Οι παραγγελίες έχουν ανοίξει στην Ελλάδα και τα πρώτα αυτοκίνητα θα παραδοθούν εντός του Νοεμβρίου.
Το Ford Capri ήταν ένας θρύλος. Η Ford πούλησε 1,9 εκατομμύρια μονάδες σε 17 χρόνια παραγωγής και εξακολουθεί να έχει μια πολύ πιστή βάση θαυμαστών. Αλλά το παλαιό Ford Capri πρέπει να ξεχάσουμε γιατί το νέο ηλεκτρικό Capri δεν είναι σίγουρα ένα χαμηλό, δίθυρο κουπέ όπως ο προκάτοχός του. Είναι επίσημα ένα coupe-SUV.
Κοιτάζοντάς το κανείς νομίζει ότι το Capri ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην κατηγορία των Coupe SUV μοντέλων με το μέγεθός του και την τιμή του να ανταγωνίζονται το BMW iX2 , το Cupra Tavascan ή το VW ID.5 – και δεν έχει απολύτως καμία σχέση με το αυθεντικό μοντέλο της Ford τις δεκαετίες 70 και 80.
Βλέπετε, το νέο Capri είναι βασικά ένα μικρό Ford Explorer και βασίζεται στην πλατφόρμα MEB. Άλλωστε η Ford συμφώνησε να συνεργαστεί με τη Volkswagen πριν από μερικά χρόνια, έτσι ώστε η VW να χρησιμοποιεί μέρη της Ford για τα επαγγελματικά της οχήματα και η Ford να χρησιμοποιεί μέρη της VW για τα ηλεκτρικά επιβατικά της αυτοκίνητα, σε μια προσπάθεια οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν το κόστος ανάπτυξης και κατασκευής.
Στυλ και διαστάσεις
Στις πληροφορίες που μας έδωσε η Ford στην αποκάλυψη του Capri, το περιγράφει ως ένα «ψυχώδες κουπέ-SUV» με υψηλή τεχνολογία ασφαλείας, μεγάλο χώρο αποσκευών, τεχνολογία SYNC Move και απευθύνεται σε όσους αναζητούν ένα κομψό ηλεκτρικό οικογενειακό κουπέ SUV αυτοκίνητο μήκους 4,63 μέτρων.
Αλλά, αυτό δεν πρέπει να σημαίνει ότι δεν μπορεί να έχει στυλιστικά στοιχεία από το πρωτότυπο, σωστά; Έτσι οι σχεδιαστές της Ford αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν το πίσω παράθυρο από τον προκάτοχό του όπως επίσης και τα φωτιστικά σώματα. Άλλωστε σύμφωνα με την ομάδα σχεδιασμού της Ford το σημαντικό τμήμα της σχεδίασης του αυτοκινήτου είναι να μοιάζει με Capri από μακριά.
Το νέο μοντέλο της Ford αποτελεί επομένως ένα μεγάλο crossover με μπαταρία υψηλής χωρητικότητας που έχει γίνει Capri.
Εντυπωσιακή καμπίνα επιβατών
Μέσα στο Capri, όλα είναι αρκετά γνωστά από τον Explorer ωστόσο τα καθίσματα θυμίζουν σε αρκετά σημεία εκείνα που είχαν τοποθετηθεί στο πρώτο Capri καθώς τα προσκέφαλα είναι ενσωματωμένα ενώ επίσης και το τιμόνι είναι εμπνευσμένο από το Capri με την μονή κάθετη ακτίνα στο κάτω μέρος του.
Ωστόσο το νέο Capri έχει όλα όσα περιμένει κανείς από ένα σύγχρονο οικογενειακό ηλεκτρικό SUV. Η οθόνη αφής 14,6 ιντσών διαθέτει το λογισμικό της Ford, με μόνιμα κουμπιά συντόμευσης που μπορείτε να διαμορφώσετε για να σας βοηθούν να μεταπηδάτε γρήγορα μεταξύ των πιο χρησιμοποιούμενων λειτουργιών σας.
Όπως και στο Explorer η οθόνη έχει την δυνατότητα να γέρνει χειροκίνητα και να αποκαλύπτει ένα «μυστικό ντουλάπι» πίσω, το οποίο είναι ένα εξαιρετικό μέρος για να διατηρείτε τα τιμαλφή σας ασφαλή και μακριά από το οπτικό σας πεδίο.
Η καμπίνα επιβατών είναι αρκετά ευρύχωρη, με χώρο για τρεις επιβάτες για να κάθονται στα πίσω καθίσματα και το επίπεδο δάπεδο προσφέρει επίσης καλό χώρο για τα πόδια. Οι πλάτες των καθισμάτων αναδιπλώνουν 60/40 για να αφήσουν ένα επίπεδο, εκτεταμένο χώρο αποσκευών ενώ υπάρχει επίσης ένα κεντρικό πίσω υποβραχιόνιο.
Η Ford περιγράφει το νέο ηλεκτρικό Capri ως «το απόλυτο αυτοκίνητο απόδρασης» – και το πρωτότυπο αυτοκίνητο ήταν πράγματι αυτό, και εμφανίστηκε ως τέτοιο σε πολλές ταινίες και τηλεοπτικές σειρές στη δεκαετία του ’70 και του ’80. Ωστόσο ο όρος αυτοκίνητο απόδρασης στο νέο Capri αναφέρεται στο τεράστιο χώρο αποσκευών ο οποίος έχει χωρητικότητα 572 λίτρα καθιστώντας το εξαιρετικό αυτοκίνητο για αποδράσεις είτε είναι κοντινές είτε μακρυνές.
Επίσης ο χώρος αποσκευών είναι αρκετά βαθύς και διαθέτει και ένα μεταβλητό πάτωμα στο οποίο μπορείτε να κρύψετε τα καλώδιά σας.
Δύο εκδόσεις
Το Ford Capri θα προσφέρεται με κίνηση στους πίσω τροχούς, με έναν ηλεκτροκινητήρα ή τετρακίνητη έκδοση με δύο ηλεκτροκινητήρες. Το πισωκίνητο Capri θα είναι διαθέσιμο με χωρητικότητα μπαταρίας ιόντων λιθίου NMC 52 kWh από το 2025, ωστόσο τώρα είναι διαθέσιμο με μπαταρία 77 kWh με αυτονομία έως και 626 χιλιόμετρα. Ο ηλεκτροκινητήρας των 282 ίππων και των 545 Nm ροπής προσδίδουν εντυπωσιακές επιδόσεις καθώς τα πρώτα 100 χλμ. από στάση έρχονται σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα.
Το Ford Capri AWD ανεβάζει τον πήχη των επιδόσεων ακόμα πιο ψηλά προσθέτοντας στην όλη διάταξη του συστήματος κίνησης έναν ακόμα ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται εγκατεστημένος στον εμπρός άξονα. Στη συγκεκριμένη έκδοση του νέου EV της Ford η συνδυαστική απόδοση των δύο μονάδων φτάνει τους 340 ίππων και τα 679 Nm ροπής. Ως αποτέλεσμα, το τετρακίνητο Ford Capri AWD είναι σε θέση να ολοκληρώσει την επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 5,3 δευτερόλεπτα.
Όσο για τις ταχύτητες φόρτισης, το Capri Extended Range AWD 79 kWh το κάνει και αυτό πιο γρήγορα! Αποκτά μέγιστο ρυθμό ταχείας φόρτισης DC 185 kW, επομένως θα έχετε φόρτιση 10-80% σε 26 λεπτά.
Το πισωκίνητο Ford Capri Extended Range RWD φορτίζει έως και 135 kW, κάτι που εξακολουθεί να είναι καλό για την ίδια ανανέωση σε λιγότερο από 30 λεπτά. Ένας οικιακός φορτιστής 7 kW θα φορτίσει το Capri σε περίπου 13 ώρες. Οι υποδοχές φόρτισης τύπου 2 και CCS είναι συμβατές με όλους σχεδόν τους δημόσιους φορτιστές.
Οδηγώντας το νέο Ford Capri
To νέο Ford Capri με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και τους 340 ίππους και τα 679 Nm ροπής αποτελεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα εξασφαλίζοντας ένα άνετο και ήσυχο ταξίδι προσφέροντας παράλληλα ασφαλή οδική συμπεριφορά. Το αυτοκίνητό μας πατούσε σε τροχούς 19 ιντσών, με ελαστικά διάστασης 235/55 R19 εμπρός, και φαρδύτερα (255/50 R19) πίσω, προκειμένου να μεταφέρεται αποτελεσματικά η δύναμη του ηλεκτροκινητήρα στο δρόμο. Εντούτοις, στο μειωμένης πρόσφυσης οδόστρωμα θα εμφανιστούν εύκολα οι τάσεις ολίσθησης μέχρι να επέμβουν τα ηλεκτρονικά.
Στις στροφές το τιμόνι διαθέτει καλή πληροφόρηση και, αν πιέσεις το αυτοκίνητο, θα εμφανίσει ήπιες υποστροφικές τάσεις, με τις κλίσεις να παραμένουν ελεγχόμενες, παρά το βάρος της κατασκευής. Το τελευταίο γίνεται περισσότερο αντιληπτό από τα κάπως σφιχτά ελατήρια, που σε καμία περίπτωση δε θα περάσουν ξερά το ανάγλυφο της ασφάλτου, στην καμπίνα των επιβατών.
Η μεγάλη μπαταρία προσδίδει πραγματικά μεγάλη αυτονομία η οποία όμως μεταβάλλεται ανάλογα με τον τρόπο και τις συνθήκες οδήγησης, την εξωτερική θερμοκρασία και φυσικά το πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλέξετε (Eco, Comfort, Sport, Individual, και Traction). Με μικτή χρήση εμείς εύκολα επιτύχαμε αυτονομία που ξεπερνούσε τα 450 χλμ.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη λειτουργία «Β» (Brake), έτσι που στο άφημα του δεξιού πεντάλ το αυτοκίνητο να επιβραδύνει χάρη στη λειτουργία ανάκτησης και να φορτίζει πιο αποδοτικά την μπαταρία στα κλειστά ή κατηφορικά κομμάτια μιας διαδρομής.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο της Μασσαλίας το τετρακίνητο Ford Capri αποδείχθηκε ιδιαίτερα σταθερό ενώ ακόμη και όταν ο οδηγός το πιέσει πέρα από τα όρια τα ηλεκτρονικά συστήματα εξαλείφουν τον οποιαδήποτε κίνδυνο.
Επίσης είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι αν και πρόκειται για ένα ομολογουμένως βαρύ SUV, άνω των δύο τόνων, το νέο Capri καταφέρνει να κρύψει εντέχνως το μέγεθος του αποτελώντας ένα ευκολοοδήγητο αυτοκίνητο.
Κατά την διάρκεια της σύντομης επαφής που είχαμε με το αυτοκίνητο η μέση κατανάλωση εντός της πόλης κυμάνθηκε σε κάτω από τα 10 Kwh ανά 100 χλμ. ενώ κάτω από έντονη πίεση και με τη χρήση του κλιματισμού η μέση κατανάλωση ανέβηκε στα 14 Kwh για κάθε 100 χλμ.
Τιμή και εξοπλισμός
Οι τιμές για το Ford Capri Extended Range RWD ξεκινούν από τις 40.323 ευρώ συμπεριλαμβανομένης και της επιδότησης από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» ενή η τετρακίνητη έκδοση AWD κοστίζει 48.823 ευρώ επίσης συμπεριλαμβανομένης και της επιδότησης από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».
Όλες αυτές οι τιμές αποτελούν τις βασικές εκδόσεις του Capri, η οποίες θα λέγαμε ότι μόνο αρχικές εκδόσεις δεν είναι με είσοδο χωρίς κλειδί, μασάζ στο κάθισμα του οδηγού, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών και κάμερα οπισθοπορείας – για να μην αναφέρουμε ότι σύστημα ψυχαγωγίας 14,6 ιντσών με Apple CarPlay, Android Auto και λογισμικό πλοήγησης που μπορεί να βρει και να συνυπολογίσει τις στάσεις φόρτισής σας. Το Capri περιλαμβάνει επίσης μια πλήρη σειρά συστημάτων ασφαλείας, όπως προσαρμοστικό cruise control, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και ένα σύστημα που σας ενημερώνει εάν πλησιάζει ποδηλάτης ή αυτοκίνητο όταν πρόκειται να ανοίξετε την πόρτα του αυτοκινήτου σας.
Το Capri Premium προσθέτει πλήρως προσαρμοστικούς προβολείς Matrix LED, ηχοσύστημα B&O, ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, ρυθμιζόμενο φωτισμό περιβάλλοντος αλλά και επιπλέον στιλιστικές λεπτομέρειες.
Οι παραγγελίες για το νέο Ford Capri στην Ελλάδα έχουν ήδη ανοίξει και τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένεται να παραδοθούν μέσα στο Νοέμβριο.