Δοκιμάζουμε το Volvo EX30 με 272 ίππους!

Το μικρότερο και αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Volvo που φέρει το λογότυπο EX30 κατέφθασε στην Ελλάδα από την θυγατρική εταιρεία του εργοστασίου και διατίθενται σε άκρως δελεαστική τιμή η οποία μειώνεται περαιτέρω εξαιτίας της επιδότησης που υπάρχει μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»!

Πιο συγκεκριμένα η τιμή για το νέο Volvo EX30 μετά την αφαίρεση της επιδότησης των 11.000 ευρώ από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» κυμαίνεται σε μόλις 26.570 ευρώ!

Ωστόσο η Volvo Car Hellas δεν σταματά εδώ και χάρη στα ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα της Volvo Car Financial Services και το νέο πρόγραμμα Volvo Advantage Plus, για την έκδοση Single Motor Core η μηνιαία δόση μπορεί να διαμορφωθεί σε μόλις 249 ευρώ το μήνα με άμεση εκταμίευση της επιδότησης και προκαταβολή 4.493 ευρώ.

Το Volvo EX30 συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών και δωρεάν συντήρηση 3 ετών.

Μοναδική σχεδίαση

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου Volvo EX30 αφορά στην μοναδική του σχεδίαση η οποία σίγουρα παραπέμπει στην σουηδική μάρκα αλλά δεν αντιγράφει άλλα μοντέλα. Το χαμηλό καπό, η κλειστή μάσκα, οι μεγάλοι τροχοί των 18 και 19 ιντσών, τα φωτιστικά σώματα με την ξεχωριστή προσέγγιση αλλά και τα λογότυπα που έχουν τοποθετηθεί στο επάνω μέρος στις πίσω κολώνες αποτελούν τα βασικά χαρακτηριστικά της εμπρόσθιας και πλαϊνής σχεδίασης.

Στο πίσω μέρος το Volvo EX30 οι σχεδιαστές έχουν επιλέξει μια μινιμαλιστική εκδοχή με «πρωταγωνιστές» τα φωτιστικά σώματα.

Εντυπωσιακός είναι και ο αεροδυναμικός συντελεστής 0,28 που σίγουρα βοηθά στην διατήρηση της κατανάλωσης ενέργειας σε χαμηλά επίπεδα όπως επίσης και εκείνα του θορύβου κατά την κίνηση στο εθνικό οδικό δίκτυο.

Υψηλή δόση τεχνολογίας

Αν η εξωτερική σχεδίαση του Volvo EX30 είναι μοναδική τότε η καμπίνα επιβατών θα λέγαμε ότι είναι επαναστατική! Ο οδηγός και οι επιβάτες σίγουρα θα αντιληφθούν ότι εισέρχονται σε ένα αυτοκίνητο από το μέλλον στο οποίο συνυπάρχουν η λιτότητα με την τεχνολογία.

Τα πάντα δείχνουν τόσο απλά αλλά όμορφα ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια μεγάλη οθόνη 12,3 ιντσών μέσω της οποίας ουσιαστικά πραγματοποιούνται όλες οι ρυθμίσεις! Κλιματισμός, ραδιόφωνο, προφίλ οδήγησης, καθίσματα, καθρέπτες. Όλα ρυθμίζονται από την κεντρική οθόνη η οποία στη σύντομη επαφή που είχαμε μας φάνηκε εύχρηστη αλλά σίγουρα θέλει κάποιο χρόνο εξοικείωσης.

Στο επάνω μέρος της οθόνης υπάρχουν και κάποιες ενδείξεις που ουσιαστικά αντικαθιστούν τον πίνακα οργάνων ενώ στο κάτω μέρος της οθόνης υπάρχει το βασικό μενού με τον κλιματισμό.

Πάντως το άκρως εντυπωσιακό στοιχείο που αφορά την καμπίνα επιβατών αφορά στα ανακυκλωμένα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή του αυτοκινήτου όπως ανακυκλωμένο πλαστικό και πολυεστέρας έως και ίνες από υφάσματα.

Επίσης ιδιαίτερης μνείας χρίζει η πρακτικότητα του νέου μοντέλου με την κεντρική κονσόλα να διαθέτει ένα συρόμενο σύστημα στο επάνω μέρος ενώ στο κάτω μέρος της κονσόλας να υπάρχει ένας προστατευόμενος χώρος για την αποθήκευση μικρών αντικειμένων.

Το ντουλαπάκι βρίσκεται ακριβώς κάτω από την κεντρική οθόνη και ανοίγει με το πάτημα ενός ψηφιακού διακόπτη ωστόσο κάποιοι το κρίνουν ότι είναι κάπως δύσχρηστο…

Επίσης στο εμπρόσθιο άκρο του υποβραχιόνιου βρίσκονται τοποθετημένοι και οι αποκλειστικά 2 διακόπτες των 4 ηλεκτρικών παραθύρων, που εναλλάσσουν την λειτουργία μεταξύ των εμπρός και πίσω τζαμιών με το πάτημα ενός κουμπιού.

Ο χώρος αποσκευών κρίνεται επαρκής με την χωρητικότητά του να μην υπερβαίνει τα 318 λίτρα, συμπεριλαμβανομένου του υποδαπέδιου διαμερίσματός του.

272 ίπποι!

Το Volvo EX30 διατίθεται στην Ελλάδα σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις οι οποίες αποδίδουν 272 και 428 ίππους αντίστοιχα και δύο διαφορετικές μπαταρίες.

Εμείς είχαμε στην διάθεσή μας την έκδοση με την πίσω κίνηση με τους 272 ίππους και τα 343 Nm ροπής με ένα ηλεκτροκινητήρα και μια συστοιχία μπαταριών ενεργειακής χωρητικότητας 64 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία που ξεπερνά, τα 450 χιλιόμετρα.

Βέβαια με τους 272 ίππους να βρίσκονται ανά πάσα στιγμή σε κατάσταση απόλυτης ετοιμότητας και το πλαίσιο να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις οι επιδόσεις του Volvo EX30 είναι πραγματικά εντυπωσιακές ενώ το πίσω μέρος του αμαξώματος ενδείκνυται για «παιχνίδια» όσο βέβαια επιτρέπουν τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας.

Αθόρυβο, πολυτελές και οικονομικό

Το Volvo ΕΧ30 σίγουρα θα ποτελέσει μια ευχάριστη έκπληξη στις πωλήσεις της σουηδικής μάρκας καθώς η δελεαστική τιμή σε συνδυασμό με την οδική συμπεριφορά αλλά και την μοναδική του σχεδίαση αποτελούν μια ξεχωριστή πρόταση στην αγορά.

Κατά την διάρκεια της δοκιμής μας είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε πίσω από το μικρό και πραγματικά εντυπωσιακό νέο τιμόνι του Volvo EX30 το οποίο αφορούσε στην πισωκίνητη έκδοση η οποία πραγματικά αποδείχθηκε αθόρυβη,πολυτελής, σπορ αλλά και οικονομική.

Ο οδηγός θα βρει εύκολα τη θέση που επιθυμεί στο κάθισμα και το μόνο που έχει να κάνει είναι επιλέξει την ταχύτητα και κατόπιν να πιέσει το πεντάλ του γκαζιού. Δεν υπάρχει ούτε διακόπτης ούτε κάτι άλλο. Τόσο απλό στη χρήση.

Πιέζοντας το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα σε καλή άσφαλτο ο οδηγός θα νιώσει την πλάτη του να κολλάει στο κάθισμα χωρίς ωστόσο να μειώνεται απότομα η αυτονομία κίνησης.

Η οδική συμπεριφορά του επίσης αποτέλεσε ένα από τα δυνατά σημεία του σουηδικού μοντέλου με τα ελαστικά να μην έχουν διάθεση να «ξεκολλήσουν» από το οδόστρωμα ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ανεπαίσθητες! Σε ολισθηρά οδοστρώματα το πίσω μέρος έχει τάσεις φυγής αλλά τα ηλεκτρονικά δεν επιτρέπουν την εξέλιξή του φαινομένου.

Αν πάλι θέλει κανείς να απολαύσει μια πραγματικά ήσυχη βόλτα μέσα στην πόλη τότε το EX30 θα κινηθεί με απόλυτη ηρεμία και οι επιβάτες το μόνο που θα ακούνε είναι ένας ανεπαίσθητος ήχος που προκαλείται από την τριβή των ελαστικών αν έχουν τα παράθυρα ανοικτά. Σε περίπτωση που τα παράθυρα είναι κλειστά τότε κανένας ήχος δεν πρόκειται να μεταφερθεί στην καμπίνα επιβατών προσδίδοντας μια περισσότερο premium κατάσταση.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Τιμή

Κόστος χρήσης

Εξοπλισμός

 

ΚΑΤΑ

Θέαση κάμερας οπισθοπορείας