Δοκιμάζουμε το Hyundai Kona 1.6T-GDi με 198 ίππους!

Το Hyundai Kona στη δεύτερη ολοκαίνουργια γενιά του, έχει μετεξελιχθεί σε ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο σε σχέση με τον απερχόμενο πρόγονο του. Αυτό βεβαίως γίνεται άμεσα αντιληπτό ένεκα της φουτουριστικής σχεδίασης του την οποία είτε την λατρεύεις είτε την μισείς καθώς οι κορεάτες σχεδιαστές επέλεξαν να διατηρήσουν τις τολμηρές σχεδιαστικές λεπτομέρειες που κάνουν το μοντέλο να ξεχωρίζει.

Οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν να επιλέξουν μεταξύ βενζινοκίνητων, υβριδικών ή ηλεκτρικών εκδόσεων οι οποίες συνοδεύονται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση με απεριόριστα χιλιόμετρα και άκρως δελεαστικές τιμές που ξεκινούν από 25.290 ευρώ.

Εμείς δοκιμάσαμε την κορυφαία έκδοση του Kona N-Line με τους 198 ίππους η οποία έχει μοναδικές σχεδιαστικές αγωνιστικές πινελιές, κορυφαίο εξοπλισμό, χαμηλό κόστος χρήσης ενώ η τιμή απόκτησης ανέρχεται σε 32.090 ευρώ για την κορυφαία έκδοση ενώ για όσους δεν θέλουν τα καλούδια της N-Line έκδοσης υπάρχει και η έκδοση Distinctive με 30.290 ευρώ.

Σπορ πινελιές N-Line

Στο νέο Kona η σχεδίαση διαθέτει επιπλέον δόση φουτουρισμού με μια εξαιρετικά λεπτή LED μπάρα με λευκό χρώμα να υπάρχει στο εμπρόσθιο και πίσω μέρος του αυτοκινήτου την οποία η Hyundai ονομάζει «Seamless Horizon Lamp» και όταν ο ήλιος πέφτει αποτελεί το βασικό χαρακτηριστικό του κορεατικού μοντέλου.

H έκδοση N-Line του Kona της δοκιμής μας διέθετε μια διαφορετική αλλά πιο εντυπωσιακή σχεδίαση στη μάσκα και στον προφυλακτήρα ενώ στο πίσω μέρος προστέθηκε και ο διαχύτης αέρα και η διπλή απόληξη της εξάτμισης.

Από το πλάι διακρίνει κανείς τα πλαστικά προστατευτικά πάνω από τους τροχούς 18 ιντσών τα οποία στην έκδοση N Line είναι επίσης βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος, αλλάζοντας τον χαρακτήρα του μοντέλου, δίνοντας μια σαφώς πιο σπορ εμφάνιση.

Για να τονωθούν τα off road χαρακτηριστικά του μοντέλου τα φτερά είναι «φουσκωμένα» ενώ οι μεγάλες ανάγλυφες επιφάνειες, θυμίζουν Tucson, όπως επίσης και η μεγάλη μάσκα στο εμπρόσθιο μέρος με τους ασημί τριγωνικούς αεραγωγούς στις άκρες της.

Επίσης η δεύτερη γενιά του Kona έχει μεγαλύτερες διαστάσεις με μήκος 4.350 χλστ. (+185), με αποτέλεσμα να μπαίνει ξεκάθαρα στα χωράφια των μικρομεσαίων οικογενειακών SUV, ενώ τo πλάτος του είναι 1.825 χλστ. (+25) και το ύψος του 1.585 χλστ. (+20 χλστ.).

Hitech και σπορ εσωτερικό

Αν η εξωτερική εμφάνιση θεωρείται επαναστατική στο νέο Kona κάτι τέτοιο αποδείχθηκε ότι συμβαίνει και στην καμπίνα επιβατών η οποία μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 5 ενήλικες επιβάτες!

Ωστόσο η Hyundai έκανε ένα άλμα όσον αφορά στη σχεδίαση και στον εξοπλισμό της καμπίνας επιβατών τοποθετώντας, τις ευρείες TFT διπλές οθόνες LCD των 12,3 ιντσών (εμπρός από τον οδηγό και στο μέσο του ταμπλό), τη «πλωτή» κονσόλα στο κέντρο, ενώ το σύνολο συμπληρώνεται ιδανικά από το νέο εσωτερικό φωτισμό που διαμορφώνει μία ευχάριστη ατμόσφαιρα.

H παρουσία δύο σειρών φυσικών διακοπτών κάτω ακριβώς από την οθόνη των πολυμέσων που προσφέρουν άμεση πρόσβαση, στις βασικές λειτουργιές του αυτοκινήτου και στον έλεγχο του διζωνικού κλιματισμού, αν μη τι άλλο διευκολύνουν σημαντικά τον οδηγό αυξάνοντας την εργονομία.

Από εκεί και πέρα, το N Line πακέτο εξοπλισμού φέρει υφασμάτινη επένδυση καθισμάτων με κόκκινες διακριτικές ραφές, κόκκινα διακοσμητικά στον τιμόνι και τον λεβιέ, N Line κόκκινες λεπτομέρειες στο ταμπλό και τους αεραγωγούς, καθώς και μεταλλικά πεντάλ οδηγού.

Όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής, θα θέλαμε σε κάποια σημεία μαλακής υφής υλικά, όμως η συναρμογή και το φινίρισμα των σκληρών πλαστικών υλοποιούνται κάτι παραπάνω από ικανοποιητικά.

Ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης ενώ η αυξημένη κατά 92 λίτρα χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, που φθάνει συνολικά στα 466 λίτρα, προστίθεται αυτοδικαίως στη λίστα των ουσιωδών πλεονεκτημάτων του.

198 ίπποι

Κάτω από το καπό του Hyundai Kona N-Line της δοκιμής είχε τοποθετηθεί το γνωστό μηχανικό σύνολο της οικογένειας TGD-i. Αναφερόμαστε, βεβαίως, στον turbo βενζινοκινητήρα τεχνολογίας συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων, ο οποίος στην παρούσα έκδοση έχει χωρητικότητα 1,6 λίτρου και αποδίδει 198 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 265 Nm που αποδίδονται σε ένα ευρύ φάσμα στροφών από τις 1.600 έως τις 4.500 σ.α.λ.

Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς μέσω ενός χειρικίνητου κιβωτίου με 6 σχέσεις που διακρίνεται ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Sport) ανάλογα με τις διαθέσεις του.

Η μέση κατανάλωση καυσίμου κυμάνθηκε πέριξ των 8 λίτρων για κάθε 100 χλμ., τιμή απόλυτα φυσιολογική για ένα SUV με 198 ίππους!

Έμφαση στην σπορ οδήγηση

Το Hyundai Kona Hybrid N-Line με τους 198 ίππους απέδειξε ότι αποτελεί ένα μοντέλο που προσδίδει υψηλή άνεση ενώ η σπορ οδήγηση αποτελεί ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του μοντέλου.

Η πολύ καλή θέση οδήγησης, τα άνετα καθίσματα και η καλή περιφερειακή ορατότητα κάνουν τον οδηγό να νιώσει άνετα από την πρώτη στιγμή που θα καθίσει πίσω από το τιμόνι του Kona.

Η υψηλή δόση τεχνολογίας χρειάζεται μια εξοικείωση αλλά δεν αποτελεί και δύσκολη εξίσωση…

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Kona αποδείχθηκε αθόρυβο και ευθύβολο ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου ξεπερνά τα 190 χλμ./ώρα ενώ αν ο οδηγός κινείται στα όρια του ΚΟΚ τότε θα απολαύσει και την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Την ίδια στιγμή οι επιβάτες δεν πρόκειται να κουραστούν ακόμη και έπειτα από ένα πολύωρο ταξίδι. Επίσης οι προσπεράσεις γίνονται σε χρόνο ρεκόρ!

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Hyundai Kona με τους 198 ίππους αποδείχθηκε ότι διαθέτει υψηλή πλευρική πρόσφυση και η αυξημένη ιπποδύναμη του κινητήρα είναι ικανή ώστε να το κινήσει γρήγορα και με απόλυτη ασφάλεια. Το αμάξωμα εμφανίζει κάποιες κλίσεις οι οποίες είναι απόλυτα φυσιολογικές για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Μέση στην πόλη η ανάρτηση κάνει εξαιρετική δουλειά απορροφώντας όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ενώ οι περιμετρικές κάμερες κάνουν τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι.

Εκτός δρόμου το Kona να κινηθεί πιο άνετα σε σαθρά και ολισθηρά εδάφη ωστόσο η έλλειψη τετρακίνησης κάνει αισθητή την απουσία της.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Τιμή

Εργοστασιακή εγγύηση

ΚΑΤΑ

Έλλειψη τετρακίνησης