Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης» χαρακτηρίστηκε ως ένα «σύγχρονο θαύμα της Μηχανικής», καθώς τόσο ο σχεδιασμός, όσο και η κατασκευή της συνάντησαν σημαντικές προκλήσεις. Είναι χαρακτηριστικό πως το συνολικό ύψος (βάση έως κορυφή) του υψηλότερου πυλώνα της Γέφυρας φτάνει τα 227 μέτρα, ενώ για την κατασκευή της χρειάστηκαν 312.517 κυβικά μέτρα οπλισμένου σκυροδέματος, 17.700 τόνοι χάλυβα, 238.330 προεντεταμένοι κοχλίες, ενώ τοποθετήθηκαν 368 προεντεταμένα καλώδια ανάρτησης με το συνολικό μήκος χαλύβδινων τενόντων να αντιστοιχεί στην μισή ακτίνα της Γης. Σε αυτά τα 20 χρόνια λειτουργίας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων από τη Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης, η οποία εκπληρώνει τον πολλαπλό της ρόλο.
Η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου διευκόλυνε την ζωή των κατοίκων της περιοχής, συνέβαλε στην ανάπτυξη της οικονομίας και σήμερα, δίνει το παράδειγμα, συμβάλλοντας στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, με πολλούς τρόπους.
Στην Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου ισχύει μείωση της τιμής διέλευσης, των ηλεκτρικών οχημάτων κατά 34%, στην τοποθέτηση σημείων φόρτισης πάνω στη γέφυρα, αλλά και στην χρήση ηλεκτρικών οχημάτων για τις μετακινήσεις του προσωπικού. Όλα αυτά συνθέτουν την εικόνα ενός σύγχρονου φορέα που λαμβάνει σοβαρά, υπόψη του, το ενεργειακό αποτύπωμα.