Αμείλικτος θα είναι ο πέλεκυς της δικαιοσύνης για όσους πιάνονται να λαμβάνουν «φακελάκι» ή «γρηγορόσημο» για υποθέσεις που πραγματοποιούνται στις κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών των Περιφερειών, σε ΚΤΕΟ αλλά και για τους παραβάτες οδηγούς που αδιαφορούν για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και την οδική ασφάλεια αλλά και εκείνους που θέλουν να… «τιμωρήσουν» με χαρακιές τα αυτοκίνητα των γειτόνων τους.
Ο υπουργός Δικαιοσύνης κ. Γιώργος Φλωρίδης μιλώντας στο Θέμα εκτίμησε ότι από την Πρωτομαγιά, θα δοκιμαστεί η νέα φιλοσοφία του ποινικού μας συστήματος, της εφαρμοσμένης και όχι της εικονικής ποινής καθώς θα εκτίεται μέρος της ποινής φυλάκισης ακόμη και για πλημμελήματα που τιμωρούνται με πάνω από 2 χρόνια!
Πιο συγκεκριμένα ο κ. Φλωρίδης ξεκαθάρισε ότι οι ποινές θα είναι πολύ βαριές για τα «φακελάκια» των υπαλλήλων Διευθύνσεων Μεταφορών, γιατρών του ΕΣΥ, υπαλλήλων της Πολεοδομίας, των ΔΟΥ, των τελωνείων, κ.λπ.
«Ο υπάλληλος ο οποίος ζητεί ή λαμβάνει, άμεσα ή μέσω τρίτου, για τον εαυτό του ή για άλλον, οποιασδήποτε φύσης αθέμιτο ωφέλημα ανεξαρτήτως αξίας ή αποδέχεται την υπόσχεση παροχής τέτοιου ωφελήματος για ενέργεια ή παράλειψή του σε σχέση με την άσκηση των καθηκόντων του, μελλοντική ή ήδη τελειωμένη, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον 1 έτους και χρηματική ποινή από 5.000 έως 50.000 ευρώ. Αν ο υπάλληλος ζητάει «φακελάκια» κατ’ επανάληψη (κατ’ επάγγελμα και συνήθεια), τότε η ποινή της φυλάκισης θα είναι τουλάχιστον 3 έτη και η χρηματική ποινή από 10.000 έως 100.000 ευρώ. Εφόσον ο υπάλληλος που πάρει το «φακελάκι» δεν ενεργήσει ή παραλείψει τα καθήκοντά του, στην περίπτωση αυτή η προβλεπόμενη ποινή είναι κάθειρξη 10 ετών και χρηματική ποινή από 50.000 έως 300.000 ευρώ – και αν αυτό γίνεται κατ’ επάγγελμα, απειλείται με κάθειρξη άνω των 10 ετών και χρηματική ποινή από 100.000 έως 2 εκατ. ευρώ. Το ύψος των ποινών αυτών περιλαμβάνει και τις περιπτώσεις δωροληψίας υπαλλήλων, οι οποίοι είναι επιθεωρητές ή προϊστάμενοι υπηρεσιών ή πρόσωπα που έχουν την εξουσιοδότηση να λαμβάνουν αποφάσεις, είτε στην Ελλάδα είτε σε οργανισμούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ή σε κάθε δημόσιο διεθνή ή υπερεθνικό οργανισμό ή φορέα, ανεξαρτήτως αν εδρεύει ή όχι στην Ελλάδα» ξεκαθάρισε ο υπουργός Δικαιοσύνης.
Στη φυλακή και οι ατίθασοι οδηγοί
Αντιμέτωποι με ποινές φυλάκισης βρίσκονται πλέον οι οδηγούν που κινούνται επικίνδυνα αδιαφορώντας για τον ΚΟΚ αλλά και στην οδική ασφάλεια.
Μάλιστα οι οδηγοί που παραβιάζουν τον κόκκινο σηματοδότη ή κάνουν κόντρες στις παραλιακές λεωφόρους ή κάνουν για φιγούρα επικίνδυνους ελιγμούς ή σούζες με τις μοτοσικλέτες ή μπαίνουν σε Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), προκαλώντας ζημιές σε άλλα αυτοκίνητα ή βαριά σωματική βλάβη ή απώλεια ζωής είναι πολύ πιθανό να εκτίσουν ποινή σε κάποια φυλακή ή να βρεθούν αντιμέτωποι ακόμη και ισόβια κάθειρξη.
Άλλωστε σύμφωνα με το άρθρο 45 του νέου Ποινικού Κώδικα, όποιος οδηγός έχει καταναλώσει αλκοόλ ή έχει κάνει χρήση ναρκωτικών ουσιών, ή έχει σωματική ή πνευματική εξάντληση, ή οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα ή σε πεζόδρομους, πεζοδρόμια ή πλατείες, ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή είναι με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο, ή κάνει επικίνδυνους ελιγμούς, ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες, ή οδηγεί Ι.Χ. αυτοκίνητο πάνω από το όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον 60 χλμ. (αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό, κατά τουλάχιστον 30 χλμ.) και αν σε κατοικημένη περιοχή τρέχει πάνω από το όριο κατά 40 χλμ. ή οδηγεί αυτοκίνητο στη ΛΕΑ ή παραβιάζει ερυθρό σηματοδότη, τιμωρείται με:
α/ Φυλάκιση έως 3 έτη αν προκαλέσει ζημιές σε άλλο όχημα ή ξένη περιουσία (πέσει πάνω σε κατάστημα, περίπτερο κ.λπ.).
β/ Φυλάκιση τουλάχιστον 1 έτους αν προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο.
γ/ Κάθειρξη έως 10 έτη αν προκαλέσει βαριά σωματική βλάβη ή σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις.
δ/ Κάθειρξη τουλάχιστον 10 ετών αν επέλθει θάνατος, ενώ αν προκληθεί θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, μπορεί να επιβληθεί ακόμη και ισόβια κάθειρξη.
Η ισόβια κάθειρξη θα επιβάλλεται σε περιπτώσεις όπως αυτή με το λεωφορείο που μετέφερε μαθητές και συγκρούστηκε στο ύψος των Τεμπών στις 13 Απριλίου του 2003 με φορτηγό και έχασαν τη ζωή τους 21 μαθητές και τραυματίστηκαν 35. Τώρα, σε περίπτωση κατά την οποία οδηγός από αμέλεια σκοτώσει άνθρωπο τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον 2 ετών, ενώ με τον παλαιό Ποινικό Κώδικα προβλεπόταν φυλάκιση 3 μηνών.
Πάντως στο νέο νόμο προστέθηκε και μία παράγραφος που δίνει τη δυνατότητα στους δικαστές να απαλλάξουν τον υπαίτιο από κάθε ποινή αν πεισθούν ότι λόγω της ψυχικής οδύνης που υπέστη από τις συνέπειες της πράξης του δεν χρειάζεται να υποβληθεί σε ποινή…
Τέλος τα χαράγματα σε αυτοκίνητα
Ποινή φυλάκισης έως 2 έτη ή χρηματική ποινή σε όποιον καταστρέφει ή προκαλεί ζημία (ολική ή μερική) σε ξένη ιδιοκτησία, όπως είναι σε αυτοκίνητο, περίφραξη οικοπέδου, ασανσέρ κ.λπ., που έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Αν το αντικείμενο που υπέστη τη φθορά είναι μικρής αξίας ή η ζημία που προκλήθηκε είναι ελαφριά, επιβάλλεται από τα δικαστήρια χρηματική ποινή ή παροχή κοινωφελούς εργασίας. Αντίθετα, αν το αντικείμενο που δέχθηκε τη φθορά είναι ιδιαίτερα μεγάλης αξίας ή τοποθετημένο σε δημόσιο χώρο (π.χ. αγάλματα, προτομές, πινακίδες σήμανσης), τότε στην περίπτωση αυτή προβλέπεται φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους και χρηματική ποινή.