Σε κάθε συζήτηση για τη Formula 1, είναι πάντα οι οδηγοί που απεικονίζονται ως ήρωες και δικαίως, καθώς αγωνίζονται με πάνω από 300 km/h, ξαπλωμένοι σε ένα cockpit φτιαγμένο στα μέτρα τους, μέσα σε ένα κουβούκλιο από ανθρακονήματα, με μια υβριδική μηχανή ισχύος 1000PS και ακριβώς πίσω τους ένα ντεπόζιτο γεμάτο με λίγο πάνω από εκατό λίτρα καυσίμου. Ενώ είναι γεγονός πως η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι πολύ ασφαλέστερη ακόμη και σε σύγκριση με το αρκετά πρόσφατο παρελθόν, αυτό δεν αφαιρεί τίποτα από την ηρωική φύση του ρόλου του οδηγού. Η Pirelli επέλεξε να δείξει αυτό το γεγονός έχοντας έναν μάλλον ασυνήθιστο ήρωα στο βάθρο. Το τρόπαιο των τριών νικητών στο FORMULA 1 PIRELLI UNITED STATES GRAND PRIX 2024 ακούει στο όνομα Heroo!
O Heroo δημιουργήθηκε από τον Ιταλό καλλιτέχνη και σχεδιαστή Matteo Macchiavelli, σε συνεργασία με την Pirelli Motorsport. Είναι μια ερμηνεία της σύνδεσης μεταξύ του μονοθεσίου και των ελαστικών. Ταυτόχρονα είναι ένα έργο τέχνης που συνδέει την ομορφιά και την κομψότητα με τον ενθουσιασμό, την αίσθηση της ταχύτητας και την ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιούνται σε ένα μονοθέσιο της Formula 1. Το τρόπαιο παίρνει τη μορφή μιας ανθρώπινης σιλουέτας με τα χέρια υψωμένα σε θρίαμβο. Είναι φτιαγμένο από ανθρακονήματα, στο σύνολό του και εδράζεται σε μια βάση από καουτσούκ. Το τρόπαιο που θα λάβει ο νικητής του Grand Prix και ο εκπρόσωπος της νικήτριας ομάδας ξεχωρίζουν γιατί έχουν το κράνος βαμμένο χρυσοκίτρινο, πασπαλισμένο με χρυσόσκονη. Για το δεύτερο οδηγό το χρώμα είναι ασημί ενώ για τον τρίτο οδηγό έχει επιλεγεί το χρώμα του τιτανίου. Το βάθρο στο Όστιν δεν θα είναι η μια και μοναδική εμφάνιση για τον Heroo, καθώς θα παραχθούν αντίγραφα σε περιορισμένη παραγωγή για συλλέκτες και λάτρεις συλλεκτικών παιχνιδιών τέχνης.
Ο Heroo δεν είναι η μόνη καινοτομία που φέρνει η Pirelli στο Όστιν. Όπως συνέβη ήδη σε Μαϊάμι, Μόντρεαλ, Σίλβερστον και Μόντσα έτσι και στο Όστιν θα υπάρξει μια ειδική έκδοση καπέλου για το βάθρο. Το καπέλο αυτού του Σαββατοκύριακου είναι κατασκευασμένο από τζιν, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην κατασκευή ρούχων εργασίας, τη δεκαετία του 1930. Τώρα, τα τζιν είναι σε καθημερινή χρήση, ενώ έγιναν δημοφιλή από αστέρες του κινηματογράφου όπως ο Marlon Brando και James Dean, οι οποίοι τους έδωσαν άλλη διάσταση ως σύμβολο ελευθερίας και επανάστασης. Όπως και με τα άλλα καπέλα ειδικής έκδοσης, μπορείτε να βρείτε τα καπέλα βάθρου του Austin στο https://afbmotorsport.com/en/contenido/pirelli-podium-cap-f1-special-editions-26 και στις πλατφόρμες Fanatics και Stichd.
Το φετινό Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών, το πρώτο σκέλος της αμερικανικής τριπλέτας, έχει αλλαγές, Στην πίστα του COTA (Circuit of the Americas), έχει στρωθεί νέα άσφαλτος, σε μεγάλο μέρος ολοκληρώνοντας το έργο που ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια. Αυτό περιλαμβάνει τα τμήματα μεταξύ των στροφών 9 και 12, 16 και 3, τα οποία περιλαμβάνουν τις δύο μεγαλύτερες ευθείες όπου μπορεί να χρησιμοποιηθεί και το DRS. Επομένως, η τραχύτητα της πίστας μπορεί να έχει αλλάξει από πέρυσι, δεδομένου ότι ένα νέο στρώμα ασφάλτου είναι συνήθως ομαλότερο από τον ώριμο ασφαλτοτάπητα της πίστας. Το γεγονός αυτό καθιστά ακόμη πιο καθοριστική τη συλλογή όσο το δυνατόν περισσότερων δεδομένων κατά τη διάρκεια της μίας και μοναδικής ώρας ελεύθερων δοκιμών, νωρίς το απόγευμα της Παρασκευής, καθώς ο αγώνας στο Όστιν έχει την μορφή Sprint. Άλλες αλλαγές περιλαμβάνουν τη χρήση ψεύτικου χαλικιού στις ζώνες διαφυγής σε ορισμένες στροφές, ακολουθώντας το παράδειγμα του Ζάντφορτ. Αυτό έγινε για να αμβλυνθεί η διαμάχη σχετικά με την υπέρβαση των ορίων της πίστας, χωρίς το πρόβλημα ρίψης πραγματικού χαλικιού στην αγωνιστική γραμμή. Η νέα επιφάνεια έχει αμβλύνει το πρόβλημα των μικρών ανομοιομορφιών που είχαν αναπτυχθεί στην αγωνιστική γραμμή σε ορισμένα σημεία με την πάροδο των ετών, τα οποία έκαναν τη ζωή δύσκολη για τους οδηγούς και δυσχεραίναν τον χειρισμό του μονοθεσίου.
Οι γόμες ελαστικών που επιλέχθηκαν είναι οι ίδιες με αυτές που χρησιμοποιήθηκαν τα δυο προηγούμενα χρόνια στο Όστιν: Η C2 ως σκληρή, η C3 ως μεσαία και η C4 ως μαλακή. Το COTA έχει πραγματικά λίγο από όλα, κι αυτό επειδή η πίστα που σχεδιάστηκε από τον Hermann Tilke εμπνέεται από μερικές από τις πιο απαιτητικές και αγαπημένες πίστες, όπως το Σίλβερστον και η Σουζούκα (στροφές 3 έως 6), το Hockenheim (ένα είδος Motodrom από 12 έως 15) και την Κωνσταντινούπολη (το τμήμα από 16 έως 18, μοιάζει με την ατελείωτη στροφή 8). Ωστόσο, το ξεχωριστό χαρακτηριστικό του Όστιν είναι η απότομη ανηφόρα από τη γραμμή εκκίνησης στην πρώτη στροφή, η οποία είναι πολύ μεγάλη. Επιτρέπει δε στους οδηγούς να παίρνουν μια ποικιλία γραμμών, γεγονός που δημιουργεί θέαμα για εκείνους που παρακολουθούν.
Όσον αφορά στις δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά, τα φορτία στο COTA κατανέμονται αρκετά ομοιόμορφα μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα και είναι περισσότερο πλευρικά παρά κάθετα. Συνήθως, η καταπόνηση των ελαστικών είναι θερμική και επομένως συνδέεται με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος που στο Τέξας τον Οκτώβριο μπορεί να μεταβληθεί σημαντικά από τη μια μέρα στην άλλη. Όσον αφορά στη στρατηγική, θα πρέπει να αξιολογήσουμε πως μπορεί να επηρεαστεί από τη νέα επιφάνεια, έχοντας κατά νου ότι το Sprint του Σαββάτου θα παρέχει πολλά χρήσιμα δεδομένα. Στον περσινό σύντομο αγώνα, η πλειοψηφία των οδηγών επέλεξε τη μέση γόμα, αν και κάποιοι διακινδύνευσαν να χρησιμοποιήσουν τη μαλακή. Στον αγώνα πάντως η μαλακή γόμα χρησιμοποιήθηκε μόνο στο φινάλε σε μια προσπάθεια να σημειώσουν τον ταχύτερο γύρο αγώνα και να πάρουν τον επιπλέον βαθμό. Φυσιολογικά η στρατηγική των δύο αλλαγών είναι η γρηγορότερη. Η στρατηγική μιας αλλαγή απαιτεί πολύ προσεκτική διαχείριση της φθοράς των ελαστικών, προφανώς εις βάρος της απόδοσης. Το 2023, χρησιμοποιήθηκε περισσότερη η μέση γόμα C3, η οποία ήταν πιο αποτελεσματική από την σκληρή γόμα C2. Έχει ενδιαφέρον να δούμε αν η νέα άσφαλτος θα επαναφέρει τα σκληρά ελαστικά στο παιχνίδι.
Το Όστιν είναι ο δεύτερος από τους τρεις αγώνες αυτής της σεζόν στις ΗΠΑ, μετά το Μαϊάμι και πριν το Λας Βέγκας. Φαίνεται ότι η Formula 1 βρήκε επιτέλους τρόπο να μιλήσει στην ψυχή των φιλάθλων. Πάντως και στο παρελθόν υπήρχαν τρεις αγώνες στις ΗΠΑ για παράδειγμα το 1983, σε Λόνγκ Μπήτς, Ντητρόιτ και Λας Βέγκας. Στην πραγματικότητα, οι ΗΠΑ βρίσκονται στην τέταρτη θέση της λίστας των χωρών που έχουν φιλοξενήσει τους περισσότερους αγώνες με 77. Ανάμεσά τους 11 αγώνες Indianapolis 500 που μετρούσαν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών από το 1950 έως το 1960. Στην κορυφή αυτής της λίστας βρίσκονται, η Ιταλία με 107 αγώνες και η Μεγάλη Βρετανία/Γερμανία με 79 αγώνες έκαστη. Υπάρχουν έντεκα μέρη όπου έχει φιλοξενηθεί GP ΗΠΑ: Όστιν (11), Ντάλας (1), Ντητρόιτ (7), Ινδιανάπολης (19), Λας Βέγκας (3), Λόνγκ Μπήτς (8), Mαϊάμι (3), Φοίνιξ (3), Ριβερσάιντ (1), Σέμπρινγκ (1) και Ουότκινς Γκλεν Glen (20). Ένα ασυνήθιστο στατιστικό: οι δύο οδηγοί με τα περισσότερες νίκες σε Grand Prix των ΗΠΑ θα είναι στην πίστα αυτό το Σαββατοκύριακο, καθώς: Lewis Hamilton και Max Verstappen έχουν από έξι νίκες. Όσο για τις ομάδες, και εδώ υπάρχει ισοπαλία: Ferrari και McLaren έχουν από 13 νίκες. Θα δούμε αυτό το Σαββατοκύριακο έναν ξεκάθαρο πρωτοπόρο να αναδύεται;