Ενώ η νέα κυβέρνηση του Michel Barnier στη Γαλλία επεξεργάζεται τον προϋπολογισμό για το 2025, φαίνεται ότι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης και diesel) θα επιβαρυνθούν περαιτέρω από την οικολογική ποινή που θα τους επιβληθεί για την επόμενη χρονιά.
Μάλιστα η αύξηση των ποσών της οικολογικής ποινής το 2025 θα καταγράψει άνοδο έως και 240% σε κάποια μοντέλα τα οποία όμως καταγράφουν τις υψηλότερες πωλήσεις στη Γαλλική αγορά αυτοκινήτων και αφορά τόσο τα εταιρικά οχήματα όσο και εκείνα των ιδιωτών καταναλωτών.
Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύθηκαν πρόσφατα στη Le Monde, το όριο ενεργοποίησης θα μπορούσε να μειωθεί στα 113 γρ./χλμ. CO2, σε σύγκριση με 118 γρ./χλμ. επί του παρόντος μια τάση που δεν προκαλεί έκπληξη, καθώς το όριο μειώνεται κατά 5 γρ./χλμ. κάθε χρόνο από το 2022.
Μέση αύξηση 45% για την ποινή του 2025
Έτσι, σύμφωνα με τον επανυπολογισμό της ισχύουσας κλίμακας, η οικολογική ποινή θα αυξηθεί κατά μέσο όρο κατά 45% το 2025. Αυτή η εκτίμηση, υπολογιζόμενη με βάση την τρέχουσα κλίμακα, θα μπορούσε τελικά να είναι υψηλότερη, λαμβάνοντας υπόψη την επιθυμία της κυβέρνησης να αυξήσει το ανώτατο όριο του οικολογικού φόρου στις 70.000 ευρώ από 189 γρ./χλμ. CO2, έναντι 60.000 ευρώ στα 194 γρ./χλμ. που κυμαίνεται σήμερα. Σύμφωνα με ένα έγγραφο που δημοσίευσε η Le Monde, ο στόχος της κυβέρνησης θα περιλαμαβάνει μια περιορισμένη αύξηση για οχήματα με χαμηλές και μεσαίες εκπομπές CO2 και πιο σημαντική αύξηση για οχήματα με υψηλές εκπομπές.
Στο στόχαστρο τα μοντέλα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στη Γαλλία
Σε κάθε περίπτωση, το μέτρο θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στα περισσότερα μοντέλα που καταγράφουν πολύ υψηλές πωλήσεις στη Γαλλία, τόσο για ιδιώτες όσο και για επαγγελματίες. Το Renault Twingo, ορισμένες εκδόσεις του Renault Clio, του Toyota Aygo X, του Ford Puma, του VW Polo, των Dacia Duster και Santero και του Nissan Qashqai θα τιμωρηθούν!
Πιο συγκεκριμένα οι εταιρικοί χρήστες των Renault Clio 1.0 TCE 90 hp θα επιβαρυνθούν με χαράτσι από 75 ευρώ έως και 170 ευρώ (0-50 ευρώ το 2024), των Peugeot 2008 1,2 Puretech 130 hp με 818 ευρώ (400 ευρώ το 2024), των Citroen C3 1,2 Puretech 83 hp με 260 ευρώ (170 ευρώ το 2024), των Renault Arkana 1,3 TCE 140 hp με 540 ευρώ (310 ευρώ το 2024), Peugeot 2008 1,2 Puretech 75hp με 210 ευρώ (100 ευρώ το 2024), Renault Captur 1,0 TCE 90 hp με 740 ευρώ (360 ευρώ το 2024), Renault Clio 1,6 E-Tech 145 hp με 0 ευρώ, Nissan Qashqai 1,5 HEV 190 hp με 150 ευρώ (0 ευρώ το 2024)
Οι ιδιώτες καταναλωτές των Renault Clio 1.0 TCE 90 hp θα επιβαρυνθούν με χαράτσι από 75 ευρώ (0 ευρώ το 2024), των Renault Twingo 1.0 TCE 75hp με 150 ευρώ (0 ευρώ το 2024), των Dacia Santero 1.0 TCE 90hp με 330 ευρώ (230 ευρώ το 2024), των Ford Puma 1.0 Ecoboost 125hp με 170 ευρώ (50 ευρώ το 2024), των Toyota Yaris Cross 1,5 Hybrid 116hp με 0 ευρώ, των Peugeot 2008 1,2 Puretech 130 hp με 818 ευρώ (400 ευρώ το 2024), των Citroen C3 1,2 Puretech 83hp με 260 ευρώ (170 ευρώ το 2024), των Dacia Duster 1.0 Eco-G 100 hp με 330 ευρώ (230 ευρώ το 2024) και των VW Polo 1.0 TSi 95 hp με 170 ευρώ (50 ευρώ το 2024).
Πιο αυστηρή ποινή βάρους επίσης
Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση εξετάζει επίσης την αυστηροποίηση της ποινής βάρους. Εάν το όριο ενεργοποίησης παραμείνει στα 1.600 κιλά, οι αλλαγές θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα οχήματα που εξαιρούνται επί του παρόντος, ιδίως τα υβριδικά και τα plug-in hybrid. Ο φόρος θα πρέπει να ισχύει από 1.500 κιλά το 2026.
Το δημοσιονομικό νομοσχέδιο για το 2025 πρέπει να παρουσιαστεί στη Βουλή και να ψηφιστεί και από τα δύο κοινοβούλια μέχρι το τέλος του έτους. Τα εκτελεστικά διατάγματα θα δημοσιευτούν έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024.