Ένα νέο καύσιμο diesel, το HVO 100, πωλείται τώρα σε πρατήρια καυσίμων στη Γερμανία και αναγνωρίζεται από την ετικέτα «XTL» και είναι κατάλληλο για πολλά πετρελαιοκίνητα οχήματα.
Το Diesel HVO 100 μπορεί να παρασκευαστεί από φυτικά έλαια, φυτικά και ζωικά λίπη ή απόβλητα από αυτά και συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών CO2, σωματιδίων και οξειδίων του αζώτου. Το HVO σημαίνει «Hydrotreated Vegetable Oil» (Υδροεπεξεργασμένο φυτικό έλαιο) , δηλαδή επεξεργασμένο με υδρογόνο, ενώ η σήμανση «XTL» σημαίνει «X-To-Liquid» , δηλαδή μετατροπή ενός υλικού Χ (βιομάζα, αέριο ή άλλες πηγές ενέργειας) σε υγρό.
Το αποτύπωμα άνθρακα αυτού του νέου καθαρότερου καυσίμου είναι σημαντικά καλύτερο από αυτό ενός κανονικού diesel, ωστόσο, το λίτρο Diesel HVO 100 πωλείται λίγο πιο ακριβό από αυτό, περίπου 0,10 έως 0,20 ευρώ επιπλέον ανά λίτρο. Αυτό το καύσιμο είναι στην πραγματικότητα πιο ακριβό στην παραγωγή από το συνηθισμένο diesel B7.
Στην πράξη, κατά την καύση, παρόμοιο ποσό CO2 απελευθερώνεται στα καυσαέρια, όπως και με το συμβατικό καύσιμο diesel, αλλά επειδή αυτό το CO2 προέρχεται από ανανεώσιμες πρώτες ύλες, η ισορροπία είναι σχεδόν κλιματικά ουδέτερη. Λαμβάνονται υπόψη μόνο οι εκπομπές που προκύπτουν κατά την παραγωγή καυσίμου.
Έως και 90% λιγότερες εκπομπές CO2
Τελικά, η μείωση των εκπομπών CO2 μπορεί να φτάσει το 90% χάρη στη χρήση του Diesel HVO 100. Οι ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων οχημάτων μπορούν να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ τους με αυτό το νέο καύσιμο μόνο εάν το όχημά τους έχει εγκριθεί από τον κατασκευαστή του για τη χρήση του HVO100. Στην πράξη, θα βρείτε ένα αυτοκόλλητο «XTL» στο πορτάκι του ρεζερβουάρ, δίπλα στα σύμβολα B7 ή B10, και αυτές οι πληροφορίες προσδιορίζονται επίσης στο εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου.
Η γερμανική ένωση ADAC χαιρέτισε αυτό το νέο καύσιμο ως σημαντική συμβολή στη μείωση των εκπομπών CO2 από τον στόλο των οχημάτων. Η ADAC αναμένει ότι το Diesel HVO 100 θα εμφανιστεί σταδιακά στα γερμανικά πρατήρια, ενώ αργότερα θα μπορούσε να φτάσει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Η τιμή ανά λίτρο θα πρέπει να είναι έως και 0,20 ευρώ υψηλότερη από αυτή του κανονικού diesel B7 , και ως εκ τούτου να φτάσει περίπου αυτή του «premium» diesel.
Το HVO 100 είναι ιδιαίτερα πλεονεκτικό για τους στόλους των εταιρειών καθώς θα τους διευκολύνει να επιτύχουν τους στόχους εκπομπών CO2, ενώ θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τα πετρελαιοκίνητα οχήματά τους που βρίσκονται ήδη σε λειτουργία.