Οριστικό τέλος στη διαπλοκή αλλά και στην πράκαμψη της προτεραιότητας λόγω του «γρηγορόσημου» επιδιώκει η βάλει η Περιφέρεια Αττικής μέσω της πιλοτικής εφαρμογής των ψηφιακών ραντεβού στις Διευθύνσεις Μεταφορών.
Πιο συγκεκριμένα οι πολίτες που επιθυμούν να υποβάλουν αιτήσεις για μεταβίβαση οχήματος ΙΧ, ανανέωση άδειας οδήγησης, αντικατάσταση άδειας οδήγησης με νέου τύπου, χορήγηση αντιγράφου άδειας οδήγησης λόγω απώλειας, κλοπής ή αλλοίωσης, χορήγηση αντιγράφου άδειας κυκλοφορίας και άρση παρακράτησης κυριότητας οχήματος θα πρέπει να κλείσουν ραντεβού μέσω της ιστοσελίδας της Περιφέρειας Αττικής: https://patt.attica.gov.gr/appointments/.
Τα βασικά πλεονεκτήματα της εφαρμογής των ψηφιακών ραντεβού περιλαμβάνουν την ελαχιστοποίηση της ταλαιπωρίας και του χρόνου αναμονής των ενδιαφερόμενων, την εξάλειψη της τυχόν παράκαμψης προτεραιότητας, και τον καλύτερο προγραμματισμό τόσο για τους πολίτες όσο και για την υπηρεσία.
Η καθολική εφαρμογή του συστήματος ψηφιακών ραντεβού σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες της Αττικής, προγραμματίζεται για τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του προγράμματος, έως και την Τετάρτη 24 Ιουλίου 2024 θα εξυπηρετούνται και οι πολίτες που δεν έχουν κλείσει ραντεβού μέσω της ιστοσελίδας, προκειμένου να υπάρχει ο χρόνος ενημέρωσης του κοινού για τη μετάβαση στην αμιγώς ηλεκτρονική μορφή.
Ωστόσο από τις 22 Ιουλίου 2024, η καταβολή των τελών αδείας και μεταβίβασης οχημάτων θα πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσω κωδικού πληρωμής RF/QR, τον οποίο οι πολίτες μπορούν να εξοφλήσουν σε οποιαδήποτε τράπεζα ή πάροχο υπηρεσιών πληρωμών στην Ελλάδα, μέσω web/mobile banking. Αυτό το μέτρο στοχεύει στην αντιμετώπιση και αποτροπή της εμφάνισης πλαστών ή παραποιημένων παράβολων και αποδεικτικών πληρωμής.
Όπως τονίζει ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Νίκος Χαρδαλιάς: «Είμαστε συνεπείς στις δεσμεύσεις μας για νοικοκύρεμα και ψηφιοποίηση της Διεύθυνσης Μεταφορών. Πατάσσουμε τα φαινόμενα διαφθοράς, τις αδιαφανείς διαδικασίες και τα «φακελάκια» που καταγράφονταν επί χρόνια στη Διεύθυνση. Η χρήση των υπηρεσιών θα γίνεται πλέον μόνο ψηφιακά, κάτι που όχι μόνο διευκολύνει τους πολίτες αλλά και εγγυάται διαφάνεια και αποτελεσματικότητα. Στόχος μας είναι να εξασφαλίσουμε ότι κάθε πολίτης θα έχει ισότιμη και δίκαιη πρόσβαση στις υπηρεσίες μας, χωρίς τις καθυστερήσεις και τις ταλαιπωρίες του παρελθόντος. Η νέα ψηφιακή εποχή που εγκαινιάζουμε εξασφαλίζει ότι όλες οι διαδικασίες θα γίνονται με αξιοπιστία και ασφάλεια, δίνοντας τέλος σε κάθε μορφή κατάχρησης ή εκμετάλλευσης. Δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να καινοτομούμε και να βελτιώνουμε τις υπηρεσίες μας, φέρνοντας την Περιφέρεια Αττικής στην πρώτη γραμμή της ψηφιακής διακυβέρνησης. Αυτό το σημαντικό βήμα προς την πλήρη ψηφιοποίηση των υπηρεσιών μας, αποτελεί μέρος μιας συνολικής στρατηγικής για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της Περιφέρειας. Καλούμε όλους τους πολίτες να αγκαλιάσουν τις επερχόμενες αλλαγές και να αξιοποιήσουν τις νέες δυνατότητες που προσφέρει. Μαζί, δημιουργούμε μια Περιφέρεια πιο σύγχρονη, πιο φιλική προς τον πολίτη και πιο διαφανή από ποτέ».