Όπως προκύπτει από τα στοιχεία:
-Στην Ελλάδα, μέσω αμέσων και εμμέσων επιδράσεων η Ακτοπλοΐα συμμετέχει στο ΑΕΠ με 12,9 δισ. ή με ποσοστό 7,3%, ενώ εάν ληφθούν υπόψη και τα δρομολόγια της Αδριατικής η συμμετοχή ξεπερνά τα 16 δισ. ή το 9,2% του ΑΕΠ.
– Εκτός από την επιβατική κίνηση ιδιαίτερης σημασίας είναι η εμπορευματική κίνηση. Εκτιμάται ότι στην ΕΕ μεταφέρονται με επιβατικά πλοία 100-150 εκ. τόνοι εμπορευμάτων.
– Στη γραμμή Ελλάδας Ιταλίας και στις ελληνικές ακτοπλοϊκές γραμμές διακινούνται κάθε χρόνο 1.600.000 εμπορικά οχήματα μεταφέροντας 13 εκ. τόνους εμπορευμάτων.
– Από τα 100 νησιά τα οποία εξυπηρετούνται ακτοπλοϊκά στην Ελλάδα μόνο τα 27 διαθέτουν αεροδρόμιο. Δηλαδή τα 73 νησιά στην Ελλάδα εξυπηρετούνται μόνο δια θαλάσσης ενώ η ενδοεπικοινωνία επιτυγχάνεται μόνο με τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία.
– Στις ελληνικές ακτοπλοϊκές και πορθμειακές γραμμές διακινήθηκαν το 2016, 31,6 εκ επιβάτες και 8,3 εκ. ΙΧ οχήματα και 1,3 εκ. φορτηγά αυτοκίνητα. Σε ότι αφορά τον τουρισμό υπολογίζουμε ότι στα νησιά του Αιγαίου και Ιονίου διακινούνται κάθε χρόνο περισσότεροι από 10 εκ τουρίστες εσωτερικού και εξωτερικού και στην Αδριατική 1 εκ.
– Στην ακτοπλοΐα τα τελευταία χρόνια η περιεκτικότητα του IFO σε θείο έχει μειωθεί 2 φορές. Η τελευταία ήταν το 2012 με μείωση της περιεκτικότητας κατά 2%, δηλαδή από 3,5% σε 1,5%, ενώ από το 2020 θα μειωθεί περαιτέρω στο 0,5%.
.