«Δαυίδ εναντίον Γολιάθ» για τη Mazda στην Ελλάδα

Του Γιώργου Κ. Ανδρή

andris@carpress.gr

 

Την μεγάλη επιστροφή στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου εξετάζει να πραγματοποιήσει η Mazda καθώς σύμφωνα με πληροφορίες ένας μεγάλος Έλληνας Εισαγωγέας αλλά και ένας επίσημος αντιπρόσωπος γερμανικών αυτοκινήτων έχουν ήδη πραγματοποιήσει συναντήσεις με στελέχη της εταιρείας για να αναλάβουν την εισαγωγή των ιαπωνικών μοντέλων.

Η ιστορία φαντάζει σαν την μάχη μεταξύ «Δαυίδ και Γολιάθ» αλλά με αμφίβολο το αποτέλεσμα υπέρ του πρώτου καθώς τα μεγέθη και η εμπειρία των δύο μονομάχων είναι διαφορετικής κλίμακας.

 

Πάντως εντύπωση έχει προκαλέσει σε πολλά στελέχη της αγοράς το γεγονός πως για πρώτη φορά Έλληνας εισαγωγέας θα «μονομαχήσει» με έναν απλό εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο και επισκευαστή αυτοκινήτων καθώς όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς τα οικονομικά μεγέθη είναι εντελώς διαφορετικά.

Ωστόσο ο εξουσιοδοτημένος έμπορος φαίνεται ότι επιθυμεί να εισέλθει στα… μεγάλα σαλόνια των εισαγωγέων και παλαιότερα είχε ακουστεί ότι προσπαθούσε να αποκτήσει την εισαγωγική και των γερμανικών αυτοκινήτων του εκπροσωπεί. Παράλληλα κάποια στελέχη εκτιμούν πως «πίσω» από τον εξουσιοδοτημένο έμπορο βρίσκεται άλλος Έλληνας Εισαγωγέας ο οποίος όμως δεν θέλει σε καμία περίπτωση να φαίνεται ότι θα έχει αναλάβει εκείνος την ιαπωνική εταιρεία αν τελικά επιλεγεί ο εξουσιοδοτημένος έμπορος…

Από την άλλη μεριά στελέχη από την Ελληνική Εισαγωγική εταιρεία εκτιμούν πως η απόκτηση της Mazda στην Ελλάδα θα ενισχύσει περαιτέρω τις πωλήσεις τους και βέβαια όταν έχεις ένα εξουσιοδοτημένο δίκτυο σε όλη την Ελλάδα έτοιμο να πουλήσει μέσω των εκθέσεών του αλλά και να επισκευάσει στις άρτιες μονάδες τους τα αυτοκίνητα Mazda τότε η επιλογή θα αποτελέσει μονόδρομο για την ιαπωνική εταιρεία.

Όπως μέχρι σήμερα η Mazda δεν έχει εκφράσει την επιθυμία να πουλήσει καινούρια αυτοκίνητα στη χώρα μας και για αυτό το λόγο περιορίστηκε μόνο στην ύπαρξη μιας θυγατρικής-διαχειριστή που οργανώνει τους επίσημους επισκευαστές.

Ο όμιλος Πετρόπουλος

Στο παρελθόν και ο όμιλος Πετρόπουλος είχε ενδιαφερθεί δύο φορές στο παρελθόν να αποκτήσει την αποκλειστική διάθεση των αυτοκινήτων Mazda στην Ελλάδα αλλά τα στελέχη του ιαπωνικού εργοστασίου είχαν απορρίψει τους όρους με τους οποίους ήθελε η εισηγμένη εταιρεία στο Χρηματιστήριο Αθηνών να αποκτήσει τη διάθεση και διανομή των αυτοκινήτων Mazda στην Ελλάδα. Οπότε οι πιθανότητες να αιτηθεί και πάλι την απόκτηση αποκλειστικής διάθεσης των ιαπωνικών αυτοκινήτων είναι πολύ περιορισμένες. Άλλωστε πέραν της Mazda ο όμιλος Πετρόπουλος είχε κάνει και πρόταση για την ανάληψη της εισαγωγικής για τα αυτοκίνητα Subaru στο παρελθόν όπου και πάλι στα στελέχη της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας είχαν απορρίψει…

Με λίγα λόγια οι Ιάπωνες τόσο της Mazda όσο και της Subaru δεν επιθυμούν τη συνεργασία με τον όμιλος Πετρόπουλος. Τώρα αν αυξήσει το budget για την προώθηση και διάθεση των ιαπωνικών μοντέλων ίσως να αποτελέσει έναν διεκδικητή αλλά σύμφωνα με πληροφορίες του movenews.gr ο όμιλος δεν είναι διατεθημένος να αυξήσει τα κονδύλια προώθησης των ιαπωνικών μοντέλων οπότε θα παραμείνει ως εισαγωγέας της Isuzu αλλά και των Land Rover και Jaguar που ανήκουν στην ινδική ΤΑΤΑ.

Από την ΕΛΜΑ στην θυγατρική

Να υπενθυμίσουμε πως η ΕΛΜΑ ήταν ο αποκλειστικός εισαγωγέας των αυτοκινήτων Mazda για την Ελλάδα από το 1981 έως και τον Ιούνιο του 2014 όποτε και κατέθεσε αίτηση πτώχευσης.

Από το Σεπτέμβριο του 2014 ξεκίνησε μια νέα δυναμική εποχή για τη Mazda στην Ελλάδα, με τη δημιουργία ενός νέου δικτύου επίσημων επισκευαστών.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η εταιρεία στην ιστοσελίδα της: «Η Mazda, μια εταιρία με καθαρά πελατοκεντρική φιλοσοφία, ενθουσιασμό, πάθος για την τελειότητα και κυρίως, ήθος και σεβασμό προς τον πελάτη ανταποκρίθηκε με πρωτοφανή ταχύτητα ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες στην Ελλάδα, μέσω της Mazda Νοτιοανατολικής Ευρώπης –με έδρα την Αυστρία– και να αποκατασταθεί άμεσα η εξυπηρέτηση των ιδιοκτητών Mazda στη χώρα.

Στο πλαίσιο της συνεχούς αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους 100.000 ιδιοκτήτες Mazda στην Ελλάδα, η Mazda έχει αυξήσει –μέχρι στιγμής– σε 26 τους επίσημους επισκευαστές σε ολόκληρη τη χώρα. Ταυτόχρονα, άμεσος στόχος αποτελεί η ευρύτερη γεωγραφική κάλυψη, σε πανελλαδικό επίπεδο, με την ένταξη ακόμη περισσότερων επισκευαστών.

Η Mazda Νοτιοανατολικής Ευρώπης εδρεύει στο Κλάγκενφουρτ/Αυστρία και δραστηριοποιείται συνολικά σε 18 αγορές της Ν.Α. Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και η ελληνική. Αποτελεί ένα διεθνές κομβικό σημείο της Mazda σε ότι αφορά την τεχνογνωσία, τα ανταλλακτικά και τα αξεσουάρ, καθώς εξυπηρετεί –μέσω της κεντρικής αποθήκης στο Κλάγκενφουρτ– περισσότερα από 500 επίσημα συνεργεία Mazda στην Ν.Α. Ευρώπη. Παράλληλα, στα τρία σύγχρονα κέντρα τεχνικής εκπαίδευσης στο Κλάγκενφουρτ, κάθε χρόνο εκπαιδεύονται στα πιο σύγχρονα εργαλεία και τεχνολογίες περισσότεροι από 1000 τεχνικοί της Mazda, από όλες τις χώρες της Ν.Α. Ευρώπης.

Όλοι οι Επίσημοι Επισκευαστές Mazda έχουν επιλεγεί με ιδιαίτερη προσοχή, ώστε να πληρούν τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας και θα βρίσκονται κοντά σας για οποιαδήποτε πληροφορία ή συμβουλή χρειαστείτε για το Mazda σας.

Μαζί με τους νέους Επίσημους Επισκευαστές στην Ελλάδα, σας εγγυόμαστε κορυφαία εξυπηρέτηση και τεχνογνωσία, έτσι ώστε να συνεχίσει το Mazda σας, να σας παρέχει τη γνωστή σε όλους μας αξιοπιστία και απόλαυση στην οδήγηση».

25 επίσημοι επισκευαστές

Το δίκτυο της Mazda στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή απαρτίζεται από 25 επίσημους επισκευαστές, διαθέτει την κατάλληλη εκπαίδευση και τα ειδικά εργαλεία ώστε να παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες, σύμφωνα πάντα με τα εργοστασιακά πρότυπα ασφάλειας και ποιότητας. Όλοι οι επίσημοι επισκευαστές Mazda, εκτός των γνήσιων ανταλλακτικών και αξεσουάρ, είναι σε θέση να προσφέρουν υπηρεσίες εργοστασιακού service, διάγνωσης, συντήρησης, καθώς και όλα τα νομιμοποιητικά έγγραφα ΚΤΕΟ (π.χ. Βεβαίωση Ελκτικής Ικανότητας Οχήματος, Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης, κ.λπ.).