Δοκιμάζουμε το Mitsubishi ASX plug-in hybrid με 160 ίππους!

Η έλευση της νέας Γενιάς ASX στην ευρωπαϊκή αγορά σηματοδότησε μία συναρπαστική στιγμή για την Mitsubishi Motors Europe καθώς το νέο μοντέλο ήρθε να εμπλουτίσει την ευρωπαϊκή γκάμα της ιαπωνικής μάρκας.

Το νέο ASX (“Active Sports X-over”) τοποθετείται στην καρδιά της βασικής κατηγορίας B-SUV. Αναπτύχθηκε ειδικά για την Γηραιά Ήπειρο και παραλαμβάνει τη σκυτάλη από την προηγούμενη γενιά ASX, η οποία πούλησε σχεδόν 380.000 αυτοκίνητα στην περιοχή. Τώρα επιστρέφει στην αγορά δυναμικά και με έκδοση plug-in hybrid η οποία επιτρέπει την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για περίπου 50 χιλιόμετρα μειώνοντας στο ελάχιστο το κόστος χρήσης!

Οι τιμές για το νέο Mitsubishi ASX ξεκινούν από τις 21.790 ευρώ για την βασική έκδοση των 91 ίππων ενώ η κορυφαία έκδοση plug-in hybrid με τους 160 ίππους της δοκιμής μας κοστίζει 45.830 ευρώ και συνοδεύονται από εργοστασιακή εγγύηση 5-ετών/100.000 km, εγγύηση αντιδιαβρωτικής προστασίας 12 ετών, εγγύηση μπαταρίας συστήματος κίνησης 8 ετών/160.000 km, εγγύηση χωρητικότητας μπαταρίας 8 ετών /160 000 km και οδική βοήθεια 5 ετών (Mitsubishi Motors Assistance Package).

Ξεχωριστή σχεδίαση 

Η εξωτερική σχεδίαση του νέου ASX έχει αναπτυχθεί με στόχο τη δημιουργία ενός B-SUV που ξεχωρίζει στο δρόμο και βέβαια θυμίζει το «αδερφάκι» του Renault Captur. Αισθητικά αποπνέει δυναμισμό, στιβαρότητα και σπορ χαρακτήρα.

Παρατηρώντας το αυτοκίνητο από μπροστά, η μάσκα Dynamic Shield επικοινωνεί τα βασικά χαρακτηριστικά του οχήματος, αναδεικνύοντας παράλληλα το εμβληματικό λογότυπο των τριών διαμαντικών που πλαισιώνεται από τα φώτα ημέρας LED. Επιπλέον, στο εμπρός τμήμα τα στοιχεία της μάσκας αποτυπώνουν τη σχεδιαστική φιλοσοφία του ASX σε κάθε μια από τις τέσσερες διαθέσιμες εκδόσεις εξοπλισμού.

Κοιτάζοντας το νέο ASX από το πλάι οι τροχοί των 17 ή 18 ιντσών τονίζουν περαιτέρω τη δυναμική εμφάνιση ενώ το πίσω μέρος διαθέτει ομοίως ευέλικτο και σπορ σχεδιασμό. Ιδιαίτερη αίσθηση προξενεί ο σχεδιασμός των φώτων τα οποία είναι full-LED. Επίσης έντονη κάνει την παρουσία του και το νέο λογότυπο της Mitsubishi στην πίσω πόρτα.

Ποιοτικό και σύγχρονο

Ο εσωτερικός κόσμος του νέου Mitsubishi ASX έχει έναν γαλλικό αέρα, με έμφαση στην εργονομία, στη φιλοσοφία του σχεδιασμού αλλά και στη φινέτσα. Ο οδηγός βλέπει δυο ψηφιακές οθόνες, η μία εκ των οποίων αφορά στον πίνακα οργάνων 10 ιντσών και η δεύτερη στην οθόνη αφής 9,3” για το σύστημα πολυμέσων.

Οι οθόνες φιλοξενούν πλήθος ενδείξεων και ρυθμίσεων για το σύστημα κίνησης plug-in hybrid και τη λειτουργία του, όπως την επιλογή αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης ή τη δυνατότητα για φύλαξη και φόρτιση της μπαταρίας, με τη χρήση του βενζινοκινητήρα.

Οι χώροι από την πλευρά τους κινούνται λίγο πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας και είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις ενηλίκους.

Επίσης πόντους στην υψηλή πρακτικότητα προσθέτει το συρόμενο πίσω κάθισμα κατά 16 εκατοστά. Που ανάλογα τη θέση του μεταβάλλει τον χώρο αποσκευών από τα 261 λίτρα έως τα 375 λίτρα.

160 ίπποι!

Το υβριδικό σύστημα που κινεί την plug-in υβριδική έκδοση του Mitsubishi ASX αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, ο οποίος συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν που λειτουργεί ως γεννήτρια και έναν για την κίνηση. Στο πίσω μέρος, βρίσκεται η μπαταρία 9,8 kWh με ηλεκτρικό κύκλωμα 400V. Για την απρόσκοπτη μετάβαση μεταξύ των διαφορετικών κινητήρων φροντίζει ένα προηγμένο αυτόματο κιβώτιο με 4 σχέσεις για το θερμικό κινητήρα και 2 σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα, το οποίο στοχεύει στην εξοικονόμηση καυσίμου.

H συνδυαστική ισχύς του συστήματος κίνησης είναι 160 ίπποι και η ροπή του θερμικού κινητήρα ανέρχεται στα 144 Nm και του ηλεκτροκινητήρα στα 205 Nm. To ASX διαθέτει τρεις λειτουργίες οδήγησης: EV (αμιγώς ηλεκτρική), MySense και Sport.

Η αυτονομία κίνησης με ηλεκτρική ενέργεια μειώνει στο ελάχιστο το κόστος χρήσης καθώς η μέση κατανάλωση καυσίμου κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε σε μόλις 3,8 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Αν βέβαια η μπαταρία αδειάσει τότε η κατανάλωση κυμαίνεται σε περίπου 4,8 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Αλλά θα πρέπει να τονίσουμε πως η ανάκτηση ενέργειας φορτίζει σε άκρως ικανοποιητικό βαθμό την μπαταρία οπότε δύσκολα θα μείνει από ενέργεια.

Άλλωστε η λειτουργία Β (Brake) ενεργοποιεί η αναγεννητική πέδηση μέσω του ηλεκτροκινητήρα, όταν ο οδηγός αφήνει το πόδι του από το γκάζι. Με αυτό τον τρόπο  επιτρέπει την οδήγηση με ένα πεντάλ σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, καθώς το αυτοκίνητο ακινητοποιείται πλήρως.

Σε περίπτωση που ο οδηγός επιλέξει την φόρτιση της μπαταρίας σε κάποιο wallbox τότε η πλήρης φόρτισή της θα επιτευχθεί μετά από περίπου 3 ώρες.

Χαμηλό κόστος χρήσης

Το Mitsubishi ASX στον δρόμο εντυπωσιάζει από τα πρώτα χιλιόμετρα με την ποιότητα κύλισης και την ομοιογενή οδική συμπεριφορά. Αλλά πάνω από όλα το ελάχιστο κόστος χρήσης πραγματικά θα είναι εκείνο που θα κερδίσει τον οδηγό.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Mitsubishi ASX θα κινηθεί σβέλτα και οικονομικά ενώ αν προσέξει ο οδηγός και δεν βυθίζει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα θα αντιληφθεί πόσο οικονομικά θα μπορεί να ταξιδεύει! Οι 160 ίπποι είναι ικανοί να μεταφέρουν με άνεση το αμάξωμα και τους επιβάτες και να βοηθήσουν τον οδηγό σε κάποια προσπέραση.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές η σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης ελέγχει τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου ακόμη και όταν ο οδηγός ξεπεράσει τα όρια. Ωστόσο η έλλειψη σχέσεων μειώνει τα σπορ χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Μέσα στην πόλη ο οδηγός του Mitsubishi ASX θα βιώσει έντονα τα οφέλη από το χαμηλό κόστος χρήσης καθώς οι επισκέψεις του στα πρατήρια υγρών καυσίμων θα είναι αραιές ενώ η λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα προσδίδει μια ησυχία στην καμπίνα επιβατών.

Όσον αφορά στη διαδικασία παρκαρίσματος η κάμερα οπισθοπορείας την κάνει παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

Ποιότητα

ΚΑΤΑ

Έλλειψη τετρακίνησης