Μπορεί η ελληνική αγορά αυτοκινήτου να έχει καταγράψει μια εξαιρετικά χαμηλή επίδοση την περίοδο της οικονομικής κρίσης αλλά και εκείνης του κορωνοϊού αλλά όπως αποδεικνύεται την τελευταία τριετία σημειώνει εξαιρετικές επιδόσεις και μάλιστα τόσο στις πωλήσεις των καινούριων όσο και στις πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Επίσης την ίδια ίσως και καλύτερη ανοδική τροχιά καταγράφει και η αγορά των μοτοσυκλετών όπου εκεί τα πράγματα είναι εντελώς ξεκάθαρα σε σχέση με τις πωλήσεις καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων δίκυκλων.
Αντίθετα στα αυτοκίνητα σημαντικό μέρος των πωλήσεων καινούριων οχημάτων έχει μετατοπιστεί στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα δημιουργώντας απώλειες τόσο στα κρατικά έσοδα καθώς χάνονται έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης αλλά και από τον ΦΠΑ (στις περιπτώσεις όπου ο εισαγωγέας είναι ιδιώτης καταναλωτής).
Το 2023 οι πωλήσεις καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας ανήλθαν σε 238.117 μονάδες έναντι 205.130 ΙΧ το 2022 και 198.592 αυτοκινήτων το 2021. Η αγορά το 2023 σε σχέση με το 2022 κατέγραψε άνοδο 16,1% και 19,9% σε σχέση με το 2021.
Πιο συγκεκριμένα το 2023 πουλήθηκαν 134.465 νέα ΙΧ έναντι 105.219 οχημάτων το 2022 και 100.274 μονάδες το 2021. Δηλαδή η αγορά σημείωσε άνοδο 27,8% σε σχέση με το 2022 και 34% σε σχέση με το 2021.
Στα καινούρια λεωφορεία η κατάσταση παρέμεινε αμετάβλητη καθώς το 2023 πουλήθηκαν 260 νέα οχήματα έναντι 261 το 2022 και 446 το 2021. Η αγορά δηλαδή το 2023 σημείωσε οριακή πτώση 0,4% έναντι του 2022 και –41,7% σε σχέση με το 2021.
Στα καινούρια φορτηγά το 2023 πουλήθηκαν 10.942 νέα οχήματα έναντι 10.181 το 2022 και 10.636 το 2021. Η αγορά δηλαδή το 2023 σημείωσε άνοδο 7,5% έναντι του 2022 και 2,87% σε σχέση με το 2021.
Στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα ο αριθμός των πωλήσεων το 2023 προσεγγίζει επικίδυνα τις 100.000 μονάδες καθώς πουλήθηκαν 92.450 αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία έναντι 89.469 οχημάτων το 2022 και 87.196 μονάδων το 2021. Η συγκεκριμένη αγορά το 2023 κατέγραψε άνοδο 3,3% σε σχέση με το 2022 και 6% σε σχέση με το 2021.
Πιο συγκεκριμένα οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων το 2023 ανήλθαν σε 73.108 ΙΧ έναντι 72.625 αυτοκινήτων το 2022 και 66.300 μονάδων το 2021. Η αγορά το 2023 σημείωσε άνοδο 0,7% σε σχέση με το 2022 και 10,26% σε σχέση με το 2021.
Οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων λεωφορείων κινήθηκαν καθοδικά το 2023 καθώς διατέθηκαν 893 οχήματα έναντι 928 λεωφορείων το 2022 και 1.016 οχημάτων το 2021. Δηλαδή η συγκεκριμένα αγορά το 2023 σημείωσε πτώση 3,8% σε σχέση με το 2022 και -12,1% σε σχέση με το 2021.
Οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων φορτηγών αντίθετα κινήθηκαν ανοδικά το 2023 καθώς διατέθηκαν 18.449 οχήματα έναντι 15.916 φορτηγών το 2022 και 19.880 οχημάτων το 2021. Δηλαδή η συγκεκριμένα αγορά το 2023 σημείωσε άνοδο 15,9% σε σχέση με το 2022 και -7,1% σε σχέση με το 2021.
Τι γίνεται στις μοτοσυκλέτες
Στις μοτοσυκλέτες τα πράγματα είναι ξεκάθαρα και φαίνεται ότι οι Έλληνες καταναλωτές επιλέγουν καινούρια αντί για εισαγόμενα μεταχειρισμένα δίκυκλα.
Πιο συγκεκριμένα το 2023 διατέθηκαν 69.426 καινούριες και εισαγόμενες μεταχειρισμένες μοτοσυκλέτες έναντι 59.896 δίκυκλα το 2022 και έναντι 48.812 μοτοσυκλετών το 2021. Δηλαδή η αγορά το 2023 σημείωσε άνοδο 15,9% σε σχέση με το 2022 και 42,23% σε σχέση με το 2021.
Οι πωλήσεις καινούριων μοτοσυκλετών το 2023 ανήλθαν σε 65.814 μονάδες έναντι 55.662 το 2022 και έναντι 44.437 μοτοσυκλετών το 2021. Η συγκεκριμένη αγορά το 2023 κατέγραψε άνοδο 18,2% σε σχέση με το 2022 και 48,1% σε σχέση με το 2021.
Αντίθετα οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων μοτοσυκλετών το 2023 ανήλθαν σε 3.611 μονάδες έναντι 4.234 το 2022 και έναντι 4.375 μοτοσυκλετών το 2021. Η συγκεκριμένη αγορά το 2023 κατέγραψε πτώση 14,7% σε σχέση με το 2022 και -17,4% σε σχέση με το 2021.