Για «λουκέτο» τα μισά συνεργεία και με έσοδα «πείνας» τα άλλα μισά!

    Τραγικά είναι τα επίσημα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων σύμφωνα με τα οποία τα μισά συνεργεία αυτοκινήτων της Ελλάδα σύντομα θα βάλουν «λουκέτο» ενώ τα υπόλοιπα παρουσιάζουν έσοδα τα οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να συντηρήσουν τους ιδιοκτήτες αλλά και τους υπαλλήλους των συνεργείων. Λίγο καλύτερη είναι η εικόνα που καταγράφεται στους ιδιοκτήτες οδηγούς Ταξί.

    Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δημοσίευσε η «Καθημερινή της Κυριακής» το 47% των συνεργείων αυτοκινήτων δήλωσαν ζημίες για τη χρήση του 2023 ενώ το υπόλοιπο 57% δήλωσε μέσο καθαρό μηνιαίο εισόδημα 665 ευρώ.

    Αντίθετα μόλις το 22% των ιδιοκτητών και οδηγών Ταξί δήλωσαν ζημίες το 2023 ωστόσο το 78% των οδηγών ταξί δήλωσε μέσο καθαρό μηνιαίο εισόδημα 545 ευρώ το οποίο επίσης παραπέμπει σε ένα πολύ χαμηλό μισθό ο οποίος σίγουρα δεν μπορεί να συντηρήσει μια οικογένεια!

    Το κράτος είναι αποφασισμένο να πατάξει την φοροδιαφυγή στους συγκεκριμένους κλάδους και μάλιστα πρόσφατα στα Ταξί έγινε υποχρεωτική η ύπαρξη και χρήση του POS οπότε τα έσοδα από τις κούρσες να καταγράφονται και να φορολογούνται.

    Αντίθετα στα συνεργεία δυστυχώς η ύπαρξη και παράνομη λειτουργία «πειρατικών» συνεργείων αυτοκινήτων δυσκολεύει πολύ την κατάσταση καθώς οι παράνομες επιχειρήσεις έχουν στηθεί σε υπόγεια πάρκινγκ κατοικιών ή πυλωτές σπιτιών όπου είναι δύσκολο να διαπιστωθούν οι παρανομίες. Μόνο με την καταγγελία κάποιου πελάτη του παράνομου συνεργείου μπορούν οι Αρχές να βεβαιώσουν τις παραβάσεις και να εξυγιάνουν τον κλάδο που πλήττεται από τον αθέμιτο ανταγωνισμό που προκαλούν τα παράνομα συνεργεία.

    Άλλωστε όπως επισημαίνουν στο Carandmotor.gr στελέχη από τον κλάδο των συνεργείων αυτοκινήτων: «Η κατάσταση με τα παράνομα συνεργεία έχει φτάσει στο απροχώρητο! Μηχανικοί που εργάζονται το πρωί σε νόμιμες μονάδες λειτουργούν παράνομα συνεργεία στα σπίτια τους προκαλώντας αθέμιτο ανταγωνισμό στους νόμιμους ιδιοκτήτες συνεργείων οι οποίοι πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές, ΔΕΚΟ, φόρους, ενοίκια, κ.ά. ενώ τα παράνομα συνεργεία δεν πληρώνουν ούτε ένα ευρώ για όλα τα παραπάνω με αποτέλεσμα να έχουν ανταγωνιστικές τιμές αλλά από την άλλη μεριά να μην μπορούν να παράσχουν καμία εγγύηση για τις εργασίες που κάνουν σε ένα όχημα ή για τα ανταλλακτικά που τοποθετούν σε κάποιο όχημα.»