Άλλαξαν όλα στις μεταβιβάσεις ΙΧ και στις ανανεώσεις διπλωμάτων!

Τέλος στην ταλαιπωρία αλλά και στο «γρηγορόσημο» επιχειρεί να βάλει η Περιφέρεια Αττικής με την θέσπιση του ηλεκτρονικού ραντεβού για έξι σημαντικές διεκπεραιώσεις που πραγματοποιούνται στις κατά τόπου Διευθύνσεις Μεταφορών.

Οι έξι υπηρεσίες που διεκπεραιώνονται μόνο με ψηφιακό ραντεβού περιλαμβάνουν την αντικατάσταση εντύπου άδειας οδήγησης, την ανανέωση άδειας οδήγησης (κάθε κατηγορίας), την χορήγηση αντιγράφου εντύπου άδειας οδήγησης λόγω απώλειας ή κλοπής ή αλλοίωσης, την μεταβίβαση οχήματος (επιβατικού ή δικύκλου) ιδιωτικής χρήσης, την άρση παρακράτησης κυριότητας επιβατικών και δίκυκλων οχημάτων ιδιωτικής χρήσης και χορήγηση άδειας κυκλοφορίας και την χορήγηση αντιγράφου Άδειας Κυκλοφορίας επιβατικών και δικύκλων οχημάτων ιδιωτικής χρήσης λόγω απώλειας-φθοράς-κλοπής.

Οι πολίτες, έμποροι αυτοκινήτων, σχολές οδηγών αλλά και διεκπεραιωτές μπορούν να κλείσουν το ψηφιακό τους ραντεβού μέσω της ιστοσελίδας της Περιφέρειας Αττικής «https://patt.attica.gov.gr/appointments» από τη Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2024.

Η Περιφέρεια Αττικής μάλιστα στην σχετική Απόφαση της έναρξης λειτουργίας της πλατφόρμας των ψηφιακών ραντεβού ξεκαθαρίζει ότι η δυνατότητα χρήσης της ψηφιακής πλατφόρμας προγραμματισμού ραντεβού στην ανωτέρω Διεύθυνση υφίσταται παράλληλα με τον τηλεφωνικό προγραμματισμό ραντεβού μέσω της τηλεφωνικής γραμμής της Γραμματείας της υπηρεσίας.

Για τις υπόλοιπες υπηρεσίες/διαδικασίες των Διευθύνσεων Μεταφορών που δεν αναφέρονται στην Απόφαση η εξυπηρέτηση παραμένει ως έχει.

Επίσης η Περιφέρεια Αττικής ξεκαθαρίζει ότι η πλατφόρμα των ηλεκτρονικών ραντεβού δεν έχει καμία σχέση με τρόπο/χρόνο διεκπεραίωσης των υποθέσεων. Αφορά μόνο στην χρονική προσέλευση των ενδιαφερόμενων στον χώρο της κάθε υπηρεσίας και όσοι προσέρχονται στην Υπηρεσία υποχρεούνται να έχουν μαζί τους τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την ταυτοποίηση των στοιχείων τους. Τα στοιχεία τα οποία είναι υποχρεωτικά να δηλώνονται ηλεκτρονικά είναι ο Αριθμός Τηλεφώνου (κατά προτίμηση κινητού) και το Email πολίτη ή εταιρείας η οποία δεν ελέγχεται από την εφαρμογή.

Τα υπόλοιπα στοιχεία δίνονται στην Διεύθυνση των Μεταφορών μέσω των στοιχειών TAXIS, εφόσον δίνει άδεια ο πολίτης κατά τη διαδικασία αυθεντικοποίησης του.

Όσο αφορά τα νομικά πρόσωπα, η καταχώρηση των ραντεβού τους θα γίνεται από τον νόμιμο εκπρόσωπό τους. Η αυθεντικοποίηση στην περίπτωση αυτή θα γίνεται με το ΑΦΜ του εκπροσώπου.

Κάθε ραντεβού έχει υποχρεωτικά μία και μόνο θεματολογία ενώ ο κάθε χρήστης μπορεί να ακυρώνει έως 2 ραντεβού ανά θεματολογία που προσφέρεται μηνιαίως!

Επίσης αν ο Πολίτης-Αντιπρόσωπος που έχει κλείσει ραντεβού και δεν προσέλθει στην ώρα του, το ραντεβού θα ακυρώνεται και ο πολίτης-Αντιπρόσωπος θα πρέπει να κλείσει νέο ραντεβού.

Αν κατά τον έλεγχο των στοιχείων που έχουν καταχωρηθεί στην ηλεκτρονική φόρμα των ραντεβού προκύψει ότι κάποιο από τα δηλωθέντα στοιχεία είναι αναληθή, δεν θα εκτελείται η συγκεκριμένη πράξη και θα θεωρηθεί ως απόπειρα παραπλάνησης δημόσιου φορέα.

O πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος σχετικά με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού ραντεβού για τις μεταβιβάσεις αυτοκινήτων επισημαίνει στο Carandmotor.gr ότι: «Το ηλεκτρονικό ραντεβού αποτελεί μία πολύ εφαρμογή για ιδιώτες καταναλωτές οι οποίοι δεν θα χρειάζεται να περιμένουν σε ουρές των γκισέ των κατά τόπους Διευθύνσεων Μεταφορών των Περιφερειών για να κάνουν κάνουν κάποια μεταβίβαση ή να διεκπεραιώσουν κάποια άλλα υπόθεση. Για τους επαγγελματίες του κλάδου το ψηφιακό ραντεβού είναι κυριολεκτικά καταστροφικό καθώς υπάρχουν εμπορίες αυτοκινήτων που μπορεί να χρειάζεται να μεταβιβάσουν και 20 ή 30 ή και περισσότερα αυτοκίνητα ημερησίως και την εφαρμογή του ψηφιακού ραντεβού κάτι τέτοιο δεν μπορεί να καταστεί εφικτό με αποτέλεσμα να καθυστερήσουν οι παραδόσεις των αυτοκινήτων και να δημιουργηθούν τεράστια προβλήματα στον κλάδο. Οι επαγγελματίες του κλάδου πρέπει να έχουν μια άλλη μεταχείριση στις Διευθύνσεις Μεταφορών καθώς μεταβιβάζουν συνεχώς αυτοκίνητα ή δίκυκλα και με την εφαρμογή του ψηφιακού ραντεβού θα χρειάζονται πολλές εργάσιμες ημέρες ή ακόμη και εβδομάδες για τα διεκπεραιωθούν οι καθημερινές υποθέσεις. Το ίδιο πρόβλημα έχει εντοπιστεί και στο ψηφιακό Πιστοποιητικό Ταξινόμησης όπου σε κάποιες περιπτώσεις η διαδικασία ολοκληρώνεται ηλεκτρονικά ενώ σε κάποιες άλλες περιπτώσεις η διαδικασία ολοκληρώνεται μόνο και με την προσκόμιση των εγγράφων