Ποιος ελληνικός όμιλος σημείωσε αύξηση τζίρου και κερδών;

Σημαντικά αυξημένος ήταν ο τζίρος αλλά και τα κέρδη του ομίλου Μοτοδυναμική για το 9μηνο του 2024 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Μάλιστα ο τζίρος στο 9μηνο έκλεισε με άνοδο 14,2% καθώς ανήλθε σε 144,5 εκατ. ευρώ έναντι 126,4 εκατ. ευρώ.

O Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, κ. Πάρης Κυριακόπουλος, δήλωσε: «Για το εννιάμηνο του 2024, η Μοτοδυναμική σημείωσε ισχυρή ανάπτυξη σε όλες τις δραστηριότητες,  επωφελούμενη από τη  δυναμική των αγορών και τα αυξημένα μερίδια. Παρά την πίεση στα περιθώρια λόγω ανταγωνισμού και αυξημένου κόστους, η λειτουργική κερδοφορία αυξήθηκε κατά 5,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσυνό διάστημα. Οι προτεραιότητες μας για το τελευταίο τρίμηνο είναι η αποτελεσματική πώληση των αυτοκινήτων της Sixt και η προώθηση συγκεκριμένων μοντέλων Porsche, όπως το ηλεκτρικό Macan, και προϊόντων Yamaha ώστε να συνεχίσουμε να κερδίζουμε μερίδια στις επιμέρους αγορές μας.»

Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων Porsche ανήλθαν σε 33,7 εκατ. ευρώ έναντι 26 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023 καταγράφοντας άνοδο 29,6%.

Οι πωλήσεις δίκυκλων και προϊόντων θάλασσας Yamaha έφτασαν τα 70,2 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 17,9%.

Πολύ θετική πορεία και για την δραστηριότητα ενοικίασης αυτοκινήτων Sixt, με τα έσοδα από τις ενοικιάσεις να ανέρχονται στα  39,8 εκατ. ευρώ και να παρουσιάζουν αύξηση 14,0%.

Στο ενιάμηνο του 2024, η αυξημένη προσφορά από τους κυριότερους παίκτες της αγοράς οδήγησε σε έντονο ανταγωνισμό και πίεση στις τιμές των προϊόντων Yamaha και στις τιμές ενοικίασης αυτοκινήτων. Το μεικτό κέρδος ανήλθε στα 34,9 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 10,6%. Τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 16,9 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 5,8%.

Οι επενδύσεις για την ανάπτυξη του στόλου αυτοκινήτων της Sixt και η επιστροφή των εμπορικών δραστηριοτήτων του ομίλου σε θετικό κεφάλαιο κίνησης, οδήγησαν σε αύξηση του μακροπρόθεσμου ενεργητικού (εξαιρώντας την επίδραση του ΔΠΧΑ 16) σε 84,6 εκατ. ευρώ. Αυτό χρηματοδοτήθηκε σε μεγάλο βαθμό μέσω δανεισμού, καθώς και μέσω των ταμειακών ροών της εταιρίας. Το χρηματοοικονομικό κόστος είναι αυξημένο κατά 836.000 ευρώ.

Ο Όμιλος κατάφερε να έχει χαμηλότερο επιτόκιο χρηματοδότησης κατά 40 μονάδες βάσης, παρόλο που το τα επιτόκια της κεντρικής τράπεζας ανέβηκαν 70 μονάδες βάσης για το αντίστοιχο 9μήνο. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, ο δανεισμός έφτασε στο μέγιστο στο εξάμηνο και ακολουθεί αποκλιμάκωσή του, ειδικά στο τελευταίο τρίμηνο με τις προβλεπόμενες χρηματοροές από πωλήσεις αυτοκινήτων του στόλου της Sixt.