Μια απλή φράση που είπε ο Carlos Tavares και ένα σημείωμα που δημοσίευσε μια επενδυτική τράπεζα αρκούν για να αναβιώσουν την αίσθηση ότι ο όμιλος με 14 μάρκες θα μπορούσε κάλλιστα να επεκταθεί μέσα σε ένα χρόνο!
Η σκηνή διαδραματίζεται στο Auburn Hills του Μίσιγκαν, στην αμερικανική έδρα της Stellantis. Εκεί, μπροστά σε ένα κοινό επενδυτών, που συγκέντρωσε ο Carlos Tavares, το αφεντικό μίλησε και υποσχέθηκε να πληρώσει 7,7 δισεκατομμύρια σε μερίσματα και εξαγορές μετοχών φέτος.
Μίλησε όμως και πάνω απ’ όλα για το μέλλον και υποσχέθηκε να τα πάει ακόμα καλύτερα την επόμενη χρονιά, σχεδιάζοντας να διανείμει μεταξύ 25 και 30% των κερδών του ομίλου, τα οποία ανακοίνωσε ότι ήταν υψηλότερα από φέτος, τα οποία ανήλθαν σε νέα επίπεδα ρεκόρ. Πώς σκοπεύει να το κάνει το αφεντικό του ομίλου Stellantis, όταν οι πωλήσεις σε ΗΠΑ και Ευρώπη μειώνονται;
Με περαιτέρω αυστηροποίηση του κόστους προφανώς, σύμφωνα με μια γνωστή μέθοδο Tavaresian, αλλά και σύμφωνα με σημείωμα της επενδυτικής τράπεζας Oddo, ο όμιλος θα εξαγοράσει την General Motors!
Γιατί την GM; Για διάφορους λόγους. Το κέρδος του είναι σίγουρα χαμηλότερο από αυτό της Stellantis, αλλά ο όμιλος και οι μάρκες του (Cadillac, GMC, Chevrolet και Buick) είναι πρωτοπόροι στις ΗΠΑ όπου η Stellantis, και συγκεκριμένα η Jeep, χάνει έδαφος. Και μετά, η General Motors, παρά την πρόσφατη και δειλή εισβολή στην Ευρώπη, δεν είναι παρούσα στην Γηραιά Ήπειρο. Δύο λόγοι που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μια τέτοια προσέγγιση.
Ωστόσο, όχι μόνο δεν έχει αποδειχθεί τίποτα, αλλά κυρίως, δεδομένης της αμερικανικής εχθρότητας σε κάθε μορφή κυριαρχίας ενός τομέα που βλάπτει τον ανταγωνισμό, είναι ασφαλές στοίχημα ότι μια τέτοια συγχώνευση θα απορριφθεί από την αντιανταγωνιστική επιτροπή του Κογκρέσου. Λαμβάνοντας την κατάταξη των best sellers στις ΗΠΑ πέρυσι, η GM καταλαμβάνει την πρωτιά (με το Chevrolet Silverado και το GMC Sierra) ενώ ιδιαίτερα καλά πηγαίνει και η Ford με το pick-up F150.
Όποια μάρκα και αν επιλεγεί, και ανεξάρτητα από τα πλεονεκτήματα αυτής της φήμης εξαγοράς, όλοι έχουν κατά νου αυτό που ο Carlos Tavares επαναλαμβάνει ξανά και ξανά. Σύμφωνα με τον ίδιο, τελικά θα μείνουν μόνο πέντε όμιλοι αυτοκινήτων στον κόσμο. Και σκοπεύει να είναι μέρος της παρτίδας.