Η ένταση ήταν αισθητή για τον τελικό γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος ABB FIA Formula E την Κυριακή στην πίστα ExCel στο Λονδίνο. Ο στόχος ήταν ξεκάθαρος για τις DS AUTOMOBILES και PENSKE AUTOSPORT: να διατηρήσουν την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα των ομάδων και να υπογραμμίσουν την πρόοδο που σημειώθηκε από την 9η σεζόν, όπου η ομάδα τερμάτισε πέμπτη.
Η πίστα ήταν στενή και απαιτητική κάτι που δημιουργούσε το σκηνικό για αγώνες γεμάτους δράση και έντονες μάχες, συνθήκες που κατάλαβαν καλά οι πιλότοι της DS PENSKE στον πρώτο αγώνα του Σαββάτου όπου έζησαν σκληρές μάχες. Τελικά ο Jean-Eric Vergne ενώ βρέθηκε στην πολλά υποσχόμενη πέμπτη θέση, στη συνέχεια ενεπλάκει σε δύο ξεχωριστά συμβάντα, τα οποία τον ανάγκασαν να χάσει έδαφος στην κατάταξη. Ακολούθως, ο Stoffel Vandoorne, ξεκίνησε αρκετά πιο κάτω στο grid, αλλά αξιοποίησε στο έπακρο το DS E-TENSE FE23 του για να καταφέρει να μπει στην πρώτη 10άδα, παίρνοντας τελικά τους βαθμούς για την ένατη θέση.
Το αποτέλεσμα ήταν ότι στο τέλος πρώτου αγώνα, η DS PENSKE έμεινε στην τρίτη θέση της τρέχουσας σεζόν στο πρωτάθλημα των ομάδων και αυτός ήταν και ο βασικός στόχος της ομάδας για το φινάλε της σεζόν στη βρετανική πρωτεύουσα.
Η Κυριακή φιλοξένησε έναν στρατηγικά ιδιαίτερο και θεαματικό αγώνα. Ο Jean-Eric Vergne και ο Stoffel Vandoorne ξεκίνησαν από την έκτη και την έβδομη θέση στο grid αντίστοιχα, αποφεύγοντας όλες τις παγίδες στην εξέλιξη του αγώνα, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα εξαιρετική διαχείριση ενέργειας.
Ο JEV ήταν σταθερά σε επαφή με την πρώτη πεντάδα και πήρε την καρό σημαία στην έκτη θέση, αυτή που ήταν και η τελική του κατάταξη στο πρωτάθλημα οδηγών αυτή τη σεζόν.
Όπως και την προηγούμενη μέρα, ο Stoffel Vandoorne συγκέντρωσε δύο βαθμούς τερματίζοντας στην ένατη θέση. Για άλλη μια φορά, τα δύο αυτοκίνητα DS E-TENSE FE23 πρωτοαγωνίστησαν στις μάχες για τις πρώτες θέσεις.
Αυτή η συγκομιδή διπλών βαθμών επέτρεψε στην ομάδα DS PENSKE να επιβεβαιώσει την πρόοδο που παρατηρήθηκε σε όλη τη 10η σεζόν, με μία θέση στο βάθρο, εξέλιξη που υπόσχεται πολλά για τη σεζόν 11.
ΤΙ ΔΗΛΩΣΑΝ
Eugenio Franzetti, DS Performance Director: «Ήταν ο αγώνας που περιμέναμε: ένας σκληρός γύρος που ήταν πολύ απαιτητικός σε όλη του την διάρκεια και γεμάτος επαφές. Αλλά χάρη στο ταλέντο των οδηγών μας και τις επιδόσεις των αυτοκινήτων μας DS E-TENSE FE23, καταφέραμε να κερδίσουμε βαθμούς και να πετύχουμε τον στόχο μας αυτή τη σεζόν, που ήταν να βελτιώσουμε την απόδοσή μας σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά και να ανέβουμε στο βάθρο στο πρωτάθλημα ομάδων. Ένα μεγάλο ευχαριστώ λοιπόν σε όλη την ομάδα για όλη τη σκληρή δουλειά, καθώς η βελτίωση ήταν σαφής σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Τώρα θα κάνουμε ένα μικρό διάλειμμα και μετά θα επικεντρωθούμε πλήρως στην 11η σεζόν, γνωρίζοντας καλά ότι θα πρέπει να δουλέψουμε ακόμη πιο σκληρά για να μειώσουμε τη διαφορά από τους ισχυρότερους αντιπάλους μας.»
Jean–Eric Vergne, πρωταθλητής Formula E 2018 και 2019: «Μπορούμε να είμαστε πολύ περήφανοι για όσα πετύχαμε σε αυτή τη χρονιά μια και κάναμε προφανώς μεγάλη πρόοδο σε σύγκριση με πέρυσι. Είμαι επίσης ικανοποιημένος με την επίδοσή μου προσωπικά, καθώς ήταν πιο συνεπής από ότι την προηγούμενη σεζόν. Γενικά πιστεύω ότι έχω κάνει καλύτερη δουλειά. Αυτό μου δίνει αυτοπεποίθηση για την επόμενη περίοδο, καθώς ξέρω ότι η σκληρή δουλειά πάντα αποδίδει. Τώρα πρέπει να συνεχίσουμε σε αυτόν τον δρόμο που ξεκινήσαμε και είμαι σίγουρος ότι θα μπορέσουμε να παλέψουμε για να κερδίσουμε το πρωτάθλημα.»
Stoffel Vandoorne, πρωταθλητής Formula E 2022: «Έχουμε εξασφαλίσει την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα των ομάδων, που ήταν ο βασικός μας στόχος για αυτόν τον αγώνα. Η δεύτερη μέρα ήταν σαφώς καλύτερη από την πρώτη και για τα δύο μονοθέσια. Βέβαια για άλλη μια φορά ο αγώνας ήταν λίγο χαοτικός, αλλά καταφέραμε να ολοκληρώσουμε τη δουλειά με το να ξεπεράσουμε όλα τα εμπόδια και τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε στην πίστα. Ως αποτέλεσμα, κερδίσαμε άλλους δύο βαθμούς για να ολοκληρώσουμε θετικά το Σαββατοκύριακο και τη σεζόν.»
Βασικά στοιχεία από τότε που η DS Automobiles συμμετέχει στη Formula E:
-121 αγώνες
-4 τίτλοι πρωταθλήματος
-16 νίκες
-51 βάθρα
-24 pole positions