Περισσότερες επιλογές σε μάρκες και μοντέλα αυτοκινήτων θα αποκτήσουν οι εκατοντάδες χιλιάδες πωλητές επιχειρήσεων καθώς το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, όπως είχε αποκαλύψει το Carandmotor.gr, αποφάσισε να αλλάξει τη φορολογία στα εταιρικά αυτοκίνητα!
Το θέμα είχε προκύψει εδώ και αρκετό καιρό όταν τα εργοστάσια αποφάσισαν να αυξήσουν πολύ τις αξίες των αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να αυξηθούν τόσο οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων όσο και οι τιμές λιανικής των οχημάτων στην Ελλάδα.
Ωστόσο η ραγδαία άνοδος των τιμών είχε ως αποτέλεσμα οι χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων και κυρίως οι πωλητές να αναγκάζονται να πληρώνουν από την τσέπη τους στο τέλος κάθε χρόνου τη χρήση του εταιρικού τους οχήματος εξαιτίας της φορολογικής νομοθεσίας που ισχύει στην Ελλάδα.
Όπως είχε αποκαλύψει το Carandmotor.gr στις 20 Σεπτεμβρίου 2023 η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΟ εδώ και καιρό έχει ξεκινήσει μια έρευνα σχετικά με το τι συμβαίνει με την φορολόγηση των εταιρικών αυτοκινήτων και στο νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή περιλαμβάνονται οι αλλαγές στην φορολογία των εταιρικών αυτοκινήτων σύμφωνα με το οποίο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών εξέταζε τις αλλαγές στον τρόπο φορολόγησης των εταιρικών αυτοκινήτων εξαιτίας της αύξησης των εργοστασιακών τιμών.
Να υπενθυμίσουμε πως τα εταιρικά αυτοκίνητα αποτελούν εδώ και πολλά χρόνια την «ατμομηχανή» της ελληνικής αγοράς καινούριων αυτοκινήτων καθώς αποτελούν πάνω από 60% του συνόλου των πωλήσεων.
Οι αλλαγές στη φορολογία των εταιρικών ΙΧ
Στο νομοσχέδιο με τίτλο «Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής και άλλες διατάξεις» και ειδικότερα στο άρθρο 37 ξεκαθαρίζεται ότι το αφορολόγητο όριο των εταιρικών αυτοκινήτων (tool cars) αυξάνεται από τις 17.000 ευρώ στις 20.000 ευρώ όπως ακριβώς είχε δημοσιεύσει το Carandmotor.gr.
To άρθρο 37 του νομοσχεδίου αναγράφει χαρακτηριστικά: «Αύξηση του ορίου της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων των αυτοκινήτων που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 13 Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.
Στο τελευταίο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 13 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Κ.Φ.Ε., ν. 4172/2013, Α΄ 167), περί εξαιρέσεων οχημάτων από τον υπολογισμό της αξίας παραχώρησης οχημάτων σε εργαζόμενους, εταίρους και μέτοχους, αντικαθίσταται το αναγραφόμενο ποσό από «17.000 ευρώ» σε «20.000 ευρώ» και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:
Η αξία της παραχώρησης ενός οχήματος σε εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο από ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα εντός του φορολογικού έτους, υπολογίζεται με βάση την ακόλουθη κλίμακα ως ποσοστό της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) του οχήματος ως εξής:
α) για ΛΤΠΦ από 0 – 14.000 ευρώ ως ποσοστό 4% της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
β) για ΛΤΠΦ από 14.001 έως 17.000 ευρώ ως ποσοστό 20% της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
γ) για ΛΤΠΦ από 17.001 έως 20.000 ευρώ ως ποσοστό 33% της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
δ) για ΛΤΠΦ από 20.001 έως 25.000 ευρώ ως ποσοστό 35% της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
ε) για ΛΤΠΦ από 25.001 έως 30.000 ευρώ ως ποσοστό 37% της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
στ) για ΛΤΠΦ πλέον των 30.001 ευρώ, ως ποσοστό 20% της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα, ανεξάρτητα αν το όχημα ανήκει στην επιχείρηση ή είναι μισθωμένο με οποιονδήποτε τρόπο στα ανωτέρω πρόσωπα.
Το ανωτέρω ποσοστό καθενός οχήματος δεν επιμερίζεται σε περισσότερα του ενός πρόσωπα.
Η αξία της παραχώρησης του οχήματος μειώνεται βάσει παλαιότητας ως εξής:
-0-2 έτη καμία μείωση.
-3-5 έτη μείωση 10%.
–6-9 έτη μείωση 25%.
-Από 10 έτη και μετά μείωση 50%.
Από τις διατάξεις του παρόντος εξαιρούνται τα οχήματα που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς και έχουν Λιανική Τιμή Πώλησης Προ Φόρων έως 20.000 ευρώ. Η παρ. 1 ισχύει για οχήματα που παραχωρούνται από το φορολογικό έτος 2024 και επόμενα.»
Αφορολόγητα παραμένουν προς το παρόν και τα οχήματα μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 gr /km CO2 και με ΛΤΠΦ έως 40.000 ευρώ προς ένα εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο.