Το Δημόσιο έχει κάνει κυριολεκτικά ψηφιακά άλματα με αποτέλεσμα οι πολίτες να μην ταλαιπωρούνται και όποιο έγγραφο επιθυμούν να μπορούν να το παραλαμβάνουν ηλεκτρονικά ή να το έχουν στο κινητό τους τηλέφωνο.
Ωστόσο τους τελευταίους μήνες έχει καταγραφεί ένα τεράστιο πρόβλημα στο γραφείο που ασχολείται με τις Εγκρίσεις Τύπου των καινούριων αυτοκινήτων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που ανήκει στη Διεύθυνση Τεχνολογίας Οχημάτων το οποίο εξαιτίας της υποστελέχωσης που έχει προκαλέσει η συνταξιοδότηση πολλών στελεχών έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στις εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων αλλά και στους καταναλωτές.
Αρχικά οι εισαγωγικές εταιρείες για να εισάγουν ένα εντελώς καινούριο μοντέλο στην Ελλάδα θα πρέπει να καταθέσουν στο συγκεκριμένο γραφείο του ΥΠΥΜΕ όλα τα απαραίτητα έγγραφα ώστε να εκδοθεί η γνωστή στο χώρο Έγκριση Τύπου και σύμφωνα με αυτή να προχωρήσουν οι εκτελωνισμοί των οχημάτων. Ωστόσο σήμερα σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr βρίσκονται σε εκκρεμμότητα δεκάδες φάκελοι που αφορούν στην εισαγωγή νέων μοντέλων οι οποίοι στοιβάζονται στα γραφεία της υπηρεσίας αναμένοντας κάποιον υπάλληλο να απελευθερωθεί από την προηγούμενη Έγκριση Τύπου και να ασχοληθεί με την επόμενη.
Αυτό αυτομάτως δημιουργεί τεράστια προβλήματα και καθυστερήσεις στην εισαγωγή νέων μοντέλων με αποτέλεσμα τα καινούρια μοντέλα των αυτοκινητοβιομηχανιών να κυκλοφορούν πολύ πιο γρήγορα σε άλλα κράτη μέλη σε σχέση με την Ελλάδα.
Επίσης οι Ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων δεν μπορούν να διαθέσουν άμεσα στην αγορά τα καινούρια τους μοντέλα με αποτέλεσμα να χάνουν έσοδα όπως επίσης και το κράτος χάνει έσοδα.
Τέλος οι καταναλωτές ταλαιπωρούνται αναμένοντας την έλευση των νέων μοντέλων εξαιτίας των γραφειοκρατικών καθυστερήσεων.
Τι συμβαίνει με τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις αυτοκινήτων;
Ένα επιπλέον θέμα που έχει προκύψει στην Ελληνική αγορά αυτοκινήτου αφορά στις καθυστερήσεις που καταγράφονται τις τελευταίες εβδομάδες στις παραδόσεις καινούριων αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr ο λόγος των μεγάλων καθυστερήσεων έχει να κάνει με τη νέα ευρωπαϊκή οδηγία, τη γνωστή GSR 2, σύμφωνα με την οποία από τις 7 Ιουλίου 2024 απαγορεύεται να ταξινομηθεί καινούριο αυτοκίνητο στην ΕΕ το οποίο δεν φέρει συγκεκριμένα συστήματα ασφαλείας.
Ωστόσο στην Ελλάδα, όπςω και σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ, υπήρχαν χιλιάδες καινούρια αυτοκίνητα στις τελωνειακές αποθήκες που δεν πληρώσουν τη νέα οδηγία GSR 2 τα οποία και δεν πρόλαβαν να εκτελωνιστούν λόγω του υπερβολικού φόρτου εργασίας στα τελωνεία ώστε να προχωρήσει η ταξινόμησή τους και πλέον τόσο οι εισαγωγικές εταιρείες όσο και οι νέοι ιδιοκτήτες τους αναμένουν το υποστελεχωμένο γραφείο του ΥΠΥΜΕ να κινηθεί και να δώσει το «πράσινο φως» (μέσω επίσης παράτασης) ώστε να ξεκινήσουν και πάλι οι εκτελωνισμοί των συγκεκριμένων οχημάτων και να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες ταξινόμησης και να παραδοθούν να οχήματα στους νέους τους ιδιοκτήτες.
Μέχρι να συμβούν όλα τα παραπάνω δυστυχώς οι αγοραστές των καινούριων αυτοκινήτων που δεν πληρούν την νέα ευρωπαϊκή οδηγία GSR 2 θα πρέπει να περιμένουν να δοθεί η παράταση. Βέβαια αν δεν ενισχυθεί το γραφείο Εγκρίσεων Τύπου του ΥΠΥΜΕ η παραλαβή των καινούριων αυτοκινήτων που δεν πληρούν την οδηγία GSR 2 είναι πολύ πιθανό να γίνει τον Σεπτέμβριο! Όσον αφορά στις Εγκρίσεις Τύπου νέων αυτοκινήτων οι Έλληνες καταναλωτές μάλλον θα πρέπει επίσης να περιμένουν αρκετό καιρό μετά για να αποκτήσουν κάποιο νέο μοντέλο των αυτοκινητοβιομηχανιών που ήδη πωλούνται σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ…