Η Κομισιόν προειδοποίησε τρεις κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων ότι δεν έχουν παράσχει επαρκείς πληροφορίες στην έρευνά της κατά των επιδοτήσεων.
Εάν η Κομισιόν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι παρεχόμενες πληροφορίες από τις εταιρείες BYD, SAIC και Geely είναι ανεπαρκείς, θα μπορούσε να πραγματοποιήσει επανυπολογισμό των φόρων στα τιμολόγια και να επιβάλλει πρόστιμα!
Προειδοποιήσεις αυτού του είδους εμφανίζονται συχνά σε υποθέσεις εμπορικής άμυνας της ΕΕ. Πράγματι, και για τις 10 προηγούμενες υποθέσεις κατά των επιδοτήσεων σε κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες για τις οποίες εξακολουθούν να ισχύουν μέτρα, η Κομισιόν χρησιμοποίησε τέτοια «διαθέσιμα στοιχεία» για να καλύψει ορισμένα κενά.
Ωστόσο οι εταιρείες έχουν το δικαίωμα να ανταποκριθούν στην προειδοποίηση, επισημαίνουν αναλυτές.
Η έρευνα για τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη στοιβάζεται ενάντια σε κινεζικές μάρκες, επισημαίνουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η SAIC δήλωσε ότι είχε «συνεργαστεί πλήρως» με την Κομισιόν και παρείχε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου και τους κανόνες της ΕΕ.
«Αξίζει να επισημανθεί ότι εμπορικά ευαίσθητες πληροφορίες – όπως η σύνθεση μπαταριών – δεν πρέπει να ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία», ανέφερε σε μήνυμα του Κινεζικό Μέσο Ενημέρωσης.
Η εταιρεία αρνήθηκε να σχολιάσει όταν ρωτήθηκε εάν οι Βρυξέλλες είχαν ζητήσει πληροφορίες για τη σύνθεση της μπαταρίας.
Η Geely επίσης αρνήθηκε να σχολιάσει ενώ η BYD επίσης δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό.
Το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κίνας στην ΕΕ είπε ότι οι αναφερόμενες καταγγελίες περί μη συνεργασίας ήταν αβάσιμες και ότι οι εταιρείες είχαν συμμετάσχει σε πολλαπλούς γύρους ερωτηματολογίων και διευκόλυναν τις επιτόπιες επιθεωρήσεις.
Επίσης το Επιμελητήριο πρόσθεσε ότι οι εταιρείες θεωρούν ορισμένες από τις απαιτήσεις της ΕΕ ως υπερβολικές, συμπεριλαμβανομένων αυστηρών προθεσμιών για λεπτομερή έγγραφα, αιτήματα δηλαδή που υπερβαίνουν την ικανότητα των εταιρειών να παρέχουν αποδεικτικά στοιχεία αλλά και άλλα αιτήματα για ευαίσθητες πληροφορίες των εταιρειών και των προμηθευτών τους.
Να υπενθυμίσουμε ότι η Κομισιόν, η οποία επιβλέπει την εμπορική πολιτική στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ξεκίνησε έρευνα τον Οκτώβριο για το εάν τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα λάμβαναν παράνομα επιδοτήσεις και δικαιολογούσαν επιπλέον δασμούς.
Το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κίνας για Εισαγωγές και Εξαγωγές Μηχανημάτων και Ηλεκτρονικών Προϊόντων (CCCME) δήλωσε νωρίτερα αυτόν τον μήνα ότι η έρευνα ήταν εστιασμένη εναντίον Κινέζων κατασκευαστών.
Μεταξύ των καταγγελιών της ήταν ο τεράστιος όγκος πληροφοριών που ζήτησε η Κομισιόν από τους Κινέζους παραγωγούς αυτοκινήτων.
«Δεν μπορεί να αποκλειστεί ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να καταφύγει σε αυτό που ονομάζεται «διαθέσιμα στοιχεία» στην εμπορική άμυνα προκειμένου να καταργήσει τις επιδοτήσεις», δήλωσε τότε ο αντιπρόεδρος της CCCME, Shi Yonghong.
Η έρευνα, που ξεκίνησε επίσημα στις 4 Οκτωβρίου, μπορεί να διαρκέσει έως και 13 μήνες. Η Επιτροπή μπορεί να επιβάλει προσωρινούς δασμούς κατά των επιδοτήσεων εννέα μήνες μετά την έναρξη της έρευνας.