σχετική νομοθεσία τα πάντα θα ελέγχονται από τους Εθνικούς Εισαγωγείς/Διανομείς οι οποίοι αντικαθιστούν το Κράτος! Δεν είναι δυνατόν για να γίνει μια μεταβίβαση οποιουδήποτε αυτοκινήτου να απαιτείται η βεβαίωση τεχνικής επικαιροποίησης η οποία θα εκδίδεται σε διάστημα έως και 15 ημερών. Δηλαδή αν κάποιος έμπορος έχει βρει αγοραστή θα πρέπει να περιμένει έως και 15 ημέρες για να ξεκινήσει η διαδικασία μεταβίβασης του οχήματος. Όπως βέβαια είναι γνωστό σε όλους κανένας πελάτης δεν πρόκειται να περιμένει 15 ημέρες για να αποκτήσει κάποιο αυτοκίνητο και οι ακυρώσεις θα έρθουν με την μορφή καταιγίδας. Aν συνυπολογίσουμε πως με το ανομοσχέδιο γίνονται απαγορευτικές και οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα έχουμε ως αποτέλεσμα να οδηγηθούν σε αδιέξοδο και λουκέτο σχεδόν όλες οι εμπορίες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και η αγορά να λειτουργήσει μονοπωλιακά προς όφελος των μεγάλων και ισχυρών Εθνικών Εισαγωγέων/Διανομέων. Το υπουργείο Μεταφορών αντί να προστατεύει τους επιχειρηματίες του κλάδου αλλά και τους καταναλωτές δημιουργεί τις ιδανικές συνθήκες μια μονοπωλιακής αγοράς χωρίς να δίνει λογαριασμό σε κανέναν!».
Η Βεβαίωση Τεχνικής Επικαιροποίησης
Η Βεβαίωση Τεχνικής Επικαιροποίησης εκδίδεται σύμφωνα με το άρθρο 46 του νομοσχεδίου από το Εγχώριο Εθνικό Διανομέα ή τον κατασκευαστικό οίκο του οχήματος με την οποία βεβαιώνεται για τον συγκεκριμένο αριθμό πλαισίου:
Το μοντέλο και η έκδοσή του.
Το έτος πώλησης και στο γνήσιο του αριθμού πλαισίου και κινητήρα, ο κυβισμός, ο χρωματισμός και η κατηγορία του οχήματος.
Ο επιπλέον του βασικού εξοπλισμού του.
Η εκ κατασκευής αντιρρυπαντική τεχνολογία.
Ποιες ανακλήσεις έχουν γίνει στο όχημα και ποιες εκκρεμούν.
Οι επιπλέον σύγχρονες καταχωρημένες πληροφορίες οδομέτρου από τη μηχανογραφική βάση του εργαστασίου.
Για να παραλάβει κανείς την συγκεκριμένη βεβαίωση θα πρέπει να πληρώσει 20 ευρώ ενώ παρέχεται η δυνατότητα στους Εθνικούς Διανομείς να την εκδώσουν σε διάστημα 15 ημερών!