Στο στόχαστρο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών έχει βρεθεί ο στόλος των επαγγελματικών οχημάτων της Ελλάδας.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr τα στελέχη του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ζήτησαν για πρώτη φορά αναλυτικά στοιχεία για τις διαστάσεις, τα βάρη, τις ηλικίες αλλά και τις εκπομπές CO2 του στόλου των vans, φορτηγών αλλά και λεωφορείων που διαθέτει η χώρα μας.
Ο λόγος αφορά βέβαια τα Τέλη Κυκλοφορίας που πληρώνουν οι ιδιοκτήτες των επαγγελματικών οχημάτων τα οποία ιδίως στα vans είναι από τα χαμηλότερα της Ευρώπης με αποτέλεσμα να διατηρούνται στην κυκλοφορία εκατοντάδες χιλιάδες παλαιά ρυπογόνα και επικίνδυνα οχήματα τα οποία κυκλοφορούν κατά βάση μέσα στις μεγαλουπόλεις.
Άλλωστε όπως έχει αποκαλύψει το Carandmotor.gr το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών έχει ήδη συστήσει ειδική επιτροπή η οποία επεξεργάζεται τις αλλαγές στα Τέλη Κυκλοφορίας 2025 στα ΙΧ τα οποία θα περιλαμβάνουν αρκετές δυσάρεστες εκπλήξεις για εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες υβριδικών, plug-in υβριδικών, βενζινοκίνητων, πετρελαιοκίνητων αλλά και υγραεριοκίνητων ή αεριοκίνητων οχημάτων οι οποίοι μέχρι σήμερα δεν πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας! Προφανώς και ο στόχος του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών είναι να αυξήσουν τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας και βέβαια να ενισχύσουν περαιτέρω την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης καθώς εξετάζεται μόνο στα αμιγώς ηλεκτρικά ΙΧ να διατηρηθούν τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας.
Τώρα όσον αφορά στα επαγγελματικά οχήματα τα στελέχη του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr θα προσπαθήσουν να αυξήσουν τα Τέλη Κυκλοφορίας στα παλαιά vans και άλλα επαγγελματικά οχήματα ώστε να ανανεωθεί ο στόλος καθώς σε αυτές τις κατηγορίες κατέχουν την αρνητική πρωτιά σε όλη την ΕΕ.
Πιο συγκεκριμένα ο στόλος των ελαφρών φορτηγών στην Ελλάδα (vans) υπολογίζεται σε 955.027 μονάδες εκ των οποίων τα 865.193 οχήματα έχουν ηλικία πάνω από 10 έτη (δηλαδή το 91% του συνόλου) ενώ ο μέσος όρος ηλικίας των vans στη χώρα μας ανέρχεται σε 21,4 έτη τη στιγμή που στην υπόλοιπη Ευρώπη ανέρχεται σε 12,5 έτη.
Στα βαρέα φορτηγά η Ελλάδα επίσης έχει αναδειχθεί πρωταθλήτρια Ευρώπης με την μέση ηλικία του στόλου να υπολογίζεται σε 23 έτη τη στιγμή που στην υπόλοιπη ΕΕ κυμαίνεται σε 13,9 έτη. Πιο συγκεκριμένα στη χώρα μας κυκλοφορύν 224.719 φορτηγά εκ των οποίων τα 220.527 έχουν ηλικία μεγαλύτερη από 10 έτη (το 98% του συνόλου των οχημάτων).
Στα λεωφορεία επίσης η Ελλάδα κατέχει τον γηραιότερο στόλο οχημάτων με τη μέση ηλικία να ανέρχεται σε 18,8 έτη τη στιγμή που στην ΕΕ ο αντίστοιχος μέσος όρος υπολογίζεται σε 12,5 έτη. Πιο συγκεκριμένα σε 27.662 λεωφορεία τα 25.559 οχήματα έχουν ηλικία μεγαλύτερη από 10 έτη (το 93% του στόλου κυκλοφορούντων λεωφορείων).
Τα Τέλη Κυκλοφορίας των επαγγελματικών οχημάτων στην Ελλάδα
Από τα χαμηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας στην ΕΕ πληρώνουν οι ιδιοκτήτες επαγγελματικών οχημάτων στην χώρα μας.
Πιο συγκεκριμένα τα Τέλη Κυκλοφορίας σε επαγγελματικά οχήματα έως 1.500 κιλά ανέρχνται σε 75 ευρώ, από 1.501 έως 3.500 κιλά σε 105 ευρώ, από 3.501 έως 10.000 κιλά σε 300 ευρώ, από 10.001 έως 20.000 κιλά σε 600 ευρώ, από 20.001 έως 30.000 κιλά σε 940 ευρώ, από 30.001 έως 40.000 κιλά σε 1.320 ευρώ και άνω των 40.001 κιλών σε 1.490 ευρώ.
Στα λεωφορεία έως 33 θέσεις τα Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε 210 ευρώ, από 35 έως 50 θέσεις σε 410 ευρώ και πάνω από 51 θέσεις σε 510 ευρώ.
Τα Τέλη Κυκλοφορίας σε Ασθενοφόρα και Νεκροφόρες ανέρχονται σε 300 ευρώ.