Καταγγελία: Αθέμιτος ανταγωνισμός και κυκλώματα στα ΚΤΕΟ

    Σε πολύ σοβαρές καταγγελίες προχώρησε ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ για το θεσμό και τη λειτουργία των Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων κάνοντας λόγο για σκιώδη κυκλώματα και επίορκους δημοσίους υπαλλήλους οι οποίοι «εμπορευματοποιούν» την παραβατικότητα στα ΚΤΕΟ δημιουργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.

    Μάλιστα ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ επισημαίνει ότι τα κυκλώματα διευκολύνουν την διενέργεια εικονικών τεχνικών ελέγχων και πιστοποίησης ακατάλληλων και επικίνδυνων για κυκλοφορία οχημάτων στους δρόμους και ξεκαθαρίζει ότι αναμένει μια μεταρρυθμιστική εξέλιξη από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και για την αναμόρφωση του συστήματος εποπτείας της λειτουργίας των ΚΤΕΟ καθώς και σε αυτόν τομέα η χώρα υστερεί.

    Εκτός όμως των καταγγελιών ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ σε συνέχεια ανάρτησης του προς δημόσια διαβούλευση σχεδίου νόμου για την ηλεκτρονική διασταύρωση των κυκλοφορούντων οχημάτων, συγχαίρει την ελληνική κυβέρνηση και την πολιτική ηγεσία των συναρμόδιων Υπουργείων Υποδομών & Μεταφορών, Οικονομίας & Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η ψηφιακή εξέλιξη με την ενοποίηση του μητρώου οχημάτων αποτελεί ιστορική στιγμή για την χώρα μας καθώς δύναται να θεραπεύσει παθογένειες 40 ετών για τα ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ οχήματα, για τα ανασφάλιστα και για αυτά που δεν έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας τους.

    Έως σήμερα το έργο της εποπτείας των οχημάτων είχε ανατεθεί εξ’ ολοκλήρου στα όργανα της Τροχαίας μέσω ελέγχων παρά την οδό. Πλέον ο έλεγχος θα πραγματοποιείται και κεντρικά – ψηφιακά και θα εντοπίζονται αυτόματα εξ’ αποστάσεως οι αμελείς οδηγοί. Θα ενημερώνονται και εν συνεχεία θα τους επιβάλλονται οι προβλεπόμενες διοικητικές και οικονομικές κυρώσεις. Η εξέλιξη αυτή είναι πολύ σημαντική καθώς αναμένεται να εκπαιδεύσει τις αντιλήψεις των οδηγών στην ορθή χρήση και κυκλοφορία των οχημάτων τους, με ότι θετικό συνεπάγεται για την οδική ασφάλεια όλων μας (οδηγών – επιβαινόντων – πεζών – μοτοσικλετιστών – ποδηλατών) και την προστασία του περιβάλλοντος από υπερβολικούς εκπεμπόμενους ρύπους.

    Αναφορικά με το ΚΤΕΟ, είναι γεγονός ότι περίπου 2,8 εκ. οχήματα δεν ελέγχονται συστηματικά στα ΚΤΕΟ τα τελευταία 17 έτη ενώ παράλληλα αντίστοιχα περίπου 6,5 εκ. οχήματα δεν διαθέτουν την απαραίτητη Κάρτα Ελέγχου καυσαερίων (ΚΕΚ). Το γεγονός αυτό αποτελεί μια ωρολογιακή βόμβα στους ελληνικούς δρόμους, πρωτίστως για τους ίδιους τους οδηγούς, αφού κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει για την ασφαλή και μη ρυπογόνα κατάσταση κυκλοφορίας των οχημάτων τους.

    Σε αυτά τα πλαίσια συμμετέχουμε με προτάσεις στη δημόσια διαβούλευση επί σχεδίου νόμου Υπ. Οικονομίας & Οικονομικών επικροτώντας αυτήν την νομοθετική προσπάθεια και επιθυμώντας να συμβάλλουμε στην επιτυχή εξέλιξή της.

    O Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ συστήνει στους οδηγούς να προγραμματίσουν από τώρα το ραντεβού τους στο ΚΤΕΟ αφενός για να εξασφαλίσουν διαθεσιμότητα και ότι δεν θα ταλαιπωρηθούν με πολύωρες αναμονές, αφετέρου να αποφύγουν περιττά πρόστιμα τα κόστη των οποίων θα είναι καλύτερο να διατεθούν στην συντήρηση και επισκευή των οχημάτων τους. Να επιλέξουν πρωτίστως ΚΤΕΟ με κριτήρια τεχνικής επάρκειας και αξιοπιστίας και εν συνεχεία να προβούν στοχευμένα σε απαραίτητες συντηρήσεις και επισκευές έτσι ώστε να εξοικονομήσουν χρήματα. Τα αξιόπιστα και αντικειμενικά ΚΤΕΟ είναι σύμμαχοι των οδηγών παρέχοντάς τους σημαντική γνώση.