Δοκιμάζουμε το Skoda Enyaq iV80 με 204 ίππους!

To Enyaq υπήρξε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Skoda και αποτελεί ένα από τα πιο εύχρηστα και μεγάλα οικογενειακά ηλεκτρικά μοντέλα που πέραν όλων των άλλων διαθέτει και μεγάλη αυτονομία κίνησης με μία μόλις φόρτιση και παράλληλα διατηρεί όλα εκείνα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της μάρκας.

Οι Τσέχοι επίσης αποφάσισαν να δώσουν μια άλλη ονοματοδοσία στα ηλεκτρικά τους μοντέλα και στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας η ένδειξη 80 αφορά στην χωρητικότητα της μπαταρίας.

Όσον αφορά στο κόστος απόκτησης του Skoda Enyaq iv80 θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι υπάρχει το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» μέσω του οποίου η τιμή λιανικής του μοντέλου μειώνεται αισθητά κοντά στις 40.000 ευρώ!

Σπορ σχεδίαση

Οι σχεδιαστές της Skoda επιδίωξαν να σχεδιάσουν ένα μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο με σπορ διαθέσεις το οποίο θα φέρει και τα χαρακτηριστικά των SUV χωρίς όμως να είναι τετρακίνητο. Στη πράξη φαίνεται ότι έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά και κατάφεραν να «παντρέψουν» όλες τις ιδέες που είχαν στο μυαλό τους.

Στο εμπρόσθιο μέρος ξεχωρίζει η μεγάλη κάθετη μάσκα και τα γωνιώδη φωτιστικά σώματα που φτάνουν μέχρι τα φτερά ενώ ο μεγάλος έντονος προφυλακτήρας με ακμές δημιοθυργεί ένα ιδιαίτερα επιβλητικό αυτοκίνητο.

Η σχεδίαση με έντονες γωνίες συνεχίζεται και στο πλάι του αυτοκινήτου ενώ στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα, τα οποία τονίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου ενώ οι ενσωματωμένες αεροτομές δίνουν ένα πιο σπορ τόνο στο αυτοκίνητο.

Άνεση και τεχνολογία

Το Skoda Enyaq βασίζεται στο οικογενειακό ηλεκτρικό SUV της VW ID.4. Τα δυο μοντέλα μοιράζονται την ίδια MEB πλατφόρμα, χρησιμοποιούν το ίδιο σύστημα κίνησης και προσφέρουν τις ίδιες προηγμένες τεχνολογίες. Ωστόσο το ηλεκτρικό της Skoda διαθέτει πιο εξελιγμένο σύστημα για την ανάκτηση ενέργειας, το οποίο εκτός από την αυτόματη λειτουργία ρυθμίζεται και σε 3 επίπεδα μέσω των paddles στο τιμόνι, ενώ υπάρχει και επιλογή B στο κιβώτιο που αντιστοιχεί στη μόνιμη εμπλοκή του 3ου επιπέδου. Ο μικρός λεβιές ταχυτήτων είναι ταιριαστός με το υπόλοιπο εσωτερικό από το οποίο αναδύεται ένα πραγματικά high-end επίπεδο.

Η ποιότητα κατασκευής είναι ιδιαίτερα προσεγμένη και η σχεδίαση σύγχρονη και ελκυστική. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 5,3 ιντσών υπάρχει και στο Enyaq, ωστόσο τα βλέμματα των επιβατών θα μαγνητίσει η μεγάλη οθόνη infotainment των 13 ιντσών.

Ωστόσο ο τομέας που παραδοσιακά η Skoda διαπρέπει αφορά στους διαθέσιμους χώρους τόσο των επιβατών όσο και του χώρου αποσκευών. Πιο συγκεκριμένα το Enyaq μπορεί να μεταφέρει με άνεση 5 ενήλικες επιβάτες ενώ ο χώρος αποσκευών με τα 585 λίτρα υπόσχεται να μεταφέρει με άνεση τις αποσκευές τους.

Σε συνδυασμό με τον πλούσιο εξοπλισμό, η διαβίωση στο εσωτερικό του ηλεκτρικού Skoda είναι άνετη και ευχάριστη.

204 ίπποι

Το Skoda Enyaq iv80 της δοκιμής μας κινούνταν από έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος απέδισε 204 ίπποι με 310 Nm ροπής ο οποίος κινεί με άνεση το βαρύ αμάξωμα. Η κίνηση μεταφέρονταν στους πίσω τροχούς αλλά δύσκολα ο οδηγός είχε την χαρά να νιώσει το πίσω μέρος να γλυστράει…

Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια από μια υγρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 82 kWh (ωφέλιμα 77 kWh),η οποία είναι τοποθετημένη στο δάπεδο και προσδίδει μια αυτονομία στο αυτοκίνητο από 400 έως 470 χλμ.

Η τιμή των 8,5 δευτερολέπτων για το 0-100 είναι απόλυτα αξιοπρεπής, ενώ η χαμηλή τελική των 160 km/h οφείλεται στην ανάγκη προφύλαξης της μπαταρίας από ραγδαία αποφόρτιση.

Ο οδηγός έχει να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων (Eco, Sport, Normal και Individual) και τριών επιπέδων λειτουργίας του συστήματος ανάκτησης ενέργειας.

Ήσυχες και οικονομικές μετακινήσεις

Το Skoda Enyaq με χαμηλό κέντρο βάρους, ακριβές τιμόνι αλλά και πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων αποτελεί ένα αυτοκίνητο που θα εντυπωσιάσει ακόμη και τον πλέον απαιτητικό οδηγό.

Μάλιστα κατά την πορεία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο το Enyaq iv80 κινήθηκε με απόλυτη ασφάλεια και οικονομία τηρώντας τα όρια του ΚΟΚ ενώ ακόμη και όταν ο οδηγός το πίεζε στα όριά του η κατανάλωση ενέργειας παρέμενε σε φυσιολογικά επίπεδα. Επίσης χάρη στη σπουδαία αεροδυναμική, ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι ελάχιστος και σε καμία περίπτωση δεν μεταφέρεται κάτι στην καμπίνα επιβατών.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές και ανηφόρες ο οδηγός θα πρέπει να είναι προσεκτικός ώστε να μην καταναλώσει γρήγορα την ενέργεια της μπαταρίας ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος ήταν απολύτως φυσιολογικές και σε καμία περίπτωση δεν εξελίσσονταν σε κάτι επικίνδυνο.

Μέσα στην πόλη η ησυχία στην καμπίνα είναι χαρακτηριστική ενώ η ανάρτηση απορροφά στο μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος με σύμμαχο τα ελαστικά με μεγάλη διάμετρο.

Επίσης επειδή οι μπροστινοί τροχοί δεν είναι κινητήριοι μπορούν να στρίβουν σε μεγάλη γωνία μετατρέποντας το Enyaq σε ένα ευέλικτο αυτοκίνητο.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

Άνεση

ΚΑΤΑ

Βάρος