Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz A-Class 200 MHEV 7G-DCT με 163 ίππους

Ανανέωση στα σημεία αλλά και επί της ουσίας για τη δημοφιλέστατη Mercedes A-Class, που αποτελεί και το best-sellers της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας η οποία απέδειξε τελικά ότι το ήδη καλό έγινε καλύτερο.

Άλλωστε η τέταρτη γενιά του γνωστού μοντέλου A-Class είχε κλείσει στην αγορά 5 χρόνια και έπρεπε να ανανεωθεί ενώ παράλληλα στη νέα γενιά βενζινοκίνητων εκδόσεων ενσωματώνεται ήπια υβριδική τεχνολογία, προσφέροντας βελτιωμένες επιδόσεις και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

H τιμή διάθεσης του μοντέλου όπως και στα ανταγωνιστικά μοντέλα άλλων εταιρειών με την βασική πλέον έκδοση να είναι η Α200 με mild hybrid η οποία κοστίζει 39.990 ευρώ ωστόσο η εισαγωγική εταιρεία φρόντισε να υπάρξει και μια φθηνότερη έκδοση η A 180 Business, με την τιμή στον τιμοκατάλογο της Mercedes-Benz να ξεκινά από 37.990 ευρώ.

Πάντως ο εξοπλισμός, η ποιότητα κατασκευής αλλά και η υψηλή μεταπωλητική αξία «χρυσώνουν» το χάπι του κόστους απόκτησης όπως επίσης και το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης.

Ανανεωμένη εμφάνιση

Εξωτερικά η ανανεωμένη εμφάνιση δεν διαφέρει ριζικά από το προηγούμενο μοντέλο το οποίο διέθετε μια επιτυχημένη σχεδίαση. Οπότε και οι σχεδιαστές της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας κατάφεραν με ιδιαίτερες πινελιές να ανανεώσουν το επιτυχημένο μοντέλο.

Στο εμπρόσθιο μέρος διατηρήθηκε το καπό με κλίση προς τα εμπρός με τα δύο δυναμικά εξογκώματα, την απότομη «μύτη καρχαρία», τα νέα LED φώτα και την ανασχεδιασμένη μάσκα με το αστέρι. Τέσσερα νέα σχέδια ζαντών κάνουν πιο σπορ την εμφάνιση του νέου μοντέλου ενώ στο πίσω μέρος ο ανανεωμένος προφυλακτήρας και τα στάνταρ πίσω φώτα LED ολοκληρώνουν το αναβαθμισμένο σχεδιαστικό προφίλ του premium μικρομεσαίου.

Ποιότητα κατασκευής και υψηλή τεχνολογία

Το εσωτερικό της ανανεωμένης Mercedes-Benz A200, παραμένει εντυπωσιακό τόσο σε ποιότητα όσο και σε σχεδίαση.

Οι δύο οθόνες των 10,25 ιντσών του συστήματος πολυμέσων MBUX, η μία εμπρός από τον οδηγό και η δεύτερη στο μέσο του ταμπλό πάνω από τους εντυπωσιακούς φωτιζόμενους αεραγωγούς, πλαισιώνονται από, τη νέα επένδυση σε απομίμηση ανθρακονημάτων που διατρέχουν σε όλο το μήκος το ταμπλό και τα πλαϊνά εσωτερικά πάνελ των θυρών. Η συγκεκριμένη προσθήκη σε συνδυασμό με, τον απαλό ambient φωτισμό και την πανταχού παρούσα κορυφαία ποιότητα κατασκευής Mercedes, δημιουργούν μία ιδιαίτερα εκλεπτυσμένη ατμόσφαιρα που αποπνέει έντονα αέρα πολυτέλειας, όλες τις ώρες της ημέρας!

Νέες προσθήκες καταγράφονται στον εξοπλισμό των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, αλλά και στο λογισμικό της τελευταίας γενιάς του MBUX που πλέον προσφέρει διαισθητικό χειρισμό. Η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας συνδυάζεται λοιπόν, με ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης, όταν η διαδικασία του παρκαρίσματος έχει απλουστευθεί χάρη στο πακέτο στάθμευσης επόμενης γενιάς που προσφέρει με τη βοήθεια κάμερας, προβολή 360 μοιρών με τρισδιάστατες εικόνες. Επίσης η οθόνη του MBUX εμπρός από τον οδηγό προσφέρει, τρία νέα στυλ προβολής (Classic, Sporty, Discreet) και επτά χρωματικούς συνδυασμούς.

163 ίπποι

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 16βάλβιδος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 1.332 κ.εκ., ο οποίος συνδυάζεται με, ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης 48 Volt που υποστηρίζει γρήγορη εκκίνηση με μίζα-δυναμό (RSG) αποδίδοντας επιπλέον ισχύ 10 kW (14 ίππων) και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Η συνολική ιπποδύναμη παρέμεινε ως είχε στους 163 ίππους, όμως η μέγιστη ροπή στρέψης αυξήθηκε στα 270 Nm (αντί των 250 Nm), που αρκούν για να επιταχύνουν την Α200 από στάση έως τα 100χλμ./ώρα σε 8,1 δευτ., όταν η ανώτατη τελική ταχύτητα της σταματά στα 230 χλμ./ώρα.

Σε σύγκριση με την απερχόμενη συμβατική έκδοση, η καινούργια υβριδική έκδοση έχει καταφέρει να μειώσει περαιτέρω και την κατανάλωση καυσίμου η οποία κατά την διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε σε μόλις 6,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

O οδηγός έχει στην διάθεσή του 4 προγράμματα οδήγησης (ECO, Comfort, Sport και Individual) τα οποία διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην συμπεριφορά και την αίσθηση ανάλογα με την επιλεγμένη θέση.

Γερμανική υπεροχή

Η αναβαθμισμένη A200 συνεχίζει να προσφέρει μια εξαιρετική οδηγική απόλαυση. Στο εθνικό οδικό δίκτυο η Α200 ταξιδεύει με μεγάλη άνεση παραμένοντας σταθερή και ευθύβολη ακόμη και όταν πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι ενώ ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής προσδίδει οικονομικά ταξίδια ενώ επίσης μπλοκάρει και τους εξωτερικούς θορύβους ώστε να μην ενοχλούν τους επιβάτες.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το αμάξωμα δεν αναπτύσσει αυξημένες κλίσεις γεγονός που του επιτρέπει να στρίβει με ασφάλεια και πολύ καλή ισορροπία . Όταν ο οδηγός το παρακάνει τότε τα ηλεκτρονικά συστήματα τον επαναφέρουν στο σωστό δρόμο. Επιπλέον το τιμόνι της είναι ακριβές, ενώ στο ύψος των περιστάσεων στέκονται τα δυνατά και ανθεκτικά φρένα.

Μέσα στην πόλη η Mercedes-Benz A200 είναι απόλυτα ευκολοδοήγητη και η ανάρτηση φιλτράρει στο μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ωστόσο οι 19άρες ζάντες χρειάζονται προσοχή καθώς τα ελαστικά χαμηλού προφίλ «τραυματίζονται» εύκολα…

Τέλος οι κάμερες που διαθέτει το αυτοκίνητο κάνουν την διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Τεχνολογία

Κόστος χρήσης

Μεταπωλητική αξία

ΚΑΤΑ

Ελαστικά χαμηλού προφίλ