Πόσο ”απέχει” όμως ένας διεθνής αγώνας, σε επίπεδο Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος από την Ελληνική πραγματικότητα; Οι διαφορές είναι τεράστιες και λογικά μη μετρήσιμες. Η αθλητική κουλτούρα των Γάλλων σε πρώτο χρόνο και σε δεύτερο των Ισπανών, έχουν προσδώσει στο CrossCar την ταυτότητα της σοβαρότητας που απαιτείται σε κάθε είδος αγώνων του motorsport.
O Γάλλοι με την βαθιά εμπειρία τους από τους αγώνες του είδους με τα Citroën 2CV στα 10.000 μίλια Παρίσι-Καμπούλ-Παρίσι το 1970 που ανταπεξήλθαν στις σκληρές χωμάτινες διαδρομές. Έτσι το 1972, 500 2CV παίρνουν στους πρώτους αγώνες AutoCross που διοργανώνονται με υποστήριξη της εταιρείας πετρελαίου Total. Αυτό οδήγησε γρήγορα στην καθιέρωση ενός εθνικού πρωταθλήματος που συνεχίζεται μέχρι σήμερα, γεμίζοντας εμπειρία διοργανωτές και στελέχη των θεσμικών οργάνων.
Οι Ισπανοί γεμισαν με την παρουσία των οδηγών από την Ιβηρική χερσόνησο, όπως αναδεικνύουν με το οδηγικό τάλέντό τους κάθε μορφή motorsport, έτσι οι εντυπωσιακές τους εμφανίσεις προσέγγισαν πλήθος θεατών και σε αυτό το είδος αγώνων! Τα 2CV από την αρχή του AutoCross, αντικαταστάθηκαν από ιδιοκατασκευες με ”χωμάτινες” μικρές φόρμουλες για να φτάσουμε σήμερα να απαριθμούμε τουλάχιστον 10 εργοστάσια στον κόσμο αποκλειστικά κατασκευής CrossCar.
Οι διαφορές μεταξύ της Ελληνικής πραγματικότητας και του προηγμένου σχεδιασμού με στόχο την εξέλιξη του σπορ των Ευρωπαίων, δεν περιορίζεται μόνο στην ιστορία και στην εξαιρετική φιλοσοφία-κουλτούρα που έχει διαμορφώσει τους ανθρώπους. Οι διαφορές είναι τεράστιες σε θέματα εκπαίδευσης και υποδομών. Εκπαίδευση που δυστυχώς δεν προσφέρεται στην χώρά μας, με την ευθύνη των ανθρώπων που προκηρύσουν μεν θεσμό Junior CrossCar, αδιαφορώντας για την μαθητεία των μικρών οδηγών και για το που και πως θα εξελίσσονται στην πράξη, οδηγώντας!
Χαρακτηριστικό παράδειγμα του Αλέξανδρου Παπαευθυμίου, ξεκίνησε από το karting κι έφτασε να συμμετέχει στο Championnat d’Europe de CrossCar, ξεπερνώντας μόνος κάθε δυσκολία που προκύπτει από δύο εντελώς διαφορετικές μορφές αγώνων. Ασφάλτινη πίστα το karting, χωμάτινη το CrossCar. Άλλο το ένα, εντελώς διαφορετικής οδηγικής φιλοσοφίας το άλλο! Και δεν έφτανε μόνο αυτό.
Στην Ελλάδα, στο φορμουλάκι CrossCar χρησιμοποιείται κινητήρας 600 κ.εκ. και στους αγώνες του Championnat d’Europe, διαφορετικό σασί, με κινητήρα 850 κ.εκ. αναγνωρισμένο από την Παγκόσμια Ομοσπονδία! Κι εδώ ένα νέο πρόβλημα που καλείται να λύσει στις ολιγόλεπτες ελευθερες δοκιμές, σε άγνωστη πίστα ένας νεαρός οδηγός! Είναι σαφές από την στιγμή που εκδίδεται άδεια από την Ελληνική Ομοσπονδία, για ένα διεθνή θεσμό, να φροντίσει για την ασφάλεια και την εξοικείωση των οδηγών-αθλητών της, να εναρμονίσει τους κανόνες σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές!
Όλα αυτά κλήθηκε να αντιμετωπίσει ο Αλέξανδρος Παπαευθυμίου στην πρώτη του δοκιμασία στο Championnat d’Europe de CrossCar 2024. Συνιπολογίζοντας την εμπειρία των Γάλλων στην μορφή αυτών των αγώνων, το ταλέντο των Ισπανών και το πλούσιο ιστορικό επιτυχιών των Τσέχων, ο Έλληνας οδηγός ”μπήκε” στην πίστα ως μικρός ”Δαβίδ”.
Χρειάστηκε λίγο χρόνο να ”στήσει” στο δρόμο το νέο του CrossCar-FIA, οδήγησε σβέλτα στις μικρής διάρκειας ελεύθερες δοκιμές απλώνοντας το πηγαίο ταλεντο στην πίστα. Και ενώ είχε εκμηδενίσει τις διαφορές μεταξύ Ελληνικής πραγματικότητας και ενός μεγάλου διεθνή αγώνα, συνάντησε και τις ατυχίες.
Δυστυχώς το motorsport είναι ανελέητο στις ατυχίες και φειδωλό στην διάκριση. Την μία στην πρώτη στροφή έπεσαν δύο-τρεις πάνώ του και τον έθεσαν εκτός και στην επόμενη προκριματική σειρά το τιμόνι του CrossCar παρουσίασε βλάβη, ευτυχώς σε σημείο που τα χιλιόμετρα ήταν λίγα! Έτσι η πρώτη συμμετοχή του Αλέξανδρου στο Championnat d’Europe de CrossCar, έκλεισε με το θετικό πρόσημο πως την επόμενη φορά όλες οι διαφορές μεταξύ Ελληνικής πραγματικότητας και Ευρωπαϊκής θα είναι λυμένες από πριν και ο νεαρός οδηγός θα εκδηλώσει αυτό που μπορεί, αυτό που όλοι στην πίστα διαπίστωσαν έστω με τους λίγους γύρους που καταφερε να κάνει! Πως αυτό το παιδί από την Ελλάδα, είναι ένας σπουδαίος οδηγός!
Ο Αλέξανδρος Παπαευθυμίου προέρχεται από το karting, έχοντας κατακτήσει δύο Πανελλήνιους τίτλους (Πρωτάθλημα 2020 και Κύπελλο 2017) και την εμπειρία των διεθνών αγώνων από την συμμετοχή του στο FIA Karting Academy Trophy Academy 2021 μεταπήδησε στο CrossCar με κόουτς τον Βαγγέλη Σωτήρχο (Semog Greece). Άμεση ήταν η προσαρμοστικότητα του Αλέξανδρου απο την ασφαλτινη πίστα του karting στην χωμάτινη απαιτητική του CrossCar. H αμεσότητα έφερε σύντομα εξαιρετικά αποτελέσματα, κορυφαίες επιδόσεις και την προσέγγιση χορηγού προκειμένου να ακολουθήσει τον θεσμό του FIA European Autocross Championship. Η Nolte Kitchens Greece, κορυφαία γερμανική εταιρεία κατασκευής επίπλων κουζίνας συμπορεύεται ως χορηγός με το νεαρό οδηγό στο διεθνή του οδοιπορικό.